nou gebruik ik die mierzoete peutertandpasta maar ik vraag me nou af wat er nou zo slecht is aan gewone tandpasta,oke er zit meer fluor in maar wat is daar schadelijk aan?
Door teveel fluoride wanneer de tandjes nog gemaakt worden zegmaar (in de komende levensjaren tot het volwassen gebit helemaal doorgekomen is) kunnen er witte en of evt bruine verkleuringen in de tanden ontstaan . (heb nog even een linkje gezocht -> Tandarts.nl - De site voor tandartsen en patiënten - Fluorose) Er is overigens ook kindertandpasta zonder mierzoete smaak hoor !
hier gebruik ik gewoon peutertandpasta en is niet mierzoet hoor. Ik dcaht dat het doorslikken van tandpasta met veel fluor zo slecht was oor d ekids dat ze daarom het niet mochten
Ik heb peutertandpasta van, geloof ik, elmex en die heeft gewoon een hele milde mintsmaak. En idd, tandpasta voor grotere kindjes of volwassenen bevat te veel fluor, is slecht bij het doorslikken en kan zelfs vlekjes veroorzaken heb ik ooit gehoord. Brrrr die mierzoete tandpasta vind ik echt niks. Mijn stiefdochter van (vandaag!) 11 wil niks anders. Maar Alyna vind die Elmex gelukkig wel lekker.
Ik vind het juist heerlijk, die Teletubbie/Winnie the Pooh/prinsessen tandpasta . Ik heb echt een hekel aan mintsmaak 's ochtends, dus dan poets ik met de tandpasta van Eva
Heb voor de zekerheid even gecheckt en het is idd Elmex, meer bepaald deze; GABA Benelux - elmex ANTICARIES - elmex Peuter tandpasta Dan kun je er zeker niet naast grijpen.
Ik geef ook geen tandpasta met aarbeiensmaak oid Wij hebben ook de elmex en die van aqaufresh zit ook mintsmaak aan. precies zoals tandpasta hoort te proeven!!!!
Hier ook Elmex met mintsmaak en aapje erop. Op vakantie was ik haar tandenborstel en tandenstoker vergeten, ik heb het toen gekocht bij de Hema. Bah er zat zo`n hele foute kauwgomballensmaak aan, gelukkig vond dochter de tandenpasta ook niet geweldig.