Leuk hoor die toeslagen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Leentje21, 23 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Vind ik ook altijd zo leuk; als ze wat van jou nodig hebben dan blazen ze hoog van de toren en moet het binnen dan en dan. Moet je wat hebben van hen dan is het weken wachten :)

2. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik heb het gezeur niet met de kot maar met zorgtoeslag bij de belastingdienst.

Vorig jaar oktober ben ik getrouwd, en hiervoor had ik recht op zorgtoeslag. Netjes doorgegeven dat ik ging trouwen en hierdoor mijn toeslag stop wou zetten aangezien ik er dan geen recht meer op had, maar mag het nu wel mooi voor het gehele jaar terug betalen, omdat trouwen blijkbaar met terugwerkende kracht voor dat jaar geldt....

3. megacarls

megacarls Niet meer actief

Maar dat belastbaar inkomen wordt toch bepaald aan de hand van je aangifte? Ik heb dat eens willen aanpassen bij "wijzig toeslagen" maar dat ging toen helemaal niet. Of vul je dan bij je aangifte een hoger bedrag in? Want dan heeft dat ook invloed op de hypotheekrenteaftrek neem ik aan? Ik durf daar zomaar niet aan te komen eigenlijk.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zet dus om dit gezeur te voorkomen ( wij moesten altijd terug betalen met huurtoeslag en zorgtoeslag) onze inkomens zeker 2 a 3000 hoger dan dat ze daadwerkelijk gaan zijn.. want anders dan weet ik het wel, dus nu krijgen we vrijwel altijd terug..
    Soms spelen we gelijk..

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is heel lullig en ik vind het ook op een stomme manier geregeld, maar het klopt wel... je had beter in januari kunnen trouwen ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan bij je toeslagen je inkomen wijzigen.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oei wat vervelend! Wij krijgen steeds best veel terug aan kot.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat heb ik dus gedaan. 10.000 hoger gezet om gezeur te voorkomen en ik log in en r staat t bedrag van 2014. Terwijl er dit jaar meer binnen komt. Lkkr dan...

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.157
    113
    Maar heb je het dit jaar al hoger gezet? Want dat is wel vreemd dan..

10. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Ook ik heb nu dit probleem.
    Zoontje van 4 naar school. Zoontje van 2 blijft op kdv.
    Ik krig voor hem nu geen toeslag meer waardoor ik nu 600 pm zelf moet betalen.
    Toch vind ik het raar..
    Er blijven toch maanden over wat ze nog niet hebben uitbetaald?
    Dat kunnen dan toch verdelen over de rest van de maanden..

Die vrouw van belasting kon het me niet goed uitleggen en heb ik uiteindelijk boos opgehangen 😖

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet het hele topic gelezen en dus ook niet gezien of iemand anders het al heeft uitgelegd maar hier dan de uitleg want het is vrij simpel

Je hebt recht op toeslag in een jaar. Uit "vriendelijkheid" geven ze je hiervan alvast elke maand een voorschot.

Voorbeeld: (cijfers zijn dus ook fictief )
    In dit geval zou je in 2015 recht hebben gehad op 1200 euro als er 3 kinderen 12 maanden naar het kdv gingen.
    Maar nu gaan er maar 2 een heel jaar en 1 een aantal maanden dus heb je over 2015 recht op 1000 euro.

Alleen heb je eigenlijk al te laat aangegeven dat 1 kind niet een heel jaar zou gaan (dat wist je in geval van school al.begin van het jaar).
    Op basis van de 1200 kreeg je elke maand 100 terug,
    Maar je had maar recht op 1000 dus de laatste twee maanden krijg je niks meer. Want je hebt 10 maanden lang 20 euro teveel als voorschot gekregen.

Vrij logisch toch?

12. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Hier die ellende ook gehad.. Wij zijn het einde van het jaar getrouwd nog erger:(

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hier ook gezeik, snap er geen snars meer van.
    Wij krijgen nu al 2 maanden niets meer, en pas januari weer. Auto moet gekeurd worden, tsja.. hoe?
    Even 350 Euro in de maand ophoesten doe je niet zomaar.

Als je onder het bijstandsniveau komt door wat de belastingdienst inhoud, kun je een formulier invullen en opsturen. Dan wordt er naar gekeken en krijg je eventueel met terugwerkende kracht je geld terug.. Volgens mij.. in ieder geval houden ze het dan niet meer in. Wij zijn hier nu mee bezig.

14. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik snap ook helemaal niks van alle toeslagen en hoe het geregeld is. En soms denk ik dat ze het bij de belastingdienst zelf ook niet meer snappen. Ik denk altijd naheffingen en alles voor te zijn door wijzigingen op tijd door te geven maar zelfs dan krijg ik ineens (een jaar later ofzo) nog een naheffing. Het zal wel. Ik betaal altijd maar want ik begrijp er toch geen snars van.

15. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Als het voor mij zo logisch was zou ik er geen vraag over stellen.
    Maar bedankt voor je antwoord

16. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Logica is objectief niet subjectief. ...

Ik snap de verontwaardiging nooit zo als men keurig heeft gekregen waar ze recht op hadden of terug moesten betalen waar ze geen recht op hadden.

Krijg je niet waar je wel recht op hebt snap ik de verontwaardiging wel. Mast dan kun je dus ook gewoon bezwaar aantekenen.

17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hier ook een soort gelijke situatie waardoor wij nu ook de laatste maanden echt op onze centen moeten letten omdat we anders de opvang niet kunnen betalen. Bij ons heeft de belasting een X bedrag wat wij moesten terugbetalen over de zorgtoeslag 2014 verrekend met het totaal bedrag van wat wij terug zouden krijgen van de kinderopvangtoeslag over 2015!!
    Komt er dus op neer dat wij de laatste 4 maanden van 2015 veel minder terug krijgen van de opvangtoeslag. Man, wat was ik over de zeik. Heb ook letterlijk gezegd dat het gewoon krom is. En dat ze mensen het echt niet makkelijker maken met hun krom gedoe.

18. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Maar waarom is dat krom? Je hebt geld teveel gehad van de zorgtoeslag, of je nou je volle kot krijgt en het terug betaald of het wordt verrekend, onderaan de streep is het hetzelfde en ik snap ook wel dat ze dat verrekenen! Ik ga op mijn werk ook geen crediteur betalen als hij me als debiteur geld schuldig is.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Het is logisch in de zin van dat ik snap hoe het werkt. Maar ik vind deze manier totaal niet handig en logisch. Wij krijgen lgelukkig geen toeslagen maar ik vind het zo berekenen over een heel jaar heel verwarrend. En sowieso zet het ook niet aan tot werken. Als je de eerste 9 maanden in een jaar recht had op toeslagen...je gaat werken in oktober en hebt ineens nergens meer recht op...sterker nog gekeken naar wat je ontvangen hebt in de maanden dat je het wel nodig had heb je teveel gekregen en moet je terugbetalen...nou doei dan ging ik pas in januari werken.
    Ik vind dat er niet over een heel jaar gekeken moet worden...want in de overige maanden had je dat geld gewoon nodig. Het is niet dat je dat geld ineens over hebt.

20. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Voorlichting zou ook helpen. Ts had er vast rekening mee gehouden als ze dit in januari al had kunnen voorspellen.

Gewoon een brief met een rekenvoorbeeld. Wat gebeurt er als uw kind halverwege het jaar vier jaar wordt en naar de basisschool gaat. En voor de zorgtoeslag: wat gebeurt er met mijn toeslag als ik halverwege het jaar ga trouwen.

Ze kunnen het best gemakkelijker maken

Deel Deze Pagina