sinds donderdag kramp en wil ze poepen, maar lukt niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessicad, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik geef nu sids 2 weken groentenhap (gemengd met borstvoeding), tot donderdag had ze netjes elke dag een poepbroek, maar sinds donderdag is ze al bezig te proberen te poepen, maar het lukt niet. Ze heeft steeds kramp en zit te persen, maar er komt niets of een heel klein friemeltje uit. Vannacht werd ze elke 2 uur huilend wakker met een rood hoofd van het persen. Ik heb haar elke keer anagelegd, omdat het als het goed is de darmen stimuleert en het erg warm is en ze dronk wel elke keer.
    Ik wilde eigenlijk vandaag met fruit beginne, maar dat lijkt me dan niet zo slim. Misschien kan ik het ebste eerst even alleen borstvoeding geven zodat de ontlasting weer goed op gang komt. Maar dit duurt natuurlijk even en ze heeft er nu echt steeds last van. Heeft er iemand tips warame ik het nu kan verlichten? Ik vind het zo zielig.

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    als het echt obstipatie is, dan kan je de thermometer wat verder er in doen, geeft dan meteen effect. Dit mag je niet te vaak doen.
    Verder kun je met je handen de darmpjes masseren en fietsen met de beentjes.
    Er bestaan ook druppeltjes van VSM voor.

3. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ze krijgt er na veel persen dan een friemeltje dikde klevende ontlastign uit die ook aan haar billen blijft zitten, maar ik zie dan dat er nog meer achter zit. Dat met de thermometer heb ik vannacht al geprobeerd, ik vond haar op een gegeven moment (ze was van 1.30 tot 3.30 bezig, ik heb haar toen eerst even aangelegd en daarna bleef ze persen met even adempauze tussendoor) zo zileig ik dacht nu mag het wel even voor ene keer. Maar ook dat helpt dus niet, dan komt er ook amper wat uit. Vandaag is ze al wel wat vrolijker, maar ze blijft af en toe persen, huilen en rood aanlopen zonder echt resultaat. Gelukkig zit er nu wel langer tussen.

4. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    dit heeft Anne ook gehad ik heb van de huisarts lactulose gekregen dit hielp helpt heel goed.
    Moet je gewoon vragen want ze hebben dan echt veel pijn hoor als ze niet kunnen poepen dit spul is niet verslavend oid. het zorgt er alleen voor dat het ontlasting wat dunner wordt.

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wat hier enorm helpt is suikerwater geven. Afgekookt water met een schepje suiker erdoorheen. Deze tip kreeg ik van mijn huisarts en diezelfde dag nog een enorme volle luier. Nou, dat was een enorme opluchting voor ons madammetje. Soms heeft ze pas de dag erna resultaat van het suikerwater

6. sim

sim Niet meer actief

fietsbewegingen helpt echt! dat heeft hier ook geholpen, of een paar hapjes perenhapje, dat laxeert ook goed.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0

8. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Nou gister veel gevoed met het idee vocht helpt tegen obstipatie en dus geen groenten gegeven en het lijkt de goede kant op te gaan. Gister heeft ze denk ik wel elke 2 a 3 uur gedronken aan de borst. Ze had nog wel krampen, maar het ging al beter. Vannacht werd ze maar 2 x wakker en vanmorgen had ze weer veel kramp. Elke keer weer kleine beetjes. Maar vanmorgen kwam er met veel gepers ineens een hele ladign uit en het leek al ietsje dunner. Het was wel zielig om te zien hoor elke keer, het leek wel een bevalling, haha. Het ziet er naar uit dat het weer de goede kant op gaat. Ik laat nu eerst haar darmen weer tot rust komen en als het helemaal goed gaat dan ga ik wel weer langzaam opbouwen met wortels, want dat ging goed en misschien dan eerst maar eens om de dag. Dat fruit kan wel wachten en pap krijgt ze voorlopig gewoon ook niet. Nu eerst weer even alleen de borst en dan weer rustig beginnen. Ze heeft toch nog bijna een half jaar om het allemaal te leren eten tot ze de voedingsstoffen echt nodig heeft. Bedankt voor alle tips.
    En die fietsbeweging en de beentjes tegen de buik dat helpt hier ook wel iets, maar toch was het niet genoeg. Maar het lijkt nu dus de goede kant op te gaan gelukkig. Ik hoop dat het snel weer allemala een beetje in balans is bij haar.

9. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Nou van verstopping is mevrouw gegaan naar 6 luiers tot nu toe vandaag. Hoe groot ze waren weet ik niet, maar de eerste twee waren goed vol, want haar rompers kreeg ik in een zakje mee van het kdv, het zat tot aan haar nek. Ga ervan uit dat dit nog door de verstopping komt en dat alles er nu uitkomt. Gelukkig heeft ze er op rode billen na geen last van geloof ik. Hoop wel dat het snel over is, want haar billen zijn nu goed rood. Gelukkig werkt sudocreme hier meestal erg goed, dus ik hou ze maar goed ingesmeerd. Maar de verstopping is dus duidelijk over.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Gelukkig!

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Even iets anders, bepanthen zalf doet wonderen voor rode billetjes...

12. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Als je pas begint met bij voeding is dat idd een bekend verschijnsel.
    Mocht het nu nog eens voorkomen kun je het beste even geen bijvoeding geven alleen maar bv tot dat ze weer kan poepen.
    Fijn dat ze het weer kwijt is en hopelijk is het eenmalig.

Groetjes
    Yvonne mv 2 meiden

Deel Deze Pagina