wat zijn de ritmes na zo'n 3 maanden bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nelizz, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben zoals je ziet nog niet zo heel lang zwanger maar ik hou me nu al bezig met het onderwerp borstvoeding!
    Ik snap er nog maar weinig van hoe dat allemaal moet gaan als je weer gaat werken.
    Daarom is mijn vraag of jullie iets kunnen vertellen over het BV-ritme wat jullie nu hebben? Hoe vaak, wat voor tijden?
    Ik zie er zelf op tegen om te gaan kolven op werk. Ik ga waarschijnlijk 2 hele dagen(9uur) werken, dus dan moet er wel iets gebeuren.
    De andere dagen ga ik halve dagen van 5 uur lang werken. Denken jullie dat ik in die 5 uur, als ik vlak daarvoor bv heb gegeven, niet hoef te kolven?
    Hebben jullie misschien nog een goede website of boekje als aanbeveling?

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat je, zeker in het begin, wel nog moet kolven. Je moet 5 uurtjes werken, dan zijn het in totaal toch al zeker 6, misschien wel 7 uur dat je niet kunt voeden. Dat is heel erg slecht voor de productie. En daarvan af gezien zal je kindje ook wel honger krijgen tussendoor, dus als je niet kolft heb je ook geen melk om dan te geven.
    Mijn zoontje dronk overigens met 3 maanden zo'n 6 a 7 keer per dag, maar dat is erg verschillend.

3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik geef al bijna 3 maanden BV, wat is ons ritme.
    Ik moet zeggen, zit niet altijd vastigheid in. Maar het komt wel steeds meer.
    Het verschilt wel eens een halfuurtje.
    Ze krijgt nu 5a6 voedingen per dag. Ik kolf wel om de drie of vier uren. Voor de productie zijn 5 uren echt teveel uren om niet te kolven. Ik ben van plan gedeeltelijk af te gaan bouwen, die optie heb je dan ook nog.

Esmee slaapt al een maand de nachten door, dat is lekker, maar voor de BV niet zo. Merk dat het sinds die tijd wel wat minder is.
    Dan hoef je in de nacht niet te voeden he. Heeft meteen effect op de melk.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    www.borstvoeding.com , als je daar alles van gelezen hebt, dan ben je goed op de hoogte.

www.borstvoedingsforum.nl voor al je vragen en antwoorden.

Om meer inzicht te krijgen adviseer ik je om info-avonden te bezoeken van de VBN, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Naast de gezondheidsvoordelen voor je kind, zijn er voor je als moeder ook de nodige voordeeltjes. Maar dat lees je op bovenstaande websites vanzelf.

Probeer niet te veel in ritmes te denken, kinder van die leeftijd hebben nog geen ritmes, en laten zich ook niet leiden.

Deel Deze Pagina