Wat doen jullie de hele dag ?

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Mijn zwangerschapsverlof is deze week eindelijk begonnen en ik moet zeggen dat ik het toch wel heerlijk vind om lekker thuis te zijn en vooral te doen wat ik zelf wil in mijn eigen tempo.

Maar ... de eerste week is nu bijna om en als ik dan bekijk wat ik gedaan heb is dat niet zo enorm veel ... niet dat dat erg is, maar ik vraag me af of meerdere meiden dat hebben.

Ik slaap in ieder geval iedere dag uit. Ik zet geen wekker. Mijn man gaat naar het werk, dan ben ik even wakker, maar dan slaap ik meestal tot 10.00 / 10.30 door. Dan bekijk ik mijn mail en zwerf ik hier wat rond op het forum, gewapend met een ontbijt. Dan een frisse douche en kleine dingen in huis doen of even naar de winkel (meestal is het dan al 13.30 / 14.00 voordat ik daarmee begin) Dan ben ik daar meestal op mijn gemak mee bezig tot ongeveer 17.00 en dan ga ik op de bank zitten, met Sudoku puzzels en de tv aan. Mijn man komt dan later thuis, dan kook ik en eten we en is de dag alweer voorbij !

Het zijn dus niet echt wat je noemt "productieve dagen".

Hoe zit dat bij jullie ?

Groetjes,
    Nikki F

2. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    :x :D Bij mij is het helaas nog niet zo ver. Maar jouw dag klinkt wel lekker relaxed :) Ik ben nu pas zwanger van mijn eerste dus kan helaas nog niet uit ervaring spreken maar volgens mij is het juist wel lekker dat je nou een beetje van dit soort dagen hebt. Ik denk dat je dagen na de geboorte van je kleintje best wel wat drukker zullen zijn.
    Maar goed, is niet echt antwoord op je vraag. Zoals ik al zei, bij mij is het helaas niet zo ver :( Ben echt heel erg jaloers op je hahaha :D

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik werk 4 dagen en heb noglang geen zwangerschapsverlof, maar dit doe ik zo ongeveer op mijn vrije dag.....

Ook wakker worden alsmijn mannetje wakker wordt. Gedag zoenen als hij weg gaat en dan weer even richting het bedje (07:30), soms lukt het om nog even te tukken en soms lukt dat niet en blijf ik lekker liggen en lees ik wat (hou erg van lezen.)
    Rond 10.00 ga ik dan douchen, heb daarvoor al lekker ontbijtje gegeten (50% van de keren in bed :) )
    Dan wat boodschapjes doen, is 2 min lopen.
    Daarna wat hangen thuis, tv, internet, lezen, soms wat huishoudelijk werk zoals was/strijken. Wel altijd de afwasmachine in en uit ruimen.
    Soms ga ik nog even langs mijn moeder overdag of even langs de winkels (Hema, Kruidvat, etc.)
    En soms wat kleine klusjes in de tuin, met die stomme handschoenen aan.....
    En als ik weet dat hij om 18.00 thuis komt zorg ik dat het eten rond die tijd klaar is.
    Ondertussen katjes buiten laten spelen (mag alleen als wij ook thuis ivm hele nare buren)
    Daarna vaatwasser weer inruimen en dan verder hangen voor de tv.

Soms gaan we gelijk naar bed en soms is hij nog niet moe en gaat ie even achter de computer.

Nou dat was mijn vrije dag....
    Zaterdag is ie heel anders hoor, meer boodschappen, etc....

Groetjes Jodi

4. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Lekker doorgaan met luieren, dat deed ik ook!
    Als je kleintje straks geboren is moet je er iedere dag optijd uit en zit je aan voedingstijden vastgebonden. In het begin heb je al gauw 7-8 voedingen op een dag die veel tijd in beslag nemen (zeker als je ook nog moet kolven). Je krijgt het straks druk genoeg, dus nu kun je nog lekker een paar weken luieren, geniet ervan!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wahaha zo ziet mijn dag er van daag oko uit!
    erg joh! hahaha vanavond wel even strijken! bluh!

