...ik dus wel 9 van de 10 x tenminste. ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Zeker nu ik zwanger ben en nog vrij jong merk ik dat mensen me willen beinvloeden, op de manier van ik weet het toch beter. Word daar zo moe van. Hoe doen jullie dit? liefs
Ja, ik trek me ook altijd aan wat andere mensen van me vinden/denken. Meestal op het moment dat ik dat merk of dat ze dat tegen me zeggen zeg ik er niets van. Ik ben meer een binnenvetter en kan er echt dagen mee bezig zijn in mijn hoofd.Vaak moet manlief het dan even ontgelden. Ik wou dat ik het lef had om er wat van te zeggen, want sommige mensen trappen daarmee echt op je hart! Liefs, Tanya
Het ligt eraan wie het is, als het een vreemde is, die zich bemoeit met mij/mijn zwangerschap dan krijgen ze de wind van voren en interesseert het niet wat ze van me denken. is het een vriendin dan zal ik naar haar luisteren en haar argumenten in me op nemen om te kijken of ze "gelijk" heeft. Vind ik nog steeds van niet, dan zal ik dat ook eerlijk zeggen, maar dan wel in de trant van joh, we hebben hierover gewoon een andere mening.
denk zowiezo dat als je zwanger bent dat je dan van iedereen "goedbedoelde"adviezen krijgt eb dat iedereen het beter weet dan jezelf. Echt heel irritant. Maar ik vind het ook wel belangrijk ofzo wat anderen vanme denken. Als de kritieken die ik krijg op mn werk bv gegrond zijn zal ik daar zeker iets mee doen. Qua kleding enz heb ik mn eigen smaak en als iemand t niet mooi vind dan mag ie dat zeggen maar zal niks anders gaan aantrekken
pffff, vandaag een leuk voorbeeld daarvan. Ik spreek vier talen, drie bijna perfect en ééntje redt ik me mee. Dus FR NL EN en DU. Nu woon ik in Z-FR en zijn er veel toeristen 's zomers van deze nationaliteiten. Ik woon hier permanent dus vandaag ben ik met een hoge piet gaan praten over evt. vooruitzichten op werk in de regio hiermee. Hij zei dat hij met mijn talen me wel goed kon gebruiken en dat in de zomer van 2008 waarschijnlijk een nieuwe post gecreeerd word in de nieuwe vvv. Begin 2008 laat hij het me weten. + dat ik voor deze zomer waarschijnlijk op een camping vlakbij kan gaan werken (en iedereen kent elkaar hier en deze hoge piet is ook indirect de baas van de camping dus dat zou een mooi opstapje zijn) Mijn reactie, pfff, eindelijk krijg ik hier mn leventje een beetje op de rails.. ok dus nu de reactie van de buuf: -VVV is verkiezingsstunt voor burgemeesterverkiezingen om je zieltje te winnen (heb helemaal geen stemrecht, maar ja.) -Je talen? Ach je hebt alleen maar Havo-diploma, dus je talen kan je niks mee op dat niveau (euh, NL is mn moedertaal en mn Engerls is perfect+dat ik al bijna vier jaar in FR woon en dus vloeiend Frans spreek? OK, schrijven gaat wat moeilijker maar op een vvv is dat een groot probleem?) -Je denkt toch niet dat je in FR aangenomen wordt voor wat voor baan dan ook hè als je zwanger bent.. Ik zit dus nu zonder hoop op mn toekomst te huilen voor mn computer..... pfffffffffff
Nee nooit last van en nooit gehad. Ik vind namelijk dat jij zelf en ook echt alleen jij kunt aanvoelen en weten wat goed voor jou is. Andere mensen kunnen namelijk dingen zeggen die helemaal niet op jou van toepassing zijn. Misschien gelden ze voor hen, maar dat hoeft helemaal niet van toepassing te zijn op jou persoon. Ik neem tips en advies altijd aan, maar ik zal er niet eerder iets mee doen als ik er zelf over nagedacht heb en heb bekeken of het ook echt zo is. Marieke: die buuf weet helemaal niet of jij het wel of niet krijgt. Niet geschoten is altijd mis. Deze woorden juist gebruiken om haarte laten zien dat zij het mis heeft en er nu nog meer voor gaan. Neus de lucht in en aanpakken,
Marieke wat een naar mens zeg die buurvrouw ze is gewoon jaloers hoor...niks van aantrekken!... En ja ik trek het me ook aan wat anderen van me denken...maar heel vaak denk je dat iemand iets denkt, maar is het in werkelijkheid helemaal niet zo. :-k ..Voorbeeld ik stuur iemand een bericht en dan krijg je niet gelijk een bericht terug dan denk ik alweer van oww ze zullen me wel niet mogen of wat dan ook.Maar meestal slaat het helemaal nergens op.
