Leuk hoor zo'n reactie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Britt16, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ik heb vandaag tegen mijn zus gezegd dat ik zo'n benieuwd ben naar de 20 weken echo, en dat ik er ontzettend veel zin in had.
    A omdat ze heel misschien kunnen zien wat het wordt,
    B Omdat we dan te horen krijgen dat alles goed is met de baby.

Krijg ik daar een antwoordt van: Zo leuk is dat niet, die vrouwen die dat doen zijn erg chagerijnig, en vertellen je niets. Ook zeker niet wat het wordt, en wat er precies te zien is op de echo.

Ik vond dit erg vervelend, had er zo'n zin in gehad, nu is mijn opgewonden gevoel een beetje weg. Heb er niets van gezegd tegen haar.
    Wel zei ik nog, ik ga niet heen waar jij heen bent geweest, misschien zijn ze wel veel aardiger, en ze gaan wel meteen vertellen of alles okay is.

Kunnen mensen zich niet es een keertje inhouden, en leuk reageren voor een ander? Dit gebeurd met wel meer dingen helaas! En ik toen bij haar maar enthousiast reageren, ondanks dat ik het soms ook zat was omdat het alleen nog maar over haar zwangerschap ging!

Sorry, moest het even van mij afschrijven!
    Liefs Britt

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons waren ze erg leuk hoor!
    Geniet van de beelden!
    Elmo

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ook ik was zeer blij met de persoon die ik had!
    Geniet van je kleine uk!

Groetjes,Alida

4. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Elke ervaring is anders, laat je opgewonden verwachtingsgevoel niet getemperd worden door je zus! Dit is de echo waar je zo lang op gewacht hebt, gewoon lekker genieten!

Ik heb er ook zo'n hekel aan als mensen zo met openlijk met negativiteit rondstrooien, bah.

5. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi Zeema, je hebt helemaal gelijk! Maar op dit moment is het wel een stuk minder. Is ze soms niet blij voor ons? Ik zit nu in de ziektewet ivm rugklachten (doe zwaar lichamelijk werk). Ze vraagt er niet eens naar hoe het gaat. Ik had meer van haar verwacht, ook omdat ze al niet hoopte dat ik zwanger zou zijn voor zij uitgerekend is, omdat ik dan ook al het verdiende aandacht zou krijgen...Maar waar blijft die aandacht dan? Ik werd wel pas zwanger nadat zij al bevallen was.

Probeer dan nu toch de zinnen te verzetten. Die goede reacties van jullie helpen dan toch wel hoor..BEDANKT!

Liefs Britt

6. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Ook wij hebben fantastisch genoten met de pretecho!
    We waren met zijn 9en in een klein kamertje, maar t was bere gezellig, en de dame van de echo lachte en grapte vrolijk met ons mee. Alleen dat al is een leuke herinnering... En de foto's geweldig! kijk maar op onze beebiesite. dus trek het je zeker niet te veel aan he!

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi, wij vonden de 20 weken echo ook geweldig. bij ons waren ze met zijn tweeen en erg gezellig.
    ze zeiden wel gelijk dat als er iets was ze er niet om heen zouden draaien maar het gelijk tegen ons zouden zeggen. ook vroegen ze of we het geslacht wilden weten en daar hebben ze dus ook naar gekeken.

wij vonden het echt een geweldige ervaring, is natuurlijk anders als je te horen krijgt dat er iets is. maar wij hebben er met zijn tweeen echt van genoten!

kijk er maar lekker naar uit en probeer ervan te genieten!

succes, joyce

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ach joh, wij hadden zo'n suffe muts op de late vrijdagmiddag en ze riep meteen dat ze *niet* kon zien welk geslacht het was maar dat maakte allemaal niet uit.. het was natuurlijk veel leuker geweest met een wat vlottere vk maar waar het uiteindelijk om gaat is dat we ons kindje voor de eerste keer gezien hebben (we hadden de 1e echo bij 19 weken) en dat alles erop en eraan zat. Zal nooit vergeten hoe het stil lag met zijn/haar gezichtje recht in de 'camera', alsof het ons aan lag te kijken. Dan vergeet je die vk hoor... Maar je hebt vast een leuke vk dus maak je er maar niet al te druk om ;)

9. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    geniet er lekkr van meid...
    beetje jammer dat mensen meteen negatief kunnen reageren...

10. Niet meer actief

Ja erg vervelend zulke mensen.
    Mijn zus is precies zo... wij denken meer dat het jaloersheid is, maar toch zijn zulke opmerkingen nooit leuk om te horen.

