Landal met opa en oma

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamafiets, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    We willen een weekendje weg met opa en oma. Liefst een huisje van Landal.
    Moet een 6 persoons huisje zijn. Maar wel met badkamer en slaapkamer op de begane grond (hof van Saksen valt dus af)
    En waar oma met haar rollator ook een beetje uit de voeten kan.
    Ik vond port greve in Zeeland op het plaatje goed uitzien. Iemand ervaring hier?
    Of suggesties voor een ander park? Duitsland of België mag ook. In elk geval binnen ruim twee uur rijden vanaf zuid Limburg.

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Rabbit hill en coldenhove hebben ook badkamer & slaapkamers beneden

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Land van Bartje hadden ze in een 10persoonshuisje een slaapkamer op de begane grond

4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ouddorp duin heeft huisjes met een slaap/badkamer beneden. Vreselijk leuk park!

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Aalderholt is een erg leuk park en daar hebben ze huisjes met 2 slaapkamers beneden, 2 boven, badkamer beneden.
    Binnenzwembad, binnenspeeltuin, etc..

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Kleine kant tekening. Zuid limburg-hof van Saksen is wel heel diep je gaspedaal indrukken als je dit binnen 2 uur wilt doen.

De Eemhof had ook huisje begane vloer. Geen idee of dat van Landal is. Moet het perse Landal zijn?
    Ik neem aan dat ze op hun website wel een zoekoptie hebben hiervoor. Dat je dan alle begane vloer huisjes te zien krijgt.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Land van Bartje inderdaad.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je kunt inderdaad zoeken op slaapkamer beneden. Wij gaan ieder jaar met de familie weg; 2 gezinnen, oma en oude oma. Voor oude oma moet dus ook altijd een kamer beneden zijn. Landal heeft opties genoeg. Landgoed het loo, Miggelenberg, Rabbit Hill .
    Je moet er alleen even goed op letten, of de slaapkamer beneden een bad of een douche heeft! Want -niet over nagedacht natuurlijk- in sommige huisjes is de douche boven en de badkamer met bad beneden - waar oma dus alsnog amper in kon komen.....

2de leg en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ook in bepaalde types 6persoons huisjes!

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Haha ja dat klopt.
    Maar dat zou ook het enige park zijn waarvoor we wat verder willen reizen.
    Maar helaas hebben die geen 6 persoons huisjes met bad en slaapkamer beneden.

In het filter van Landal zag ik geen optie voor slaapkamer beneden.

Het hoeft niet perse Landal, maar heeft wel onze voorkeur. Goede ervaringen mee.
    Los huisje in de natuur is ook fijn.

11. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Landal Port Greve is wel een leuk park. Goed te doen met de rollator maar niet heel veel / groot entertainment. Wel leuk zwembadje en binnen wat om te spelen maar een van de kleinere parken.

Huisjes vonden wij wel prettig. Bad en sauna beneden en natuurlijk slaapkamer beneden. Wat ook fijn was was de privacy in de tuin (maar of dat belangrijk is hangt van seizoen af)

12. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.088
    1.584
    113
    Als het niet perse Landal hoeft te zijn, dan kun je ook kijken naar Marveld in Groenlo. Het type VWL5 (6-persoons) heeft een slaapkamer op de begane grond.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die staat niet bij Accomodatie, maar bij Indeling - dus bij het aantal slaapkamers - als je die openklapt, vind je daar nog slaapkamer(s) op de begane grond en een 'badkamer op de begane grond.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Dat redt je echt niet binnen 2 uur vanuit zuid Limburg. Minimaal 3 uur.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh als het niet perse Landal hoeft te zijn.
    De leistert heeft ook wat huisjes met een slaapkamer + badkamer beneden.
    Maar Of dat ook in een 6 persoonsuitvoering is durf ik niet te zeggen.

Oeps overheen gelezen.

Naar Cochem is het vanaf Maastricht 2u En 15 min. Rijden.
    Die hebben ook huisjes met slaapkamer + badkamer beneden.

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Wij zijn op beide parken geweest met ons vriendenweekend en hebben daar in een 6 persoons huisje gezeten (zelfde type huisjes op die parken). Op zich prima huisjes, maar echt met een inimini badkamer: een soort van camping douchehoek, qua formaat maar dus ook met zo'n half wandje wat ook nog eens niet tot de grond loopt. Resultaat: alles nat als je doucht. En aan de andere kant van dat wandje hangt de wastafel, dus als je daarvoor staat om aan te kleden, kun je je kont niet keren. Echt waardeloos. Voor een weekendje nog te doen, een week zou ik daar echt niet gaan zitten. En al helemaal niet als je met opa en oma gaat en oma ook nog afhankelijk is van een rollator. Parken zijn wel leuk overigens, veel voor kinderen te doen.

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mss niet de standaard huisjes
    Er zijn ook aangepaste huisjes te huur?
    Bij de meeste landal parken zul je niet met een rollstor de badkamer in kunnen ?
    Het zijn meestal vrij kleine douches is mijn ervaring

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Bij Landal hebben 6 persoons huisjes vaak wel 1 slaapkamer beneden. Maar vaak is het, zoals iemand al zei, wel zo dat de badkamer beneden een bad heeft. Als je dan daarin moet douchen, is dat denk ik in jullie geval niet zo handig. Bij de wat oudere kleine huisjes heb je vaak geen verdieping en slaap je allemaal beneden. Bij nieuwere en ook grotere huisjes heb je vaak 1 slaapkamer beneden en 2 boven. Niet altijd een extra badkamer boven. Ik weet niet of je daar makkelijk op kunt zoeken. Wij kijken meestal naar welke regio we willen en bekijken dan per park wat voor huisjes ze hebben.

Wij hebben ook wel voorkeur voor Landal, veel keuze en boeken gaat prettig. Wij bellen altijd omdat we met een groep meerdere huisjes bij elkaar willen. Bij andere organisaties loopt dat vaak minder soepel dan bij Landal. Mooie parken met nieuwere huisjes zijn bijvoorbeeld Land van Bartje, Landgoed Hellendoorn, Landgoed het Loo.

De Leistert ken ik zelf niet, maar daar hoor/lees ik inderdaad wel altijd goede verhalen over.

19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    #19 nijn37, 22 aug 2019
    Laatst bewerkt: 22 aug 2019
    Als je echt afhankelijk bent van de rollator, ook in de badkamer (maar dat is misschien niet noodzakelijk?), zou ik denk ik ook voor een aangepast huisje gaan. Dan weet je zeker dat het past. En dan zal er ook niet een badkamer zijn met alleen een douche in bad.
    En hoewel de badkamers inderdaad meestal niet supergroot zijn (maar dat is onze badkamer thuis ook niet), deze waren echt extreem klein. Verdient echt niet meer dan de naam douchehok.

20. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Landal stroombroek heeft in de 6 persoonshuisje een slaapkamer en badkamer beneden. Ze zijn de huisjes aan het opknappen. Sommige huisjes hebben een douche en geen bad!

Deel Deze Pagina