last van rug en stuitje

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Fluffi, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Vanaf dat ik 9 weken zwanger ben heb ik last van m'n rug. Met de tijd word het steeds meer. s 'avonds is het soms zelfs zo erg dat als ik in bed lig en naar de wc moet ik niet rechtop kan lopen.

Afgelopen week ben ik bij de fisio geweest en heeft inderdaad gezegt dat dit komt door m'n banden ivm zwangerschap en m'n bekken staan ook niet helemaal gelijk (dit wis ik al wel).

Ik werk 36 uur per week en 1 keer in de 4 weken 40 uur.
    Ik werk in een gehoor winkel waar ik de administratie doe, maar als er mensen binnen komen moet ik daarvoor opstaan. Mijn plek is achter in de winkel dus kan ik niet blijven zitten en ze zo te woord staan.

Afgelopen week ben ik 4 dagen vrij geweest en merk dan dat ik minder last van me rug heb nu ben ik weer begonnen met werken en heb gelijk weer meer last van me rug wat doortrekt naar m'n buik.

Ik vind het een lastige situatie omdat we hier maar met z'n 2en zijn. Maar aan de andere kant vindt ik mezelf belangrijker omdat ik maar 1 rug heb waar ik de rest van me leven mee moet doen.

Heeft er iemand tips om mee om te gaan.

Liefs fluffi

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Vervelend zeg. Ik weet hoe je je voelt, vanaf de 16 weken had ik ook erg veel last van mijn rug en stuitje. Nu werk ik bij een groot bedrijf en ik werd door de verzuimcoordinator naar de bedrijfsarts gestuurd. Van hem moest ik per direct minder lang per dag werken en ik heb een aantal tips gehad. Ook had ik 2 bureaustoelen en een soort kussentje op mijn zitting waarmee ik mijn houding regelmatig kon afwisselen.
    Misschien heb je wat aan deze tips, maar als het werk niet meer gaat, gaat het niet.
    Je moet wel aan je gezondheid van jezelf en aan die van je baby denken!

Deel Deze Pagina