Ik wil zelf ook heel graag een pret echo met 20 weken, alleen mijn ventje twijfelt nog. Hij wil niet weten wat het wordt, en ik eigenlijk wel dus dat wordt een probleem.

Verder kreeg ik laatst ook een verschrikkelijke reactie. Ik moest naar de gynacoloog voor controle, hele wachtkamer zat natuurlijk vol met zwangere vrouwen (jullie kennen dat vast wel).
    Komt er opeens een "muts" naar me toe die vraagt of ik zwanger ben. Heb haar normaal antwoord gegeven van: Ja ik ben nu 10 weken (zo ver was ik toen). Zegt dat mens opeens: Goh, kun je beter abortus plegen, van dat kind komt toch niks terecht.
    Echt verschrikkelijk zulke mensen, ik kon haar wel wat aandoen.
    De anderen in de wachtkamer waren ook geschokt. Ik snap nogsteeds niet hoe iemand zoiets kan zeggen... Oke, ik weet zelf ook wel dat ik jong ben, maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet voor onze baby kan zorgen?
    Maargoed, ik probeer het voorval gewoon te vergeten, maar zoiets is nooit leuk om te horen.

Veel sterkte ermee, en laat je opwinding en vreugde niet verpesten door iemand anders.

Liefs

11. mel1977

mel1977 Actief lid

Ik kreeg ook te horen dat de echoscopiste in het ziekenhuis chagerijnig, onaardig en niet echt spraakzaam was. Maar ja, ik ging niet voor die echoscopiste maar voor mezelf en zolang ik m'n baby zou zien en zou weten dat het goed was dan mag zij chagerijnig zijn van hier tot tokyo. Wat was ik verbaasd toen de echoscopiste een vrolijke vrouw was, die van top tot teen alles benoemde waar ze naar keek en onze beeb een echte boef vond.

Ga maar niet te veel af op wat andere zeggen, ervaar het zelf en geniet!

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wat vervelend dat je zo`n reactie kreeg. kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. bekijk het positief en wat kan jou het nou schelen wat de rest van de wereld zegt. het is jou zwangerschap en jou kindje (samen met je man/vriend). veel plezier met de echo.
    liefs doris

13. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Angel4life: Jeetje wat een nare reactie heb jij dan gekregen. Dat vind ik echt grof! Leeftijd hoeft niks uit te maken. Als je alles goed voor elkaar hebt, en jullie zijn eraan toe, wat maakt het dan uit!

Doris: Ik ga er zeker van genieten, en vooral met al die leuke reacties van jullie. Ik ga voor onszelf, de echo, en dat alles goed is met de kleine is het allerbelangrijkst!

Ik heb voor mezelf al gezegd dat ik haar niet meer bij de zwangerschap ga betrekken. Als ze vraagt naar hoe en wat, zal ik het haar vertellen, maar vertel niets meer uit mezelf om teleurstellingen te voorkomen.

Gelukkig heb ik nog een jongere zusje, dat heel leuk en positief reageert! En mijn moeder is een hele steun. Zij vind dit voor mij ook erg vervelend.

Laat de echo nu maar komen.....ben er weer klaar voor! haha
    Bedankt voor de positieve reacties allemaal.

Liefs Britt

14. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Niets van aantrekken

onze echo was geweldig ze nam echt de tijd en heeft ook vertelt dat we een knul gingen krijgen

15. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Halloo...
    Ik had echt een hele lieve meid, we mochten zelfs een dvd mee laten draaien en ze vroeg van te voren of wij het wilden weten (wij wisten het al met 16 weken maar voor de zekerheid van te voren niets gezegd :))...
    Ze legde alles goed uit en alles was prima !
    Maak je niet druk, het word vast een mooie ervaring !

-x-

16. Niet meer actief

Hoi angel4life,

is zeker heel erg vervelend dat iemand dat zo tegen je zegt!
    Ik ben ook nog maar een 2 maand 20, dus ik ging met mijn vriend voor de eerste keer een termijn-echo maken, en de meeste mensen keken mij ook al zo dom aan.
    VRESELIJK GEWOON!
    Je weet gewoon al bijna wat ze denken

17. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Bij ons was het ook heel erg leuk. Ze kon het geslacht niet zien dus ik ben afgelopen zaterdag (gratis) nog even terug geweest. Ze wilde het zelf ook wel graag weten hihihi.

Deel Deze Pagina