Wespentijd...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariekeV, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Het is weer zover, hier stikt het alweer van die zwartgele kl%temonstertjes en ik heb het insektennet dus al over de kinderwagen. Nou ben ik zeer overgevoelig voor bij en wespensteken dus ik heb altijd medicijnen bij maar als die kleine nou wordt gestoken? Volgens mijn huisarts is de kans dat het overerft van mij naar onze zoon maar 20% en zal hij de eerste keer niet zo sterk reageren op een wespensteek omdat zijn lichaampje de stof nog niet kent maar wat te doen eigenlijk als zo'n kleintje gestoken word? Is er iets wat ik standaard mee kan nemen in mijn luiertas aan huis/tuin/keukenmiddeltjes?

Bah, ik word helemaal gestoord van die etters... :x

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    wij ontdekten eergisteren een wespennest bij onze voordeur
    gelijk een middeltje gehaald, en tot de tijd dat het duurt voordat ze dood zijn, ga ik liever met Jesse door de achterdeur. :confused:
    Geen idee wat ik doen moet als hij gestoken wordt. Ben zelf ook nog nooit gestoken eigenlijk :confused:

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    als je gestoken wordt (volwassene) heb je vn dievacuum apparaatjes, waarmee je de steek kan uitzuigen. Ik neem aan dat je die bij een baby ook kunt gebruiken (?)... Anders zelf uitzuigen (en natuurlijk uitspugen, maar aangezien jij zelf zo allergisch bent....

4. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik ben bang voor die beesten :(
    Neem al een sprint als ze bij me in de buurt komen, maar ja, kan ik niet maken met de kinderwagen natuurlijk. :)

Zo'n aparaatje lijkt me wel handig, als je gestoken bent, dat je dan die kan gebruiken om de angel eruit te halen.

Ben zelf nooit gestoken, dus zou echt niet weten hoe het voelt.
    (krijgen ze bij mij ook niet de kans voor om te steken :p

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik zou ook zo'n vacuumapparaatje halen, werkt ideaal! Ik neem ook wel aan je dat dat ook voor die kleintjes kunt gebruiken, want het zuigt alleen het plekje uit.

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ik heb ook zo'n apparaatje in huis gehaald. Ik ben echt panisch voor die beesten, ik ben zo bang dat mijn kindje er één in zijn mond krijgt (voor de rest ben ik heel nuchter hoor haha).

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik had er idd nog eentje thuis liggen (vacuumpompje met opzetstukjes). Vraag me alleen af hoe goed dat gaat werken met een gillende baby want dat zal hij wel doen dan.. Maar hij zit nu ook standaard in mijn tas.
    Ben zelf ondertussen al 3x door een wesp gestoken de laatste jaren (1x in de supermarkt zelfs!) en het doet verdomd pijn. Rotbeesten.. :evil:

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben ook panisch voor die beesten. Probleem is dat ik niet meer mag wegrennen van mijn partner omdat mijn dochter het straks dan ook gaat doen.....

Zo'n apperaatje is erg handig. Kan je gewoon bij de kruidvat kopen.
    En je hebt afterbite, dat helpt echt tegen de pijn. Maar ik weet niet of het bij kleintjes gebruikt mag worden.

Deel Deze Pagina