Hallo Allemaal, We gaan vd zomer met 10 personen op vakantie.. en nu had ik bij Belvilla een huis gezien wat er echt top uit ziet..(niet in NL. maar in het buitenland) Het heeft alleen nog geen meningen van mensen die er geweest zijn.. En niemand van ons heeft ooit bij Belvilla vakantie gehouden.. Dus nu is mijn vraag.. Hoe zijn jullie ervaringen? Is het een beetje te vertrouwen? Zijn de huisjes echt zo als op de foto? Is het schoon? Is Belvilla net zoiets als center parcs? of van wie huur je het? Graag reactie's En sorry als er al iets op het forum staat waar dit op lijkt..
Wij hebben vroeger weleens gehuurd van Belvilla. Vaak huur je van een particulier. Dus hoe schoon het is, ligt een beetje aan de verhuurder zelf. Moet wel zeggen dat wij altijd goede ervaringen ermee hadden.
wij hebben een keer een 'huisje' gehuurd bij Belvilla in Tjechie... we kwamen daar aan en.. bleek dat een man in een grote villa, zijn souterain had omgebouwd tot appartement.. het was een donker, kil hok, oude badkamer en we mochten gebruik maken van zijn zwembad.. beetje jammer dat elke zijn kleinkinderen erin lagen... ik ben daarom een beetje huiverig met belvilla, je kunt dus kennelijk gemakkelijk je eigen appartementje daar aanmelden...
Was dat toen ook niet bij dat progamma over die vakantie's dat dit een slecht organisatie is/was? Of was dat iets anders? Komt me wel bekend voor van tv
Mijn schoonouders huren al 3 jaar achter elkaar via bellvilla en tot nu toe altijd super mooie huizen gehad. Tja, zij bemiddelen slechts dus denk dat eht ook wel aan prijs en verhuurder ligt maar hier dus positeive ervaring
Wij hebben echt alleen maar superervaringen met Belvilla. Alles goed en duidelijk geregeld. Voordeel is dat je een Nederlandse organisatie achter je hebt wanneer je problemen hebt op je vakantieadres. Zij regelen dan dingen voor je (al hebben we hier nooit gebruik van hoeven maken). Betaling etc. was ook heel makkelijk geregeld, ik ben helemaal positief. Maar goed, overal kunnen natuurlijk mindere dingen tussen zitten. Belvilla is een soort van tussenpersoon. Mensen die vakantiehuisjes verhuren kunnen dit door Belvilla laten doen. Wij waren bijvoorbeeld afgelopen jaar in Italië en hadden dit huisje nooit gevonden zonder Belvilla, al kon het ook wel direct bij de verhuurder gehuurd worden. Je betaalt dus wel meer dan rechtstreeks bij de verhuurder (Belvilla moet er toch ook wat aan overhouden), maar aangezien mijn Italiaans niet zo sterk is vond ik dat wel erg makkelijk.
Hee Meiden, Bedankt voor jullie reactie's. Het is dus een beetje wisselend van de ervaringen. Ik denk dat ik even bij zoover kijk en anders het mischien wel laat.. Ik ben een schijterd en ben dan bang dat als ik der aan kom het mis. wel helemaal niks is.. Want als het nu gebeurd dat het dus totaal anders is en niet schoon? Heb je dan gewoon pech? Of kan je dan belvilla bellen en wordt er wat anders geregeld? X
Tja, dat een huisje niet schoon is ligt volledig bij de verhuurder, daar kan Belvilla weinig aan doen. Ze kunnen die info meenemen om iemand uit het bestand te halen denk ik. Maar als je ergens anders een huisje huurt loop je toch net zo goed het risico dat het niet schoon is? Ons Centerparcs huisje was minder schoon dan onze Belvilla huizen....
