Hypoglycemie/schildklier invloed op zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roos80, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Hebben jullie enig idee of (het last hebben van) hypoglycemie invloed heeft op zwanger worden?

En hebben jullie enig idee of een te trage of te snelle schildklierfunctie van invloed is op zwanger worden?

Ik hoor graag jullie reacties!

2. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ik en mn zus hebben allebei een te trage schildklier (ik niet zo erg, mn zus wel). Ik weet wel dat je dan iets meer kans hebt op een miskraam.. maar zwanger word je niet zo snel dacht ik. Je moet wel direct je waardes laten nakijken en desnoods ophogen als je zwanger bent. Mn zus is nu ook zwanger na 1 ronde clomid (heeft ook pco)... :D

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ikzelf heb last van hypoglycaemie en behalve dat je gewoon regelmatig moet eten heeft het verder geen invloed tijdens de zwangerschap. Je word alleen iets sneller flauw en moet dus nog wat allerter zijn met je voeding en je suikerspiegel.
    Mijn miskramen hebben (voor zover de artsen weten) geen verband met de hypoglycaemie.
    Succes!
    Liefs,
    Marijn

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Mijn schildklier is te langzaam en bij mij heeft dit geresulteerd in miskramen en het feit dat we al drie jaar zonder resultaat proberen zwanger te worden. Sinds kort heb ik medicatie voor die schildklier en hopelijk heeft dat positief effect. In principe zou het met medicatie geen probleem moeten geven.

5. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik heb medicatie voor een te traag werkende schildklier.
    Volgens mij zou zit geen invloed moeten hebben op de zwangerschap.
    maar ik kan me voorstellen als je geen medicijnen gebruikt dat het wél invloed kan hebben.

6. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    heeey roos! ik denk dat beide geen invloed hebben op het zwanger worden. Ik heb zowel diabetes als een te trage schildklier werking. Je moet naturlijk wel zo goed mogelijk ingesteld zijn, dit voor zowel de gezondheis van jou, en het toekomstige kindje. Nu heb ik gehoord dat hypers schadelijker kunnen zijn dan hypo s. Maar ik moet aankomende vrijdag naar de internist, voor een gesprek over zwangerschap, ik zal het dan navragen! dan hoor je het van mij! ben je al lang bezig? En heb jij zelf deze aandoeningen?

liefs dana

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb vroeger (nou ja een tijdje geleden, zo oud ben ik nog niet ;) ) een te snel werkende schildklier gehad en ondanks dat ik er nu geen last meer van heb ben ik toch maar ff naar de huisarts gegaan om te vragen of het van invloed zou zijn.

Nu moet ik dus in het 1e trimester van mn zwangerschap een keertje extra bloed laten prikken. In het begin van de zwangerschap ontwikkeld het kindje de schildklier nl. en kan je eigen schildklier hierdoor van slag raken. Weet niet precies hoe het met een te langzaam werkende schildklier zit. Misschien aan je internist vragen als je voor controle gaat?

8. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    Mijn schildklier is helemaal goed geregeld, gelukkig! Heb het nu al 18 jaar. De mijne werkte ook veels te snel, en heb toen 2x radioactief jodium gehad. Nu werkt hij te langzaam. maar slik goede medicijnen, en gaat goed! Het is wel heel waarschijnlijk dat ik tijdens een evt zwangerschap dubbele hoeveelheden medicijnen moet slikken, maar een pilletje meer of minder..ach.. Mijn suikers zorgen denk ik eerder voor problemen! maar het komt wel goed!

9. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0
    ik heb ook schildklier.. nu ben ik zwanger.
    ik moet ook thyrax ophogen.. morgen vraag ik wel aan het ziekenhuis.

10. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    gefeliciteerd pregnant! ik slik ook thyrax! spannend voor je! ben je al lang zwanger?!

11. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Nog een vraagje aan jullie..
    Moet ik voordat ik zwanger wil worden maar even naar de internist gaan en vragen hoe of wat?

Over ongeveer een maand zijn wij namelijk van plan om te gaan klussen

12. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    hoi tessa! Ja, het is wel belangrijk dat je voordat je gaat starten om langs de internist te gaan. Ze checken alles even goed na, en je krijgt informatie. En je kan alle vragen stellen die je hebt. Je kan het idd beter nu doen, want ik was eerst gestopt met de pil, had al geklust, en daarna hoorde ik dat ik eerst naar de internist moest om 'groen licht'te krijgen.Dus nu moet ik aanstaande vrijdag! Dus ik zou zeker nu al een afspraak maken! succes meid

13. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0

Dank je
    Nee gisteren pas weten.. ik heb 1 dag overtijd. en meteen test
    hoerra positief :D en vandaag weer test, weer positief... ik weet niet hoeveel weken zwanger... :oops:

14. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Hoi Dana,

Dankjewel!
    Ik ga morgen meteen even bellen...
    Inderdaad beter vóór het klussen even erover praten en checken dan erna :)

Ik wist ook helemaal niet dat je thyrax misschien op moet gaan hogen als je zwanger bent... Helemaal nieuw voor mij
    Ben benieuwd wat de internist zegt

15. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reactie's. Ik heb zelf alleen hypoglycemie en volgens mij geen structurele last van een te snelle schildklier.

Omdat je hele lichaan ontregelt bij een hypo leek het mij best logisch dat het dan moeilijker zou kunnen zijn om zwanger te worden en het lijkt mij dat het erger zou kunnen worden als je zwanger bent.

Allemaal heel veel sterkte en succes!

meer reacties zijn van harte welkom natuurlijk!

16. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0

Ja bij het ziekenhuis heeft me al eerder verteld Als Je zwanger bent dan moet je meteen thyrax ophogen! Want gaat het vanzelf hormonen omhoog..
    Zij gaf alvast een recept voor twee blauwe thyrax.. tot ik nu zwanger bent, ben al meteen naar Apotheek en al kreeg ;)

Maar voor groeienhormonen weet ik het niet of moet omhoog of moest stop :( dus ga ik morgen naar het ziekenhuis om meer info.. wil gezond voor me zwangerschap.. wil geen schade voor beebje

17. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Dag meiden,

Ben gister naar de HA geweest. En heb gevraagd over het ophogen van thyrax als ik wil beginnen met zwanger worden/zwanger ben.

Ik vroeg of ik daarvoor naar de internist moest, maar nee.
    Er werd mij verteld dat het ophogen eerder wat 'gemakkelijker' ging. En dat ze nu voorzichtiger zijn hiermee.

Ik moet hiervoor naar de gynacoloog!
    Wie moet dat nog meer?

En zegt, ja je moet nog wel zeker 3 maanden wachten met zwanger worden.

Ik ben al gestopt met de pil en we wilden er na mijn 1e ongi voor gaan...
    Ik voel me zo naar, ik baal hier zo van dat ze dit zei.
    Net alsof het heel normaal is dat je zo lang moet gaan wachten..
    Als je je bedacht heb om over 2-3wk te gaan beginnen...

Help wie maakt dit nog meer mee..!? :cry:

18. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    lieve tessa, wat een rot bericht! ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb precies hetzelfde bericht gekregen! Ik ben dus ook gestopt met de pil, en wilde er ook voor gaan... maar helaas...ik heb ook geen groen licht gekregen... Moet ook eerst op gesprek komen bij de gyn Voor ik zwanger word. ( heb thyrax voor schildklier, en ben diabeet) Ik moest ook van insuline veranderen omdat mijn nachtinsuline schadelijk zou zijn voor de placenta. Ik heb nieuwe insuline gekregen, maar dit gaat niet goed... Nu krijg ik dus binnekort een pompje.. En daarmee moet ik natuurlijk eerst goed instellen voor ik zwanger word. dit gaat ook een paar maanden duren.. Ik was ontzettend boos en verdrietig, en kan me voorstellen dat jij dan ook bent tessa... Veel mensen zeggen natuurlijk 3 maanden is te overzien.. maar als je er niet echt rekening mee hebt gehouden, duren 3 maanden heel lang.. Tessa, als ik jou was zou ik blijven stoppen met de pil, zodat iedergeval je menstruatie cyclus regelmatig word. Is bij mij gelukkig al wel zo. Dan kan je vast ontpillen! en dan kun je gewoon met condoom vrijen. Zo ben je iedergeval wel goed aan het voorbereiden.. Ik wens je heel veel sterkte! En er zitten ook een paar voordelen aan dat je alvast naar de gyn moet. Je kan al kennis maken, want als het goed is hou je gelijk deze gyn. En kan je alle dingen vast goed voorbereiden! veel liefs dana

19. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Hoi Dana,

Wat een lief bericht :)
    Ik voel me ook zo naar en boos erover.
    Ze denken 3 maanden is zo voorbij, ik snap dat andere om andere redenen wel langer wachten. Maar ik heb er niet op gerekent en dacht over 2-3 weken te beginnen voor het echie.
    Balen, slik al foliumzuur en andere vitamines.
    Ik zou een brief krijgen, een zogenaamde oproep, voor de gyn. Ben benieuwd hoe lang dat duurt, ik kan niet zo lang in 'spanning' wachten om al mijn vragen kwijt te kunnen... We willen zo graag beginnen!

Dana, wat rot dat jij ook nog diabeet bent zeg daarbij..
    Ik dacht dat het makkelijker was met thyrax als je zwanger wil worden/bent.
    Dacht ik gewoon even wat ophogen en klaar...
    Maar het schijnt niet zo makkelijk te zijn.
    Ik baal er nog steeds van, hoop zo dat die oproep snel komt.

Ben jij ook al gestopt met de pil? en slik je al foliumzuur..?
    Ik ga inderdaad niet meer verder met de pil, wilde zowiezo 1 menstruatie afwachten.. maar blijkbaar worden er dat meer..
    Eigenlijk wil ik er gewoon voor gaan over 3 weken..

Ik snap niet waarom het zo moeilijk moet allemaal... Ik dacht dat het altijd allemaal wel mee viel met die schildklier/thyrax
    Liefs

20. dana26

dana26 Actief lid

18 mrt 2008
    192
    0
    0
    ja, ik slikte ook al foliumzuur enz.. Was ook erg teleurgesteld. Ik snap dat je gewoon wilt beginnen, heb die gedachtes ook. Van nu ben je er eindelijk klaar voor, en dan moet je nog wachten... Maar ik probeer ook te denken van wat als ik er nu stiekem wel voor ga, en ik raakt zwanger en er zou wat mis zijn met de baby, vergeef ik mezelf dat waarschijnlijk nooit meer. Maar ik ken die gedachtes zeker wel hoor.. En nu word je weer geconfronteerd dat je ziek bent en anders bent als alle anderen ( zo denk ik dan soms hoor) Ben wel blij dat ik er ook met jou over kan praten, jij kan je denk ik wel goed voorstellen wat voor een teleurstelling dit is allemaal. maar meid, het komt vast allemaal goed met ons :) maar wachten is idd zooooo moeilijk...zucht..

Deel Deze Pagina