andere energie maatschappij echt goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deb26, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Vanavond weer eens gebeld door 1 van de vele energie maatschappijen, energie direct.
    Omdat ik moeilijk nee zeg en het verhaaltje eigenlijk best interessant klonk ben ik akkoord gegaan om over te stappen. Ik krijg binnen 7 dagen de papieren en dan heb ik nog eens 7 dagen de tijd mocht ik alsnog op willen zeggen.
    Dus ik wil een beetje rondkijken/vragen.
    Is het echt zo goedkoop? Je blijft toch altijd nog aan de Eneco (heb ik nu) betalen, voor het gebruik vna de leidingen etc etc.
    Iemand die weet of ik hier goed aan doe? Ben echt een leek met dit soort dingen.
    Hoeveel zou die 'huur' van de Eneco per maand kosten.
    Ervaringen en tips zijn welkom.

Groetjes Debby

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Nu je erover begint: ik moet zeggen dan het hier al weer een hele tijd rustig is (afkloppen!).
    Ik vind de verhalen altijd erg mooi maar ben er al een paar keer achter gekomen dat je bij bijvoorbeeld energie direct of die "nieuwe" (euhmm... nederlandse energie maatschappij?!) heel vaak nog transportkosten moet betalen bij een andere partij (ligt eraan van wie de buizen zijn) hierdoor zijn de kosten vaak gelijk of net iets lager dan wat je nu kwijt bent.
    Ik blijf dus nu maar gewoon bij Nuon, en dat bevalt me prima!

3. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Allemaal nep, was gister nog op tv!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben sinds 2 jaar oxxio en scheelt nog steeds ruim 200 euro per jaar.
    Met de komst van onze dochter zijn de kosten maar een klein beetje gestegen. We betalen alles totaal 120 euro en met Essent betaalden we meer en moesten we bij betalen!

5. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    hoe bedoel je?

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee! ikzelf ben bij engergi direct en betaal toch best veel vind ik :oops: zijn met zn 2e! nooit thuis alleen savonds omdat we allebij overdag werken en moeten 180 euro p/m betalen :S nog meer dan mn moeder die eerst met zn 6e was :eek: :)

liefs,

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij zijn van nuon naar energie direct gegaan, en de laatste was veel duurder. Dus nu weer terug naar nuon.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij betalen alleen aan greenchoice, dus niet meer aan de NUON, dus ook de netwerkkosten betalen we gewoon via greenchoice.

9. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    bij ons scheelt het veel geld iig

10. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoi dames,

heb ook een vraagje is er iemand bekent met RWE(? zo heet tie tog) en is dat goed en goedkoop?

liefss

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wel oppassen met die jaarcontracten, die zijn heel voordelig maar als het jaar om is en je hebt niet 3 maanden van te voren opgezegd dan wordt de prijs ineens een stuk hoger en zit je eraan vast, dat is mijn broer gebeurt. dus lees heel goed de kleine lettertjes!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    KIJK UIT! Vooral nu bieden energie bedrijven je contracten aan waaraan je 3 of 5 jaar vast zit, met een vast bedrag per maand. NIET doen, vooral nu niet, de energie prijzen zijn momenteel torenhoog en halverwege dit jaar gaan ze weer dalen. Dit, omdat de energieprijs gekoppeld is aan de olieprijs. Energie die nu geleverd wordt is nog in de dure tijd ingekocht, daarom is energie op dit moment erg duur. Aangezien de olieprijs flink gekelderd is, gaat over een paar maandjes (ongeveer vanaf juli) de energie prijzen ook weer flink omlaag....en dan wil jij dus niet aan zo'n peperdure maandtermijn vastzitten!

En als je geen nee durft te zeggen, zeg dan bij voorbaat gewoon dat je geen interesse hebt...Zelf druk ik tegenwoordig alle verborgen nummers meteen weg. Als het iemand is die mij ècht aan de lijn wil hebben, dan belt diegene meteen nog wel een keer, wss in de veronderstelling dat er iets fout ging met de verbinding....

