Verbouwing woning en hypotheek, iemand verstand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Dames,
    Graag zouden wij een nieuwe keuken willen omdat onze huidige keuken echt aan vernieuwing toe is.
    Daarnaast zouden we graag een vaste trap naar de zolder willen maken om zo meer ruimte te creëren in onze woning.

Nu hebben we offerte opgevraagd voor bovenstaande en kwamen we uit op €6000,- voor een nieuwe keuken en vaste trap.
    Nu hebben we dat geld op onze spaarrekening maar dan is onze buffer gelijk weg, dus was ik benieuwd of we dit via onze hypotheek kunnen regelen/lenen/ophogen.

Ik wilde graag weten of iemand dit ook heeft gedaan en wat de ervaringen hiervan zijn?
    Alvast bedankt :D

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet kun je een verbouwing meenemen in je hypotheek maar dan moet de verbouwing wel overwaarde creeeren.. Her bedrag wat je erin stopt, moet er ook weer uit te halen zijn zogezegd. Ik weet alleen niet hoe het zit wanneer je al een deel afgelost hebt..

3. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Kinderwens,
    Dat is handige informatie dat wist ik namelijk niet.
    Maar klinkt we erg logisch!
    Dank je we

4. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik zou het niet doen. Vooral niet om zo'n "klein" bedrag. Ten eerste betaal je jarenlang rente en je vaste last gaat omhoog. Echt zonder.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Gewoon nog even door sparen tot je buffer groter is.
    Lijkt me een stuk goedkoper.

6. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Gerdatjr,
    Ik denk dat we dit ook maar gaan doen.
    Sprak net me buurvrouw waarvan haar zus haar oude keuken heeft laten overspuiten voor €400,-. Daarnaast als we nieuw apparatuur aanschaffen komen we stukken goedkoper uit bedacht ik me dan een nieuwe keuken te kopen en installeren.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou voor dit soort niet-noodzakelijke klussen ook zeker doorsparen, en geen hogere lening of hypotheek aangaan.

8. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Zojuist besloten om onze plannen nog even uit te stellen voor een aantal maanden en even door te sparen.
    Bedankt voor het meedenken, deze mag op slot.

Deel Deze Pagina