Ik kreeg zo juist het bekende mailtje van waterbedrijf Vitens met de vraag om onze meterstand in te vullen. Elk jaar doe ik dit gelijk en vind ik het leuk om te zien wat we verbruiken. Nu letten wij best wel op vind ik zelf maar we gaan niet tot het uiterste. Ik ben erg benieuwd naar jullie waterverbruik en natuurlijk gezinssituatie het is natuurlijk anders als je met z'n tweeën bent of een gezin van 6 kinderen. Letten jullie bewust op of niet? Ons verbruik was dit jaar: 74 m3 en vorig jaar 78 m3
Ons verbruik was vorig jaar 144 m3. Gezin van 5. Vanaf september 6. Wij moeten in december onze stand weer doorgeven.
Ik let er niet heel bewust op. Al douche ik nu wel minder lang door de hoge gasprijs. Mijn jaarverbruik was 75m3. Ik woon samen met mijn 2 kinderen.
Vorig jaar een verbruik van 110m3, met 4 personen. We letten sinds de zomer wel wat meer op, niet voor de prijzen maar voor het watertekort.
Wij moeten in januari doorgeven, ons verbruik van vorig jaar was 188. Wij zijn met 5 personen en letten eigenlijk niet echt op.
Wij vorig jaar 132 kuub. We zijn wel grootverbruikers maar ik moet zeggen dat we er dit jaar, icm met de gas en energieprijzen, beter op letten.
Ik zou het echt niet weten. Ik weet wel dat we een keer een paar maanden buiten zo'n opblaasbare jaccouzie (hoe schrijf je dat?) hadden staan en toen moesten we 400 euro bijbetalen op de waterafrekening, haha. Dat was een duur grapje. Edit: toch even opgezocht. Gemiddeld verbruik van de afgelopen jaren was 120 m3. Dat jaar met dat bubbelbad was 180, dus de helft meer. We zijn met z'n vijven.
vorig jaar: 183m3 dit jaar: 127m3 rekening loopt van juli-juli dus ik weet zo 1,2,3 niet waar het verschil door komt. - dompelpomp in de sloot om te beregenen maar dat is vooral in de warme zomermaanden en niet voor juli al. - korter douchen: idem, misschien scheelt het wel een hoop op deze rekening vanaf feb/mrt? Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 3 kinderen (11, 8, 4) Grote tuin met nieuw aangelegd gazon wat wel veel beregend is in het voorjaar overigens, maar vorig jaar niet. Grote moestuin: ook vaak even de pomp er op, vorig jaar wel veel via de kraan maar dat was ook deels nog op deze afrekening.
81m3 Sowieso een keer ons waterbed gevuld, en hadden net grasmatten dus ook veel bewaterd want was toen enorm heet haha
Vorig jaar 128m3, toen gezin van 6. Wij moeten ook eind van het jaar weer de standen doorgeven, denk dat het dit jaar wel lager uitvalt door beter opletten met douchen.
Wij zaten voorgaande jaren op 160 en 164 --en dit jaar op 136 - gezin van 4 - waarvan 2 pubers. Dit jaar is het zwembad maar 1 of 2 keer gevuld, dat scheelt denk ik. En de regentonnen zijn intensief gebruikt. Volgend jaar hopelijk nog iets beter, want 2e helft van de zomer zat de grote verstopt . Maar oke. Ik gebruik ze nu voor de binnenplanten nog. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. We douchen wel wat bewuster voor het gas nu - dus dat zal ook in het water wel te zien gaan zijn als we dat vol gaan houden.
Wij krijgen in januari de jaarafrekening. Maar de laatste afrekening was ons verbruik 137 m3. Gezin met 3 kinderen (15, 12 en 6). Als ik kijk naar het gemiddelde gebruik doen we het heel netjes.
Vorig jaar was ons verbruik 137m3, eerste helft van het jaar waren we met z’n 5, tweede helft met z’n 6. Verwacht dat het dit jaar veel hoger zal liggen, door te weinig regen is het regenwaterput nooit goed gevuld en is er meer kraantjeswater gebruikt voor doorspoelen v.d. wc en in de tuin. Hier wordt er niet echt op waterverbruik gelet, minder water gebruiken dan we al doen is volgens mij onmogelijk.
116m3 (april tot maart). Ik denk dat we nu minder verbruiken, kinderen willen/ gaan minder in bad haha
Afgelopen jaar zaten we heel laag, rond de 50m3. Maar normaal zitten we altijd rond de 100m3 4 personen