13. Ik zit al jaren bij Nuon en blijf daar lekker. Hoor veel negatieve verhalen over verschillende energie-maatschappijen, dus zit wel goed. Kijk idd goed wat je afsluit, lees de kleine lettertjes.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ten eerste: wat loetje zegt is waar.

Ten tweede: toen wij gingen verhuizen heb ik gekeken of het nou allemaal echt uitmaakt. Dat is nu een jaartje terug. De conclusie was: ja, het maakt uit. Maar alleen als je steeds voor de aanbiedingen gaat. Toen waren er namelijk allemaal van die aanbiedingen dat je het eerste jaar korting kreeg. Allemaal prima, maar na dat jaar betaalde je meer dan bij het Nuon. Ik denk dat je echt veel geld kan verdienen als je bereid bent elk jaar over te stappen. Noem mij lui, maar daar had ik geen zin in!

15. Niet meer actief

Die betaal je aan Greenchoice, en uiteindelijk betalen zij dat weer aan Continuon, daar kom je nooit van af op de huidige locatie.

Goh, wat ben ik blij dat mijn huur inclusief is :)

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Als ik echt goedkoper uit wil zijn, douche ik minder lang, zet ik de verwarming een graadje lager en zorg ik dat de vaatwasser stamp vol zit. Mooie meneren met mooie verhalen aan de deur en/of telefoon: geen boodschap aan.

Maar mevrouw, wilt u dan niet geld besparen? Het is toch een mooie aanbieding?
    Nee meneer, ik zti altijd met het licht uit. Dat bespaart een hoop, ik zou het u ook aanraden.
    *meneer voelt zich in de maling genomen; missie 'spiegel voorhouden' geslaagd.*

17. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hahahah das een goeie...Ze komen inderdaad altijd met mooie praatjes...Pfff die verkopers..Ik zit nu bij Oxxio en heb voor 3 jaar een vaste prijs contract laten sluiten, maar das meer dan anderhalf jaar geleden en ben tot nu toe zeer tevreden.

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij hadden ook gekeken om over te stappen van NUON naar de Nederlandse Energie Maatschappij (Reclame met Natasja Froger). Blijkt dus dat je aan een meerjarig contract zit.

Gisteren vertelde mijn vriend (of het waar is weet ik niet), dat de kleine huishoudens bij dit bedrijf veel hoger uit kwamen, omdat de tarieven, bij laag gebruik hoger uitkomen. Natasja had hier haar excuses voor aangeboden en gaat proberen dit recht te zetten.....Kom je ook lekker geloofwaardig over, als je op komt voor de arme gezinnen in Nederland en later blijkt dat je ze eigenlijk een oor aan naait!

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Laatst was er ook zo'n knakker van energie direct aan de deur. Het is voor ons een sport om die mensen zo lang mogelijk bezig te houden hihi. Eerst had hij het verhaal aan mij uitgelegd, toen kwam mijn man en toen weer. Man heeft hier uiteindelijk een half uur aan de deur gestaan. haha.

Maarre.. het klonk inderdaad wel aantrekkelijk. Ze beweren zoveel procent goedkoper te zijn, dan de nuon en je kan maandelijks opzeggen. Ik vroeg me ook al af wat het addertje onder het gras was. Voorlopig zitten we nog steeds bij de nuon.

20. hey meiden!

Heb nog een tip! Nou ja tip.. meer soort waarschuwing..

Wij zitten bij eneco... nog steeds en tijd geleden voor 3 jaar vast last laten in een goede tijd..
    Ons huis heeft een tijd leeg gestaan omdat hij nog niet verkocht was... en bij eneco kan je hem op een 'leegstaand tarief'' laten zetten..
    Dit kost 50 euro per maand.. ipv wat je normaal kwijt bent.

Mijn zusje is over gegaan naar de nederlandse energiemaatschappij.. (die van natjasja froger zeg maar) en het huis van mijn zusje komt over een tijd ook leeg te staan...maar zij kunnen dus GEEN leegstaand tarief daar krijgen. En moeten dus hun maandbedrag.. dacht iets van 150 euro blijven betalen! Ipv veel minder!
    En natuurlijk het maandbedrag van hun nieuwe huis!

Deel Deze Pagina