even hulp nodig studiefinanciring

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke ik wil waarschijnlijk weer naar school.
    wil een banket opleiding gaan doen.(lekker voor de hand liggend)

maar het volgende ik heb dan recht op financiring. maar mijn vader gaat echt niet mee werken om de benodigde formulieren in te vullen(heeft hij bij mijn broertje ook niet gedaan)

dat kun je aan geven en dan gaat de ibg zelf vragen aan mijn vader maar ook dan weigerd hij pertinent.dus krijg ik dan geen financiring!

als ik naast school wil moet ik de financiring wel hebben. (reiskosten opvang etc) maar ja als mijn vader niet mee werkt wat dan? weten jullie hoe het gaat dan?

2. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Kan je niet aangeven dat je geen contact of meewerking van hem hebt?
    Weet van m'n vriend dat hij dat toen ingevuld heeft op de formulieren.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja maar dan gaan ze zelf naar hem toe ;) en dan weigerd hij ook.

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet je dat wel heel zeker? Ik heb ook gewoon zelf mijn studiefinanciering aangevraagd en ontvang dat dus ook gewoon zelf! Of is er nog iets anders? Ben je minderjarig of woon je nog thuis oid? Dan zou de situatie natuurlijk anders kunnen zijn dan die van mij. Maar toch, zou je bijv. niet IB kunnen bellen en hun de situatie voor kunnen leggen?

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik woon al 4 jaar niet meer thuis ;) en ik ben 23 dus dat is het niet.

ik weet het heelzeker want zo gaat het bij mijn broertje ook

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Als je vader niet meewerkt dan krijg je gewoon studiefinanciering hoor!

7. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    je vader hoeft alleen mee te werken als je meer studiefinanciering wil... Dan gaan ze kijken wat je ouders verdienen en dan moet hij meewerken, doet hij dit niet dan krijg je boven op je basis studiefinanciering niets extra's...

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat voorn extras hebben we het dan over? (sorry)

9. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
  10. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
  11. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke dus dan zou ik 250 euro per maand krijgen aan basis beurs. schiet niet heel erg op als die kleine ook nog naar de opvang moet. we moeten maar eens even kijken anders toch even naar de ib groep.

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    in de tijd dat ik stufiefinancieëring aanvroeg had je zo iets als een hardheidsclausule.
    Deze heb ik toen ingezet omdat mijn bio vader ook niet in the picture was. Ik moest toen bewijzen dmv 3 onafhankelijke instanties dat ik mijn vader al niet meer gezien had vanaf mijn 12e . Dat hij dus niet meer voor mij zorgde. Toen dit was goedgekeurd kreeg ik de volledige basisbeurs plus aanvullende beurs.

Maar..dit is intussen 15 jaar geleden of zo ( ik ben nu 33 ) wie weet bestaat het nog. Anders ff groningen bellen en uitleggen wat je moet/kan doen.,

succes er mee:)

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Volgens mij krijg je gewoon kinderopvangtoeslag als je studeert, dus daar staat de studiefinanciering volgens mij los van?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja maar als je vriend veel verdiend krijg je ook minder toeslag ;)

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je krijgt idd kinderopvangtoeslag en (als het goed is) ook een bijdrage van je gemeente (ik heb hier zelf een poosje terug een topic over geopend omdat ik aankomend schooljaar begin met een HBO opleiding)

En je kan ook een verzoek indienen dat er niet naar je vader gekeken wordt. Dat staat ook op de site van DUO-IB (bij het HBO iig...MBO weet ik niet)

Wel super dat je dat gaat doen meid! Ik hou van moeders die wer gaan studeren...hihi!

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Hey!

Ook zonder de hulp van je vader kun je een aanvullende beurs aanvragen (duurt wel ontzettend lang dus zou op tijd beginnen!).
    Heb ik namelijk ook :)
    Je kan het beste langs een van de servicekantoren gaan, daar wordt je het snelst en het best geholpen. Zou wel van te voren al je vragen even opschrijven want je krijgt best veel informatie over je heen. Mocht je op verschillende dingen recht hebben krijg je gelijk alle papieren in een keer mee...erg handig dus ;) Ik heb het eerste jaar van mijn opleiding alleen een basisbeurs ontvangen omdat ze dus alles rond mijn biologische vader moesten uitzoeken maar toen alles eenmaal uitgezocht was kreeg ik de aanvullende beurs in een keer met terugwerkende kracht... nu ontvang ik de basis + aanvullende beurs... zeker even de moeite waard om uit te gaan zoeken...
    Hier kan je de servicekantoren vinden; DUO – IB-Groep/Servicekantoren

Groetjes

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tja ik weet niet of je dan recht hebt op een aanvullende beurs, aangezien jullie samen 'genoeg' verdienen en je wel recht hebt op kinderopvangtoeslag..

Ik ga volgend jaar weer naar school en ik krijg niks :( want ik heb al een hbo opleiding gedaan.. Maar ik ga dan zo'n thuisstudie doen, hebben ze anders geen avondopleiding of zo?

18. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    beroep doen op de hardheidsclausule, bestaat nog steeds voor zover ik weet

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

leuk! wat ga jij doen? avond opleiding hebben ze niet in deze richting helaas

20. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja je moet een brief schrijven of je vader zelf of iemand anders en daarin duidelijk maken dat er geen vader of moeder in het spel is. Ze doen idd heel erg moeilijk maar uiteindelijk werkt het wel. De aanhouder wint!

Succes

Deel Deze Pagina