Van vreemde mensen kan het me werkelijk geen moer schelen wat ze van me denken! Ik denk ook zo vaak iets van andere mensen Mensen die dicht bij me staan is natuurlijk een ander verhaal en hier zijn dingen altijd bespreekbaar.
Ik trek me aan hoe mijn man en dochter over mij denken. En voor de rest interesseert het mij echt geen moer hoe mensen over mij denken, mensen vinden mij niet aardig of vriendelijk en tja...dat ben ik ook niet, mensen moeten bij respect/vertrouwen verdienen. Op mijn 12de zat ik net op de middelbare school en werd ik erg gepest, ik was niet knap/mooi (weet ik veel) genoeg en toen dacht ik "laat ik eens mijn haar anders doen, de "adviezen" opvolgen" nou het pesten ging net zo hard door en ik was genezen, ik deed waar ik zin had en het boeit me niet wat een ander dan denkt.
Het voordeel van ouder worden is, dat ik me nergens meer wat van aantrek. Als iemand links af wil? Joh, ga lekker je gang, ik wil rechts af. Doe ik dan ook lekker. Maar bv adviezen van de vk, daar denk ik dan wel over na, ze zegt dat niet voor niks. Voor de rest ga ik rustig m'n gang. Jammer dan, je kan niet heel de wereld te vriend houden.
er zijn een paar mensen heel belangrijk voor me, en van hun vind ik het ook belangrijk wat ze van me vinden. Maar ik moet zeggen dat het me van heeeeel veel mensen echt niet uitmaakt wat ze van me vinden. Tuurlijk vind ik het leuk als ik bijv. bij mijn collega's goed in de groep lig. maar als ik toevallig met een iemand niet zo goed kan, of diegene vind mij toevallig niet zo leuk, nou jammer dan. Dan zullen we die "klik' wel niet hebben. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn, en niet iedereen kan mij leuk vinden. Ik vind ook niet iedereen leuk......
" vroeger "vond ik het altijd erg belangrijk wat anderen van me dachten dus zei ik altijd JA, NEE en AMEN.. maar goed daar heb je alleen jezelf mee dus daar ben ik mee opgehouden. als iets me niet zint zeg ik dat nu dus ook gewoon. heeft voor de nodige ruzie's gezorgt maar goed dan weten ze wel wat ze aan me hebben.. doe nu gewoon waar ik me goed bij voel en de rest kan mijn rug op xxx
Nee,interesseert me helemaal geen reet wat anderen van mij denken .Is mijn leven en ik doe wat ik wil
Marieke , volgens mij is het onzin dat niemand je aanneemt in Frankrijk als je zwanger bent hoor Denk dat die buuf van jou gewoon hartstikke jaloers is . Wat mij zelf betrefd .... Ik heb me nooit wat aangetrokken van wat een ander van me vind . Heb dat ook nooit gedaan en zal daar ook nooit aan gaan beginnen . Ook ik ben als kind flink gepest met mijn huid ( heb een genetische aandoening die zich uit in een extreem droge huid ). Maar zelfs toen al haalde ik mijn schouders er over op Groetjes Joyce
Van mijn man, en beide familie's neem ik dingen aan, en verander eventueel van gedachten. Als iemand anders een goed alternatief heeft hou ik me altijd aanbevolen..maar uiteindelijk ben ik diegene die beslis. Al die goed bedoelde adviezen met betrekking tot mijn zwangerschap, van wie dan ook, hoor ik aan, maar 9 van de 10 keer doe ik wat mij goeddunkt, als het adviezen zijn die echt kant nog wal raken.... tja dan kan ik ook wel eens te hard reageren, maarja dat recht heb ik als zwangere , althans dat heb ik mijzelf toegeeigent
Het hangt er van af wie het is. Van mensen die ik nauwelijks ken interesseert het me niet wat ze van me vinden. Ik heb er zowieso een hekel aan als mensen die me bijna niet kennen een oordeel over me hebben. Neem dan eerst eens de moeite om iemand een beetje te leren kennen voordat je je oordeel velt. Hoe weten zij nou hoe ik in elkaar steek?