winkelier kan afspraak niet nakomen

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij hebben gister tegels besteld voor de vloer, badkamer en toilet. nu belde de winkel vandaag dat ze de mozaiektegels niet kunnen leveren. de rest wel.
    maar ja ik wil ook die mozaiektegels of anders niets. bedoel het hoort bij elkaar. het zijn beige tegels, daar wil ik geen grijs of zwart bij oid.
    we hebben een andere winkel gevonden die de tegels dus allemaal wel kan leveren.

maar nu doet de eerste winkel moeilijk omdat we de bestelling willen annuleren. mn man zit nu nog op telefoon te wachten. weet nog niet het exacte verhaal waarom hij nou moeilijk doet.me man is nog op de zaak. maar kom op zeg: als ik ergens een bmw bestel en de dealer belt me op met de mededeling dat ie alleen een renault kan leveren hoef ik dat toch ook niet te pikken?

hij kan zijn afspraken toch niet nakomen lijkt me?

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nouuuuuu, ik geef je groot gelijk. Je betaald voor een bepaald product of voor een te leveren dienst, je staat in je recht dat hij jou het geld teruggeeft. Had hij dit niet eerder kunnen bedenken trouwens?

Nee hoor, ik vind dat jullie volledig in jullie recht staan om al jullie geld terug te krijgen! Daar is ongetwijfeld ook een wet voor maar die kan ik helaas niet zo uit mijn mouw schudden.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hm lijkt mij ook...maar misschien hebben ze aparte voorwaarden die daar over gaan ofzo? Lijkt mij vreemd dat je een bestelling die de dag daarvoor geplaatst is niet kunt annuleren bij zoiets!

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je kan hem gewoon anuleren, dan hadden ze dat gelijk met bestellen moeten melden.
    als een winkelier in gebreke is hoef je niet verder met hem te gaan.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

net wat er hier boven gezegt word
    als ze niet jou spullen kunnen leveren zo als jij ze besteld hebt
    hoef je ze niet af te nemen en mag jij het annuleren

6. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je de algemene voorwaarden van die winkelier al even gelezen?
    Ik zou ook zeggen dat je hierdoor je bestelling kunt annuleren hoor, maar als je de avw even leest weet je het zeker. Succes!

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wettelijk gezien mag je ELKE koop binnen 7 dagen ontbinden .. ze hebben dus geen poot om op te staan ! heb je een rechtsbijstandverzekering ff bellen kunnen hun voor jou ook desnoods de winkel nog ff bellen

Deel Deze Pagina