Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een traag werkende schildklier. Ik heb al jaren gewrichtsklachten, maar sinds mijn bevalling, krijg ik er steeds meer klachten bij, die steeds meer gaan lijken op een burn out. Maar eigenlijk is er helemaal geen reden voor een burn out en ik voel mij verder ook niet somber / depressief, dus ben ik wat gaan zoeken en googlen... en vraag ik mij af of ik geen traag werkende schildklier heb. Aan de andere kant wil ik ook geen hypochonder zijn en gaan denken dat ik iets heb, omdat ik iets gelezen heb....en hup meteen weer naar de huisarts, maar ik herken veel klachten. Is er iemand die een traag werkende schildklier heeft en de volgende klachten hierbij herkent: gewrichtspijn, héél slecht (door kunnen) slapen, snel moe, gejaagd gevoel... De gewrichtsklachten zijn inmiddels door een reumatoloog toegewezen aan 'iets als fybromyalgie' en de andere klachten aan: 'je bent aan vakantie toe'... maar zelf twijfel ik daaraan... dus vandaar mijn vraag naar ervaringen.
Heeft de reumatoloog niet geprikt op je schildklier?! Verder herken ik het wel, ik was zo moe dat ik overal staand in slaap viel, tsh was dan ook bijna onmeetbaar. Nu is mijn tsh 'goed' maar nog steeds veel klachten, doodmoe, gewrichtspijn, concentrattie problemen, vergeetachtig, enzovoort. Helaas wordt dit benoemd als restklachten klaar pfff. Gewoon eens laten prikken dan weet je meer
Ik heb geen idee, er is op zoveel geprikt bij de reumatoloog... maar dit is wel al 3 jaar geleden en ik had toen die andere klachten allemaal nog niet. Misschien is het ook wel 'gewoon' vermoeidheid, ik heb nu dan ook vakantie, merk dat ik wel enigszins uitrust, maar de klachten worden gewoon niet minder, vandaar mijn gegoogle en vraag naar anderen met ervaring. Bloedprikken zal inderdaad meer duidelijkheid geven...
Ik herken ze ook! Voordat de huisarts mij serieus nam met mijn klachten ben ik bij een psycholoog geweest omdat de huisarts dacht aan een burnout. Na 5 gesprekken gaf de psycholoog aan dat ik misschien wat veeleisend voor mezelf ben en daardoor moe kan zijn maar dat ik zeker geen burnout had. Toen heb ik een doorverwijzing gevraagd om mij volledig te laten onderzoeken in het ziekenhuis en daar kwam mijn trage schildklier uit. Zelfs met medicatie voel ik mij niet top (tijdens mijn zwangerschap wel). Sinds deze week ben ik via een homeopaat iets anders gaan proberen, namelijk B12 supplementen gaan slikken. Dit omdat B12 vaak samen gaat met schildklier problemen en ookal zijn mijn bloed testen goed volgens de standaard van de huisarts, zolang ik mij niet goed voel is het voor mij niet goed. Vitamineb12nu.nl zou je eens kunnen bekijken, wellicht dat je dit ook kan proberen. Ik ga het nu 2 maanden proberen via het power pakket en ben benieuwd hoe ik mij daarna voel. Ik zou je wel aanraden om met een internist te praten, die kijken net even wat verder dan de bloedwaardes is mijn ervaring.
Ook je antistoffen laten prikken.. Soms heb je een kleinere tsh afwijking of t4 mijn zijn je antistoffen niet goed! Deze prikken ze niet standaard. Gelijk d en b12 laten meenemen
Bedankt voor jullie tips en reacties!! Ik hoop echt dat er iets gevonden gaat worden... ben er zo klaar mee...
Ik herken dat, voel me ook niet tip top ondanks medicijnen maar het gaat met pieken en dalen. Ik slik er al jaren b12 bij en toen ze ophalen en mijn man de verkeerde pillen had gekocht en ik die maar had opgemaakt voelde ik me wel slechter als met de b12. Ook zijn de internist en ik tot de conclusie gekomen dat mijn waardes ietsje aan de hoge kant moeten zitten om mij goed te voelen. . De dokter kijkt inderdaad niet echt verder dan de normale waardes.
Als je een b12 tekort hebt dan hebben orale middelen niet zoveel nut, aangezien je dan b12 dus niet op kan nemen. Enkel injecties hebben dan nut minimaal 1x in de twee maand. Google er maar eens op
Ik herken je klachten ook. En alles is piekfijn in orde. Mijn klachten horen bij een andere aandoening die ik kregen heb door een tijdelijk zuurstof te kort in de hersenen (hersenbeschadiging) Wat ik wil zeggen is. Kijk niet te veel op internet. Met mijn klachten zou ik de ergste aandoeningen moeten hebben en al 10x dood moeten zijn. Ga naar de huisarts en laat je bloedonderzoeken.