Uit eten Amsterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Humava, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Wij willen met de familie uit eten gaan op 24 december in Amsterdam. We gaan met 7 volwassenen en 2 kinderen, een van 12 en een van 14. Het kind van 12 is een moeilijke eter, wil het liefst iets makkelijks van saté of een hamburger. Ik, mijn vriend, mijn broer en schoonzus willen daarentegen wel echt iets eten wat een beetje speciaal is. Heeft iemand een tip waar je dan goed kan eten in Amsterdam?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Thijs. Maar dat is redelijk 'luxe'.
    Of tapas bij Tia Rosa. Heerlijk!

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ethiopisch eten is ook leuk met zo'n groep! Dan gebruik je geen bestek maar scheur je kleine stukjes 'pannenkoek' af en eet je daarmee wat erop ligt (allerlei soorten vlees en groentevullingen). Ik woon al een paar jaar niet meer in Amsterdam, maar er zat er altijd 1 op de Overtoom en 1 op de Marnixstraat.

En ik at ook altijd graag Mexicaans bij Rose's Cantina op de reguliers dwarsstraat..

4. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ga het eens bekijken. Thnx

5. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Dauphine, Loetje, Ysbreeker, de Kroon.. deze restaurants hebben allemaal hamburers etc, maar ook luxere dingen. Zelf vind ik de Ysbreeker knus, stijlvol en het eten is goed.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Loetje?

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #7 Uuz, 24 nov 2016
    Laatst bewerkt: 24 nov 2016
    Pff er is zoveel! Hangt er ook helemaal vanaf of je wilt kunnen parkeren, wat het mag kosten, etc. Ik vind Iens altijd wel handig:

https://www.iens.nl/stad/amsterdam/19088?cc=20258-39b

Zelf eten we graag bij Toscanini in de Jordaan (italiaans, voor kinderen kunnen ze een worstje oid bakken).

In dezelfde straat zit Luna, Argentijns. Eenvoudiger eten, maar heel gezellig.

Of 'vis aan de schelde', In de scheldestraat vlakbij de Rai (visrestaurant, zullen ze geen sate hebben).

Balti house is ook erg goed, Indiaas vlakbij de Albert Cuyp (hele milde curry eet dl ook graag)

En als je sjiek wil: A la Ferme, Franse keuken, in de pijp (wel met nieuwe kok dit jaar maar zal vast goed zijn)

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik was laatst in het tolhuis! Was echt heerlijk en voor iedereen wat wils! Je besteld kleinere gerechten en kan deze ook delen. Ze hebben ook kipsaté! ;)

9. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Er zitten een aantal nieuwe restaurantjes in de Spaarndammerstraat, erg leuk. Zowel luxe als minder luxe aanbod. Ook in de Van der Pekstraat vind je eea (Noord). Beide plekken niet per se goedkoper qua parkeren, maar wel gemakkelijker. Veel plezier!

10. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb jullie ideeën in de app gegooid en het wordt de Ysbreeker :) bedankt voor het meedenken!!

11. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Loetje

12. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Goede keus! Geniet ervan :)

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Fifteen Amsterdam zijn zowel mijn man en ik als de kinderen erg van gecharmeerd. Heel goed eten, heerlijke sfeer. Apart maar niet extreem duur :)

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ik ken het hoor haha (ik kan me bijna vaste klant noemen ;)). Was een optie voor ts. Snap de verwarring door het vraagteken.

Deel Deze Pagina