Waar ben ik nou toch allergisch voor..?

Discussie in 'De lounge' gestart door maja82, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben bekend met allergieën. Vroeger altijd eczeem gehad en af en toe astma.
    Sinds jaren is dat onder controle maar omdat mijn weerstand erg laag is en de huisarts vermoedde dat dat te maken had met mijn allergieën ben ik doorgestuurd naar de allergoloog.
    Daar tests gehad en idd, ik ben voor van alles en nog wat allergisch.
    Pillen en neusinhalator gekregen en mijn klachten (vermoeidheid, snel verkouden, duf gevoel in hoofd) werden minder.
    Ik eet al jaren geen bepaalde fruit- en groentesoorten en noten omdat ik daar dus allergisch voor ben.
    Hooikoorts heb ik al jaren niet gehad. Eczeem ook niet.

En zo ineens begon het een paar weken geleden. Mijn ogen raakten geïrriteerd, ik kreeg eczeem rond mijn ogen en ik kreeg droge lippen (vermoed eczeem) en een poos laten begon ik ook eczeem op mijn handen te krijgen.
    Mijn ogen raakten ontstoken dus ik heb oogdruppels gekregen van de huisarts. En een zalf tegen eczeem. De oogdruppels mocht ik maximaal een maand gebruiken. We zijn nu een week of twee verder en het is. Nog niks verbeterd.
    En ik heb géén idee waar ik nou zo opeens zo heftig op reageer. Die ontstoken ogen en eczeem rond mijn ogen zijn ook nieuw voor me.
    Ik heb geen andere make up (ben sowieso gestopt met make up nu), geen andere crème (gebruik ik nu ook niet meer) en ik kan verder ook niks bedenken wat er anders is in huis.
    Ja, misschien een tweedehands bankje. Gekregen voor in de speelhoek.
    Die zetten we nu ook uit huis om te kijken of dat het is. Maar stel daar zou bijvoorbeeld kattenharen ofzo in zitten dan nog vind ik het raar dat ik op deze manier reageer. Bij dieren slaat het namelijk altijd op mijn luchtwegen en daar heb ik helemaal geen last van.

Is dit herkenbaar voor iemand? Of heeft iemand nog een briljant idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik word inmiddels heel erg flauw van die dikke, pijnlijke ogen en eczeemplekken.. Ook zo waardeloos dat het in mijn gezicht zit.. Ik ben dus zo'n oppervlakkige muts die nu niet naar een feestje wil zaterdag omdat ik er niet uitzie en geen make up op kan..:)

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ai wat lastig lijkt mij dat zeg! Kan je nog een allergietest doen bij de dokter? Of een voedseldagboek bijhouden?

3. yem

yem Niet meer actief

Ben je getest op cosmeticaproducten? de parabenen

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Een allergietest ou dan in het ziekenhuis moeten (doorverwijzing, wachtlijst, maanden verder..;)) en dan nog blijft het ws een raadsel want waar moeten ze dan precies op testen? Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn en uit de eerdere test is al duidelijk waar ik allemaal allergisch voor ben.

Een voedseldagboek heb ik ook jaaaaren gedaan, geen patroon in kunnen ontdekken. Ik ben de laatste tijd ook niet anders dan anders gaan eten. En ik heb er de hele dag last van, niet alleen bepaalde momenten.

Het is idd heel erg lastig.. Ik wil zo graag de oorzaak weten. En er wat aan doen.
    De allergiepillen die ik dagelijks slik helpen blijkbaar ook niet tegen dit. Nou kan ik wel de allergoloog bellen en vragen om andere maar dat worden dan vrij zware pillen en daar word je doodmoe van.
    Nouja, misschien toch eens proberen. Dit is ook niks.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Volgens mij niet.. Maar sinds deze klachten heb ik geen dag make up, crème of wat dan ook meer gebruikt. Dus dan zouden de klachten toch moeten verminderen? Ik zou misschien de shampoo nog kunnen proberen..

6. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

7. yem

yem Niet meer actief

Je zou het zelf kunnen testen of het weggaat door je zeep, shampoo ed te vervangen door een parabenenvrij product, bv Neutral. En goed kijken of dit niet in je haarlak, deo zit, enz..

Mijn kinderen hadden ook veel eczeem plekjes, hier hebben we alle zeepjes ed vervangen door Neutral en niemand die nog last heeft sindsdien ;)

Mijn dochtertje heeft een contactallergie, die is wel getest.

8. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Je zou dingen gaan testen misschien ben je allergisch voor melk producten als ik veel melk producten eet krijg ik ook ecceem.

Eet bijvoorbeeld een week geen melk producten gaat het over dan weet je het. Voor de zekerheid kun je dan een week wel weer melk eten om te kijken of t terug komt.

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik vrees dat je de oorzaak niet gaat vinden doordat het van binnenuit komt. Eczeem kan makkelijk ontstaan zonder dat je ergens allergisch voor bent maar zie het meer als een auto-imuun ding. Zeker gezien het feit dat je al vaker eczeem hebt gehad.

