Hey allemaal, Fijn hoor, mensen om je heen die je onzeker maken. Maar om het toch een beetje kwijt te kunnen, stel ik me vraag gewoon hier. Ik ben volgende week 7 maanden zwanger, maar heb nog een klein schattig buikje. Hij is er wel, maar tis gewoon een "klein bolletje". Mensen vragen dus steeds of alles wel goed gaat, of vragen waar het zit. Nou zegt de verloskundige dat het een voorbeeldige zwangerschap is, dus ik zou me helemaal geen zorgen moeten maken. Alleen blijven de mensen om me heen het zeggen en hun buik met de mijne vergelijken, waardoor ik toch onzeker word. Zijn er mensen die ook een klein buikje hadden en een goeie gezonde, op gewicht hebbende kleine hebben gekregen? Thanks. Dikke kus, Julie
Ik had bij mn zoontje ook een klein buikje. Toen de vk ging schatten met 36 weken, zei ze zo'n 7-7,5 pond. Had ik totaal niet verwacht, maar ze had helemaal gelijk. Volgens de vk droeg ik het kindje erg naar binnen en had ik buikspieren (kan me er weinig bij voorstellen, want mn buik is nooit helemaal plat geweest). Ik ben nu ruim 18 weken, maar je ziet nog maar weinig. Nog geen buitenstaanders gehad die wat (durven) te zeggen).
Ik ben bijna 30 weken zwanger en heb ook een klein buikje, ikzelf ben dan ook maar erg klein.. Mijn buikomtrek is 93 cm. Sommige mensen zien niet eens dat ik zwanger ben ..
Een kleine buik heeft helemaal niks met een goede verloop van een zwangerschap te maken. Nadeel is misschien dat je minder met je buik kan pronken, en voordeel dat je vast minder last van je rug hebt? Totaal geen zorgen over maken hoor!
Ik heb ook geen enorme buik, bij de eerst ook niet, ging echt pas laat groeien! Mijn zoon was 3734 gram!
Hier ook, en de verloskundige schatte het kindje op 7 pond, dus wat voor buik je ook hebt, als het kindje wat 9 maanden in je buik woont het maar goed heeft!!! En al die opmerkingen moet je proberen niets van aan te trekken, want wat je ook voor buik hebt, dan is ie te groot..Dan te klein....
Ik had bij mijn zoontje ook geen bol buikje, pas de laatste weken zag je het echt goed. Mijn zoontje was 52cm en 4kg bij de geboorte dus hij was een behoorlijke baby.
Ik had een bescheiden buik, riep iedereen in mijn omgeving. (Ik vond hem zelf wel groot, op het laatst. Ik kreeg het steeds voor elkaar met mijn buik tegen de achterhoofden van leerlingen aan te botsen ) Ons zoontje woog bij de geboorte 4170 gram. Mijn collega's vragen zich nog steeds verwonderd af waar dat kind al die tijd gezeten heeft.
joh een goede vriendin van mij had echt een mini buik die kon haar eigen broeken gewoon aan en daar kwam een 9 ponder uit. zelf het ik een mega grote buik en een kindje wat waarschijnlijk de 3 kilo niet eens gaat halen vanwege een groeiachterstand. buik grote zegd echt niets
Bedankt dames! Het stelt me wel weer gerust. Was even bang dat de kleine niet goed zou groeien als je buik aan de kleine kant is, maar jullie verhalen hebben dat weggenomen. Nog maal bedankt.
Niet onzeker worden! Er is altijd wel iets met je buik! Te groot te klein, te rond te puntig. Het zegt niks over je kindje en jij hebt straks na de bevalling snel een mooie platte buik
Ik had ook een klein buikje, die overigens de laatste 2 maanden alsnog wel aardig groeide, maar daar is uiteindelijk een hele grote kleine dame uitgekomen: 4330 gram! En ik had ook nog eens enorme hoeveelheden vruchtwater... Dus formaat van je buik zegt helemaal niets! Zeker niet als je VK het allemaal ook normaal en OK vindt
Wat Nelta trouwens ook zegt, was hier ook: ik heb strakke buikspieren, die de boel aardig naar binnen hielden. Thirza groeide erg naar binnen dus, wat wel als nadeel had dat ik erg veel last van maagzuur, verstopping (ze lag gewoon voor de uitgang, heeft de VK geweten bij de bevalling!!!! ), bekkeninstabiliteit, kortademigheid had. Maar desondanks dus dik 8,5 pond. De ex van mijn man heeft altijd enorme buiken en die kids zijn allemaal maar rond de 6 pond....
Ik zelf heb geen kleine buik maar mijn vriendin waar ik samen mee zwanger was die had helemaal geen buik ze is mega dun 58 kilo dus had verwacht dat je het goed zou zien bij haar maar niks. Mensen geloofde haar ook niet als ze zei dat ze zwanger was. En ze is 3 weken geleden bevallen van een gezonde zoon van 3210 gram en 48cm. Het zegt dus helemaal niks hoe groot je buik is heeft ook te maken met buikspieren denk ik zij is een fanatieke hardloopster
De grootte van de buik zegt niets. Ik had echt een enorme buik, maar daar kwam maar een heel klein kindje uit van 2730 gram, hahaha. Iedereen vroeg of er geen tweede in zat...
Hier het tegenovergestelde, ik kreeg van iedereen te horen jeetje wat een buik! Of je bent zeker al bijna uitgerekend (met 28 weken) Op 1 dag zelfs zo vaak dat ik ging twijfelen of alles wel goed was.. Op controle bleek ik precies op schema te liggen, liever gezegd de kleine lag op schema. En de kleine zit ruim in het sop maar niet te ruim. Op een gegeven moment kon ik het wel naast me neerleggen maar ik snap je frustratie!
Hoi, Ik heb ook een klein, bescheiden buikje gehad tijdens de zwangerschap van mijn dochter. Pas de laatste weken werd ik wat dikker. Mijn dochter is geboren met een gewicht van 2980 gram en ze as 48 cm. Een klein meisje dus maar verder helemaal gezond!
Hier 29wk en pas sinds vorige week zegt m'n familie te zien dat het een zwanger buikje is. Kindje groeit goed.
Bij de eerste een enorme buik, kwam dan ook 30 kilo aan en ja die kilo's gingen ook wel ergens anders zitten dan alleen aan mijn buik . Daar kon iedereen met 16 weken al goed zien dat ik zwanger ben. Nu bij de 2e is met 16 weken nog helemaal NIETS te zien, ben dan ook nog maar 1,5 kg aangekomen. Dus het zegt allemaal niets denk ik.
ook hier geen grote buik. Krijg juist complimenten uit de omgeving voor een mooi klein bolletje .. zou je niet gek laten maken door anderen. Zolang de verloskundige zegt dat alles goed gaat en jij geen reden hebt om je zorgen te maken lekker van je zwangerschap genieten! Geen enkel lichaam is het zelfde dus dat vergelijken heeft totaal geen toegevoegde waarde (wat anderen bij jou doen)