Lekker genieten hoor! het word nog druk genoeg!

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    7.00 oudste koters uit hun bed rosse
    gezelschaphouden tot ze de deur uitgaan (brood smeren mogen ze zelf doen ;))

8.00 wordt Caitlin wakker die dan der ontbijdje krijgt
    8.30 ligt madammeke dan weer lekker in der bedje en klept of slaapt tot een uurtje of 10

dan ben ik meestal op het forum te vinden
    10.00 poppeke uit der bedje halen en plakje ontbijdkoek met wat drinken geven

daarna doen we samen het huishouden ikke werken zij toekijken :)

12 uur krijgt ze haar bammetje en 12.30 gaat ze weer naar haar bedje (dan kruip ik nog wel eens achter de pc zoals nu :)) of ik kruip achter mijn breinaalden of naaimachine

15.00 is ze meestal weer wakkertjes krijgt ze een flesje voeding, wat er met moeite ingaat

daarna boodschappies doen of even lekker op visite of wandelen

17.30 begin ik aan me eten (onder tussen oudste kids van school en aan hun huiswerk gezet)
    18.00 eten of als ik werken moet te werk :)

als ik werken moet eet ik 30 min eerder zoals vandaag dus

18.45 Caitlin in badje en daarna gaat ze lekker slapen

dan kruip ik of op de bank of ik dwaal hier

uurtje of 23.00 sluit ik pctje af en wens iedereen weltruste (wordt ook wel eens later :)

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik doe ook niet veel meer dan dat..
    Slaap uit tot een uurtje of 8.30
    Ga rustig een bakje thee drinken en een boterham.

Even op internet kijken en dan douchen.
    Inmiddels is het dan een uurtje of half 11.
    Ga op de stoel zitten te bedenken of ik ook nog wat bij de winkel weg hebben moet. (klinkt wel erg lullig zoals ik het hier opschrijf)

Doe de afwas wat gisteravond is blijven staan. Ga even een boodschapje doen, of even in de winkelstraat om slenteren.
    Wil altijd wel even eruit.

Ga dan eten en tv kijken.. rond een uurtje of 15.30 begin ik met het eten..

Wat een luizenleventje!!!! 8) :) :confused:

Soms ga ik ook even bij een vriendin langs.. of even bij mijn ouders..
    Maar net waar ik zin in heb.
    Het is wel zo dat ik niet gemakkelijk meer bij iemand zit. Lijkt net of ons huis me er weer terug trekt.
    Dus lang ben ik meestal niet weg..

Ik zou zeggen, geniet er gewoon van, ik keek er als een berg tegenop om thuis te moeten zitten, en nu weet ik al helemaal niet meer wat werken is.. hahaha
    Heb nog nooit zolang alleen thuis gezeten.. maar het bevalt me tot nu toe prima!

Groetjes Kalush

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik kan ook niet wachten, ik moet in totaal nog 7 nachtjes werken (vannacht nog 1) 10 dagen vrij 3 nachten en dan 4/t/m 6 oktober nog 3 nachten en dan begint mijn vakantie en dan begin november begint mijn officiele verlof!
    Op mijn vrij dagen slapen wij uit (wij zetten noooit een wekker) mijn man moet altijd in de middag beginnen en ik werk in de nacht dus wij hoeven er nooit vroeg uit, koffie drinken, boodschapjes (1x per week), hier op de site rondhangen, huishouding of weg wezen, eten voor mij alleen verzinnen en daar na bank hangen en soaps kijken en daarna of tv of hier rondhangen. mannetje om 22.00 uur verwelkomen en ron 0.00 uur naar bed.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Tijdens mijn verlof was het bloedje heet dus ik lag steeds lekker in me zwembad in me achtertuin ijsjes te eten. Uiteraard ook op het (jullieforum) forum met de dames kletsen en klagen over de hitte.