Het enige wat ik me kan bedenken is invloed van de zon of water waar je in hebt gezwommen wellicht?

Ik hoop vooral dat je een middel vindt dat het eczeem minder maakt.

10. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Hier precies hetzelfde en ik leef met je mee, weet hoe verschrikkelijk het is om met eczeem op je gezicht rond te lopen is.

Heb zelf ook heel erg veel allergieën, van huisstofmijt, voedselallergie, van parfum tot make-up, van shampoo tot schoonmaakmiddelen etc.. om gek van te worden.

Heb al zoveel middeltjes gekregen van de huisarts maar geen enkele arts die mij een allergietest wil laten doen, dit ook omdat ik zoveel last heb van zoveel verschillende producten en dingen, dit was te veel om alles te kunnen onderzoeken zeiden ze, beetje raar, maarja ik weet nu waar ik zelf op moet letten en soms probeer ik weer iets uit om te kijken of ik er alsnog allergisch voor ben, soms wel en soms niet.

Maar het gekke is dat toen ik zwanger was alles, maar dan ook alles verdween en helemaal nergens geen last meer van had, ook alle eczeem was totaal verdwenen.

Na de zwangerschap begon alles weer overnieuw, het eczeem, de jeuk etc..
    Maar nu merk ik dat alles het ergste is net na mijn eisprong en later zakt het dan ook weer iets af en blijft er wel zitten, maar minder.

Bij mij zijn dus duidelijk de hormonen die van invloed zijn, ook ben ik jaren aan de pil geweest en toen had ik het ook extreem met alles.
    Nu ben ik nog niet aan de pil, maar straks wil ik graag even met de huisarts om de tafel wat en welke pil ik eventueel kan gaan slikken ook voor mijn eczeem etc, of hier misschien iets aan gedaan kan worden.

11. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi maja82, wat vervelend zeg! werk je in de zorg? Veel mensen hebben dan last van iets wat in latex of geen latex handschoenen zit, vaak zitten ze dan ook aan hun gezicht en verspreid dit het. Ik weet het niet hoor maar ik heb dat eens gehoord en zat iemand vol met eczeem en blaasjes en door oogwrijving en aan het gezicht zitten zat dat er ook helemaal onder. Hoop dat je snel te horen krijgt wat de oorzaak is. sterkte liefs happy1234

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Latex ben ik niet allergisch voor, is op getest.
    Melkproducten ook niet..

Hormonen en allergieën spelen bij mij ook een rol idd. Ik ben gevoeliger voor allergieën rond mijn menstruatie.

Ik heb de allergoloog gebeld, die is met vakantie. Ik heb een belafspraak staan op 1 september.
    Ondertussen naar de huisarts geweest omdat mijn ene oog steeds geïrriteerder raakte. Is ws een bacterie bijgekomen en heb antibiotica zalf gekregen.
    Ook pillen tegen candida omdat ze vermoed dat een schimmeltje ook kan meespelen. Als het na een week niet over is moet ik weer bellen en dan belt zij een allergoloog.
    Gedoe dit.. Loop rond met een bloeddoorlopen oog en korstjes om mijn mond. Charmant joh;)

Goudreinet, jij ook sterkte. Vervelend hè?
    En ik zou gewoon een doorverwijzing eisen. Wat een onzin dat ze dat niet allemaal kunnen testen.. Daarbij weet een allergoloog gewoon véél meer van allergieën dan een huisarts.

13. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik zelf heb er al wel vrede mee dat ik hier last van heb, ben 33 en heb overal al jaren last van gehad en het hoort inmiddels bij me haha

De candida is hier ook bekend haha het lijkt wel alsof ik kan zeggen wat heb ik nou niet!!:D:D
    Ik heb hiervan ook veel ontstoken haarzakjes op mijn gehele lichaam wat ook veel bultjes geeft en dit word door de shampoo etc ook weer meer geiriteerd. en lokt ook wel dingen uit, en daarvan ook nog eens voetschimmel. heb nu eenmaal een hele lage weerstand en dus vatbaar voor vele dingen (lijk wel een erg vieze vrouw haha als ik dit allemaal zo schrijf, maar ben wel netjes en hygiënisch hoor voor als anderen dit lezen en dit misschien wel denken;) sommige dingen zijn er en heb je niet echt in de hand!)

Ik raad je wel even aan dat ze je ogen wel goed gaan onderzoeken wat voor soort bacterie er inzit, wand ik had ook een gewone bacterie waardoor ik weken niets kon zien, en ben na weken naar een ander ziekenhuis gegaan, en daar bleek ik de chlamydia schimmel in mijn ogen te hebben, ook al hadden wij het geen van beiden hier, kwam waarschijnlijk doordat ik iemand een hand heb gegeven of een deurkruk aangeraakt en daarna in mijn ogen heb gezeten.
    Als ik hier langer mee had doorgelopen kon dit blindheid veroorzaken.
    En een chlamydia schimmel in ogen komt vaker voor dan dat men weet.
    Niet om je bang te maken, maar het zijn je ogen wel.

Deel Deze Pagina