Wie gaat er met de kleine naar babyzwemmen? En vanaf welke leeftijd deed je dit? En vooral is het leuk om te doen? Zijn er ook vaders die met hun baby naar baby zwemmen gaan?
Ik vond het heel erg leuk om te doen. Ik ben gegaan toen Luca 12 weken was. Er waren ook een paar vaders in het groepje. Mijn man zag het niet zo zitten om liedjes te gaan zingen in een zwembad
Ik ben gegaan van 10 weken. Maar de eerste 3 weken zijn we maar 15 minuten in het water geweest en toen had ze het te koud. Bij een eventuele volgende ga ik dus ietsje later beginnen. Bij ons zie je ook regelmatig vaders. Ook ouders die het afwisselen, de ene week mama de andere week papa die in het water gaat .
Jelle vindt babyzwemmen helemaal super. Hij gaat in principe altijd met mij, maar papa is wel eens met hem geweest toen ik moest werken. In ons groepje zijn er niet standaard vaders die komen, alleen als mama niet kan. Maar het groepje oudere kindjes na ons is wel altijd een papa bij geloof ik. En ik heb eens een lesje ingehaald op een andere dag, toen waren er zelfs 3 papa's. Ik vind babyzwemmen zo leuk omdat Jelle er duidelijk van geniet.
Het lijkt mij ook wel leuk. Het enige probleempje is dat het hier op donderdag is en dan is K bij het kdv... Maar wat ik me afvroeg: hoe doen jullie dat in het pashokje als je jezelf moet omkleden/afdrogen? Leggen jullie je kind op de grond? Het lijkt me namelijk zo'n geklooi...
Hier kleden de moeders zich om in het grote hok en je kindje ligt dan in de wagen of in de maxicosi te wachten.
Hier is het babyzwemmen vanaf 4 maanden, ik ben begonnen toen Robyn bijna 5 maanden was. We zijn nu 3 keer geweest. Papa is afgelopen keer mee geweest om foto's te maken hij heeft nog niet met haar gezwommen, maar dat zal vast wel een keer gebeuren. In ons groepje zit sinds afgelopen keer een vader erbij, maar hij en zijn vrouw doen het samen vanwege een tweeling. In het groepje na ons zitten wel vaders, geloof 2. Jammer dat het maar 1 dag is, hier is het op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Ik trek thuis mijn badpak al aan, bij ons liggen er bij de tafels allemaal aankleedkussens om je kleine op te leggen, daar trek ik ook gewoon mijn kleding uit. Na het zwemmen kleed ik eerst Robyn aan (zelf even een handdoekje om) en leg haar dan in de wagen of MC, net wat ik mee heb. Dan neem ik haar mee naar het kleedhok om mezelf om te kleden. Zo doen alle moeders het hier.
Wij zijn gegaan na de eerste inentingen en we gaan altijd met z'n drieën.. is wel zo fijn want je staat flink te hannesen in je eentje. Harstikke leuk hoor. Mijn zoontje vindt het geweldig. Hij wil ZOO graag kruipen en dat lukt hem nog niet maar in het water komt hij wel vooruit (door mama of papa maar het lijkt heel wat ) en hij kan lekker vrij bewegen! Vindt ie geweldig Bij ons in het zwembad hebben ze omkleedkussens voor de kleintjes. Mannetje jas uit (veel te heet daar binnen), dan kleden wij ons om en dan gaan we naar het zwembad (met maxicosi) en daar kleden we het ventje om. Na het zwemmen gaan we onder de douche. Manlief blijft iets langer staan met zoontje om z'n haartjes te wassen e.d. En dan neem ik hem aan (heb inmiddels badjas aangetrokken en mijn haren wat gedroogd) en dan kleed ik het vriendje aan. Manlief gaat ondertussen aankleden en kan mij aflossen. Dan is het kleine mannetje inmiddels aangekleed en kan mama zich op haar gemak ook aankleden. Werkt prettig zo met z'n tweeën tips: - neem een badjas voor jezelf mee - neem badslippers ofzo mee - voor het zwemmen: kleed je eerst zelf om en dan je kind - na het zwemmen: kleed eerst je kind en dan jezelf - afhankelijk van het tijdstip en hoe je kindje is: neem eten mee. Veel kindjes zijn na het zwemmen te moe om te eten en vallen in slaap!