Hoi! Binnenkort willen we een flesverwarmer en flessterilisator (voor de magnetron) gaan kopen. Welke raden jullie aan? Ik dacht zelf die van de prenatal of Avent. groetjes Bianca
Ik heb de sterilisator van Prenatal, prima ding, ik ben er heel tevreden mee. Een flessenwarmer heb ik niet, gebruik de magnetron. Suc6 ermee!
Om eerlijk te zijn vind een flessenwarmer echt onzin. Ik gebruik nu de magnetron en in het begin heb ik een pannetje met heet water gebruikt. Maar ieder zo zijn ding.
ik heb alles van Avent, gewoon alles in 1 koop gedaan, het zal allemaal wel zo een beetje hetzelfde werken neem ik aan. Ik dacht dat magnetron niet mocht omdat het dan ongelijkmatig warm was of zoiets? Lijkt me lastig steeds een pannetje op zetten (ik vind als je erop wacht dat altijd een eeuw duren haha, heb ik altijd als ik eieren ga koken ook dat gevoel) Ach ja we zien wel hoe alles werkt he misschien denk ik er over paar maanden anders over...
Flesvoeding mag gewoon in de magnetron worden opgewarmd. Borstvoeding niet. Het hangt er dus vanaf of je een flessenwarmer nodig hebt. Sterelisator heb ik van Avent. Werkt prima.
Ik vind de sterilisator van Avent prettiger dan die van de prenatal, maar dat komt omdat ik fulltime gekolfd heb en in de avent kan je goed kolfschelpen kwijt. De flessenverwarmer heb ik van de prenatal. Ideaal ding. Borstvoeding mag namelijk niet in de magnetron en steeds met een pannetje opwarmen is niet ideaal.
Ik heb de flessenverwarmer van avent (gekregen), hij lijkt mij erg goed, maar heb er dus nog geen ervaring mee.
Ik wil eerst zo lang mogelijk borstvoeding geven, maar daarna wil ik zo'n banaanvormige fles, die schijnt beter te zijn i.v.m. zo min mogelijk lucht enzo. Maar ik kan begrijpen dat je daar minder makkelijk verwarmers en sterilisators voor kunt kopen. @Cynthia85: denk je dat zon'n gebogen fles daarin past?
Even off-topic: borstmelk mag wel in de magnetron verwarmd worden, alleen moet je halverwege de opwarmperiode even de fles eruit halen en goed schudden/roeren zodat de warmte gelijkmatig verdeeld kan worden. Dit om te voorkomen dat de lange eiwitketens die in BV zitten, gaan stollen. Nu weer on-topic: Ik heb de sterilisator van Avent en die werkt prima. In 5 minuten tijd is alles steriel en ik heb geen kalksporen op de spullen. Dat had ik wel toen ik nog in een pan water de spullen uitkookte. Groet van Kiki
sterillisator van Avent. Ik heb alles van Avent, kolf, flessen etc. Mijn ervaring was gewoon goed met de andere twee kindjes, dus bij dit merk gebleven.Borstvoeding doe ik nooit in de Manetron. Flessenwarmer is van Phillips, deze heeft ook een autoadapter, handi voor onderweg, we zitten wel een lang in de auto, dan neem ik gekolfde melk mee, en onderweg, hup, de verwarmerin, en drinken maar. Wij zijn makkelijk