Steven word binnenkort 1 jaar, nou ben ik bezig met verjaardagskaartjes maar wil eigenlijk wel een leuk gedichtje in de trend van toen zo klein, en nu al zo groot. Wie kan mij helpen met dichten? Hoeft niet lang te zijn.
Het is al weer een jaar geleden dat jij op deze wereld kwam je was zo vreselijk nieuwsgierig naar je pap en je mam. Je bent al een hele vent geworden dit jaar heeft je echt goed gedaan je leerde lachen, zitten, kruipen en ook op je eigen beentjes staan. Je huppelt in je stoeltje rond bent sneller dan een waterrat je lacht daarbij al je tandjes bloot en bent papa en mama's grote schat. Je vingertjes zijn al zo heerlijk sterk je trekt ermee aan ieders haar maar ach, je moet nog zoveel leren dus op naar je tweede levensjaar. Dat je een boefje worden zult is zeker dat zie ik aan die mooie ogen van jou en weet je wat ook zeker is... dat ik ontzettend veel van je hou. Vandaag zijn er slingers en ballonnen en een mooi versierde taart daarop staat één heel mooi kaarsje omdat jij vandaag verjaard.
Kai was gisteren jarig, en dit stond op zijn uitnodiging; Op zondag-middag 10 juni vier ik een groot feest Om iedereen te laten weten dat ik een baby ben geweest Er staat 1 kaarsje op de taart en het huis is mooi versierd Want dat ik daarna een dreumes ben wordt met jullie gevierd
Onze dochter/zoon................ wordt vandaag één jaar Daarom zit de hele familie bij elkaar Er wordt een taart met één kaarsje aangedragen Wie gaat hem nu uitblazen? , hoor je iedereen aan............vragen Als je één wordt maak je dit voor de eerste keer mee En het uitblazen van een kaarsje, lukt meestal niet, néé Daarom moet iedereen even meehelpen met blazen Dan is het zo gebeurt en snijden we de taart en vullen de glazen Maar we wachten nog even We zingen eerst nog, lang zal ze leven