koemelkallergie...please kijk ff naar de foto..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bos, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    volgens het cb heeft onze zoon last van geboortepukkels..
    nou twijfel ik of dat het wel is...het lijkt namelijk erger te worden en begint ook in zijn holte's van zijn arm....
    zou dit een reactie op koemelkallergie kunnen zijn..

zijn er moeder met kinderen met koemelkallergie en zo ja herkenen jullie dit?

hij slaapt overdag onrustig (ligt al ingebakerd wat iets lijkt te helpen) huilt in zijn slaap en lijkt niet uitgerust wakker te worden...
    's nachts heb ik nergens last (slaapt hij goed)

weet gewoon niet zo goed of ik te ongerust ben of gewoon moet wachten tot het wegtrekt..

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi bos,

mijn dochtertje heeft dit ook, maar iets minder heftig. Het begon op haar borst en toen haar gezicht. De wangetjes zijn net zoals bij lars. Het wordt hier minder vurig als ik bepanthen smeer.

Mijn dochter krijgt hypoallergene voeding dus zou niet een allergische reactie kunnen zijn. Ze is ook niet ziek ofzo. Soms lijkt het weleens te jeuken en als ze op dr buikje ligt gaat ze "wroeten" met haar gezichtje. Ik moet morgen naar het CB, ben benieuwd wat ze zeggen.

Oja, op haar borst begint het weg te trekken nu (daar begon het 4 dagen geleden ong)

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou wil echt niemand ongerust maken ofzo.. Maar geboortepukkels zien er echt wel anders uit. Geboortepukkels zijn echt gewoon een paar pukkeltjes in t gezicht zoals wij ze ook wel eens hebben..
    Dit is echt vurig en lijkt ookwel op exzeem. Ik zou toch even langs de HA gaan ermee.

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ja dat dacht ik ook ja...
    ik ga zoeizo even naar de huisarts morgen...
    dan kan ik in iedergeval een beetje aandringen als hij het afwimpelt...

5. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    dit is koemelkallegie. Naomi zag er ook zo uit. Geboortepukkels zijn heel anders van structuur.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
  7. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hoi,

hier ook kindje met koemelkallergie...en daar lijkt het inderdaad op...nou heeft ons kind ook last van meerdere allergieen en erg last van eczeem..laat je niet afwimpellen hoor..niet om je ongerust te maken maar eczeem kan ook erg hardnekking worden..

je kan iig smeren met cetamacrogol en dan niet in combinatie met vaseline wat ze vaak voorschrijven want vaseline sluit de huid juist af...dit kun je gewoon in de apotheek halen..als je consult bij huisarts hebt moet je er gewoon naar vragen dan wordt het vergoed...

wij lopen ook bij dermatoloog ben zelf zowat deskundige in al die zalfjes!

gr.

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    zulke pukkels heeft hij er wel tussen zitten maar de andere rode pukkels/uitslag overheerst meestal..

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja dat lijkt dus echt niet op geboortepukkels, dit zijn echt vlekken inderdaad echt vurig zoals uitslag/eczeem..
    Mijn zoontje had gewoon wat kleine rode bultjes/pukkeltjes en had er ook geen last van.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    bos, als je van dichtbij kijkt, lijken het dan ook blaasjes? Hier wel... ben nu ook meteen ongerust. Had vanmorgen de huisarts al gebeld maar die was alleen voor spoedgevallen bereikbaar ivm vakantie. Vandaar dat ik tot morgen afwacht, dan naar CB.

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    nee niet echt blaasjes...alhoewel er twee pukkel zijn waar wat push in lijkt te zitten...

ik had al wat gelezen over koemelkallergie...daarom vraag ik het me af....
    hij heeft namelijk ook onzettend last gehad van krampjes (sinds een week is het minder/over)
    is erg onrustig en slaapt overdag onwijs slecht/onrustig....

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hhmm.... okee dan. Mijn dochter heeft verder nergens last van.
    Nou ik hoop dat het geen allergie is bij lars en dat het snel weggaat....

13. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Nog even een aanvulling op mijn berichtje. Naomi had ook ontzettend veel last van darmkrampen. Ze was alleen maar aan het gillen van de pijn. Ik moest van de standaard af en naar Omneo toe gaan. Het krijsen werd hierdoor alleen maar erger. Toen is ze op de Pepti gegaan en werd het iets minder, maar niet voldoende. Uiteindelijk is ze op Nutrimegen gegaan en gaat het een stuk beter.

Koemelkallergie gaat vaak gepaard met exceem.

Je niet laten af poederen hoor.

Succes!

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik ben ook overgegaan van standaard naar omeo maar dit leek pas na 2 weken aan te slaan...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn zoontjes geboortepukkels zien er echt anders uit. Is zijn huid zo glimmend/vettig of had je hem met iets ingesmeerd?

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zou toch echt even de HA bellen, desnoods nu al als je t echt niet vertrouwt. Dan leg je gewoon uit dat je je echt zorgen maakt en dik t anders nog even wat aan zodat je langs mag komen.
    Ik dacht een tijdje ook aan KMA bij mijn zoontje omdat hij veel krampjes had en huilde en heb toen zelf Pepti gekocht om te testen 3 weken lang.
    Maakte geen verschil uit, toen naar de HA gegaan en wat bleek me kind had al wekenlang een dubbele oorontsteking die niet weg ging maar bleef zeuren..

17. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Jo: had er wat vasaline opgesmeerd omdat zijn huid zo droog voelde en omdat hij er jeuk aan had (denk ik dan)

@missyzuilen: ja ik kan bellen tussen vier en vijf dus ben benieuwd wat ze zeggen.

18. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik zag de foto en dacht: ZOU baby acne kunnen zijn, maar dan wel in combi met vaseline of zo waardoor het er heftiger uitziet. En nu lees ik ergens dat dat ook het geval is, dat je er vaseline op gesmeerd hebt.

ALS het inderdaad babyacne is, dan werkt vaseline echt averechts (tenminste, was zo bij ons, en ukkie kreeg ook van die vurige vlekken).
    Het was bij ons een kwestie van op laten drogen, en toen was het na een maand of zo (of 2, vergeten...) weg.

Maar ze had geen vlekjes op de rest van het lichaam. Dus ik zou ook zeggen, net als de anderen hierboven, vooral ook omdat je kindje niet lekker rustig kan slapen: laat er even naar kijken!

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    moet morgen om 10.50 bij de huisarts zijn...

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ben enorm benieuwd! Laat je niet zomaar wegsturen onder t mom van hebben alle babies last van gaat wel over.
    Als jij t gevoel hebt in combinatie met de andere factoren die je opnoemde dat er iets aan de hand is, echt blijven doorzeuren!
    Moeder instinct zegt t dan niet voor niets!

Deel Deze Pagina