Ik ga NOOIT maar dan ook NOOIT meer ergens naar toe via bellvila! Wij zijn er zo'n 4 jaar geleden mee in zee gegaan en hebben een vakantie huisje gehuurt in Duitsland. Tenminste dat dachten we. Hebben gereserveert, betaald en toen was alles was geregeld. Kregen de reserverings en alles binnen en de kinderen keken er enorm naar uit want er zou n zwembad bij zijn met allemaal klim en klauterwerk erbij en dat was bij ons huisje het hoekje om en dan waren ze er al! Ze hadden allebei een zwem diploma (net n half jaar vantevoren gehaald) Dus konden ze fijn gaan zwemmen. Heel de weg echt fantastische stemming mooi weer en alles (vorige vakantie in t water gevallen door de anderhalve week regen van de 2 die we gingen en we gaan maar 1x p jaar) Komen daar om 2 uur smiddags aan omdat we om 3 uur in ons huisje konden en we vantevoren even wilde rond wandelen etc (benen strekken na 2,5 uur rijden) blijkt niet gereserveert! Wij opgebeld en WIJ moesten dan maar vragen of ze niks anders vrij hadden voor ons. Sta je daar met je gebrekkige duits proberen te vragen aan die bejaarde man die dat complex schijnbaar runt. Nou dat ging niet door want alles was vol. Dus bellvila terug gebeld. Zouden ze ons na 2 uur terug bellen met de oplossing. Nou om n lang verhaal kort te maken. Wij zijn op n gegeve moment maar wat gaan rijden en hadden n speeltuin gevonden waar de jongens even konden ravotten want duidelijkheid over wat er nu zou gebeuren kregen we niet. Pas na 5 (!!! ) uur wachten kregen we een oplossing aangeboden (het was ondertussen dus al 7 uur savonds!) Dachten ze ons helemaal naar de eifel te sturen (tegen t ooste van Duitsland aan). We konden dan meteen door rijden en er zou opn ons gewacht worden aan de poort. En daar hadden we gek genoeg even geen zin meer in na een verklote dag 2 kinderen overstuur een pup van n half jaar die gek werd van t rond hangen op dezelfde plek en dood op was omdatie niet kon slapen en alle onzekerheid EN maar 1 iemand die een rijbewijs had. Dat (^&*^&%^^& 9 uur rijden!!!! :x Zouden we om 2 uur snachts aan komen en dan moesten we hun op hun blauwe ogen maar geloven dat dit wel klopte EN vergelijkbaar was met wat we nu geboekt hadden. Hebben we dus niet gedaan. En toen werd de mevrouw aan de andere kant vd lijn boos en heeft de hoorn erop gesmeten De hele week in pest stemming geweest en t weekend erop pas oplossing gekregen. Maar de accomedatie was verre van vergelijkbaar ondanks dat t duurder was. Geen zwembad, geen speeltuin en eigenlijk niks in de buurt! En gelukkig hadden we de grote hond bij oma en kon die een week extra oppassen want wat nou als die bij een kennel ondergebracht was? Nee voor ons NOOIT geen belvilla meer! Blijf nog liever thuis! :x
Hmm, Wilma, dat is wel echt een hele nare ervaring. Gelukkig waren onze ervaringen erg goed. Onze accomodaties waren over het algemeen echt nog veel beter dan bij het boeken bekend was (in Italië kregen we zelfs een aantal keer gratis diners erbij). Je hebt hier toch wel een klacht over ingediend? Naja, zo zie je maar, de één kan hele goede ervaringen hebben en een ander hele slechte. (trouwens, de Eifel ligt helemaal in het westen van Duitsland, niet in het oosten, maar goed, dat maakt je verhaal niet minder beroerd, of je moet al helemaal in het westen geweest zijn, dan hoefde je dus niet zo'n eind te gaan )
Mja ben zelf n aardrijkskundig wonder (en dan met dat bepaalde dingen voor mij altijd ergens anders liggen als dat ze liggen...ERG wonderlijk dus! ) dus had t aan mn man gevraagd en die zei Oosten ...dussuh Het was daar kwa natuurlijk enorm mooi iig maar na zo'n dag nog eens 9 uur in de auto... EN mn oudste heeft PDD-NOS dus je kan je voorstellen wat dit voor extra ellende was.