10. ik zou zeggen: geniet ervan! Je dag is echt relaxt, maar daar dient je verlof toch ook voor.

Ik heb geen andere plannen voor mijn verlof (duurt spijtig genoeg niet lang: ik begin 2-12 en ben 10-12 uitgeteld).

Saartje

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Bedankt voor de vele reacties ! Ik dacht dat ik misschien wel erg weinig deed, of te relaxed was maar dat is toch niet zo ! Gelukkig maar ! :D

Inderdaad, nu kan het nog, zo relaxed de dag doorkomen. Als de kleine er eenmaal is wordt het toch drukker en meer plannen. Maar ik kijk er enorm naar uit nu !

Ik ga inderdaad ook niet erg ver van huis of erg lang van huis. Voelt op de een of andere manier veilig om snel weer thuis te kunnen zijn.

Groetjes,
    Nikki F

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Marijke..in je zwembad??? :):)

Wij zijn net verhuist, en man man zijn nicht is nog bij ons met haar zoontje..dus heb niet echt een regelmaat eigenlijk..en verlang er naar om lekker alleen thuis te zijn to be honest..maar nog even geduld tot maandag..en het is toch ook wel heel gezellig met haar..

Mijn dagen zien er nu een beetje zo uit:

sta half 8 op om ontbijt te maken voor mijn man...ruim dan een beetje de keuken op..strijk zijn overhemd en zodra hij gaat ga ik of meteen mijn bedje in of ik zit even op internet...de laatste ochtenden ga ik daarna nog even lekker slapen 1 a 2 uurtjes..
    Dan rond 11 a 12 uur ontbijten we..dan opruimen..en meteen eten koken..dan komt mijn man thuis en eten we met zijn allen.. de afgelopen dagen zijn we steeds naar de stad geweest maar anders verloopt de dag gewoon door beetje thuis zitten..beetje opruimen, stofzuigen etc. Maar heb niet veel puf en kracht meer en alles doet me pijn dus mijn huis is niet echt super netjes..lukt ook niet met visite in huis..het wordt steeds weer een troep.
    Savonds kijken we een filmpje..en dan rond 12 uur slapen :)

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zit nu al (rekent even...) 15 weken thuis en ik doe bar weinig. Ik probeer uiterlijk om 9 uur mijn bedje uit te komen en ga dan meteen ontbijten met de tv aan. Als de bammetjes op zijn kijk ik eerst op het forum. Dan ga ik bedenken wat ik in hemelsnaam moet doen de hele dag.

Op dinsdag kom ik eerder uit bed, dan ga ik om half 9 naar de aquarobic. Op woensdag ochtend (tijd wisselt) heb ik fysio.

Verder probeer ik mijn moeder wat lastig te vallen en ga soms bij een vriendin op bezoek, maar die heeft ook niet altijd tijd.

Ow, en op maandag ga ik naar de markt, verse groente inslaan. Tussendoor keutel ik wat in huis, beetje opruimen, beetje poetsen. En ik check ondertussen regelmatig of hier nog wat interessants is.

Vrijdag, zaterdag en zondag heeft mijn mannetje weekend en dan verveel ik me nog het meest. Hij slaapt lekker uit en ik zit beneden eigenlijk te wachten tot hij naar beneden komt, hehe.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Daphne,

Het is wel fijn om al eerder thuis te zijn en van alles heel bewust te genieten, toch ? Ik hoop alleen dat je niet om vervelende medische redenen thuis bent, dan is het natuurlijk heel iets anders ...

Groetjes,
    Nikki F

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik doe lekker veel poeten heel veel.
    En verder lekker sudoku spelen de gods ganze dag haha.

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Fleur !

Aan Sudoku heb ik ook veel lol, poetsen doe ik omdat het moet ... :oops:

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina