Ervaringen gezocht, vakantie met dreumes 18 mnd.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sisa, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wie gaat (of is al op vakantie geweest) met een dreumes, waar naar toe, hoe ziet je dag eruit? Wij hebben altijd vaarvakanties gehad, maar dat lijkt mij voor dit jaar echt helemaal niks omdat je je uk geen seconde uit het oog kunt verliezen. Volgens mij wordt het 3 weken tenenkrommend... Wil graag horen wat leuk is voor ons maar ook voor Charlotte, maakt niet uit waarheen en auto/vliegtuig ook niet.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij zijn gaan kamperen met 7 a8 mnd, met 14 mnd en met 19 mnd. Groot succes maar je moet er zelf ook van houden, wij zijn echte kampeerders. Wij kiezen voor een camping zonder water in de buurt, mocht ze weg lopen ligt ze er niet meteen in. 2x Frankrijk gedaan en 1x weekje Nederland.

Onze dag begon rond 8:30 dochter en papa elke ochtend stokbrood kopen. Lekker ontbijten. Daarna nog even spelen en ergens naar toe (stadje/kasteel/bos/fietstocht/etc. `s middags eten op de camping en daarna dutje in de deryan. Daarna zwemmen/strand/etc wat er te doen is. `s avonds eten koken + afwassen+ spelen op de camping in de speeltuin of met buurt kinderen. Op de camping is altijd wat te beleven. Om een uur of 21 naar bed en pa en ma lekker voor de tent met een drankje.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als het had gekunt, waren wij met onze dochter weer naar griekenland gegaan. Dit hebben we ook gedaan toen ze 11 maanden was. De vlucht etc is niet ideaal, maar omdat het maar kort is, wel te doen. Ook omdat de vluchten vaak vroeg (heel vroeg) in de ochtend gaan.
    Op de Ionische eilanden heb je stranden die langzaam de zee in lopen, zodat je kindje heerlijk aan de rand kan spelen. Wij zijn dus vorige keer op zakynthos geweest (ze had toen wel een badpak met korte mouwen en pijpjes tot de knie ;) --> voor de zon) . En we hebben echt genoten die 2 weken.
    Je ritme is alleen anders, vroeg eruit, en wat vroeger erin, omdat je toch niet wegkan uit je appartement als de kleine naar bed is. Dus ook vrij vroeg eten en om 20.00 uur uiterlijk weer terug in het appartement.
    Maar ik zou het nu dus zo weer doen. Alleen zijn we dus dit jaar verhuisd en stond Disneyland op de planning in december (wat nu dus niet doorgaat vanwege de zwangerschap ;) ).

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Klinkt beiden heel goed, ik heb alleen een bloedhekel aan kamperen ;) maar daar is wel een oplossing voor te vinden. Zakynthos zijn we een jaar of 8 geleden al geweest dus misschien is dat iets om nog eens te doen. Vond het toen wel erg klein daar, er is zo weinig te zien en te doen maar dat zal nu met een dreumes wel anders zijn dan met zijn tweetjes. We gaan nog even verder denken, bedankt alvast!

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben een huisje gehuurd in Tsjechie (eind juni), dan is de kleine ook 18 mnd. Is een riviertje vlakbij om in te plonsen en we hebben een zwembad in de tuin (o wat klinkt dat luxe)
    We gaan met de auto en willen in 2 keer rijden. Is niet heel erg lang, maar ik denk dat het voor ons zoontje beter te doen is als we het opdelen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Wij gaan in september een weekje naar Kreta. Lisanne is dan 19 maanden. Het vliegen, daar zie ik het meest tegen op. Hoe we haar dan 3,5 uur bezig houden, ze is niet echt van het stilzitten. Maar ja dat zien we dan wel weer *TIPS ZIJN WELKOM*. We vertrekken van een regionale luchthaven, dus dat zal aan het einde van de ochtend of 's middags zijn, met een tussenstop in Rotterdam of Eindhoven. Of dat ideaal is, weet ik niet, anders moeten we midden in de nacht naar Schiphol rijden en dat vonden we ook niets dus hebben we voor regionaal vliegen gekozen.

Waar we heen gaan is wel kindvriendelijk, leuk zwembad met apart kindergedeelte en een klein speeltuintje. We gaan naar Malia naar appartement Akrogiali. Direct aan het strand en op loopafstand van Malia en Stalis, er net tussenin zeg maar.

We hebben er veel zin in.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij kozen vorig jaar voor 2 weken in een bungalowpark. heerlijk genoten. dit jaar hebben we een stacaravan gekocht waardoor we altijd een vakantie adres hebben die op de kids ingericht zijn. heerlijk hoor.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hou er rekening mee dat het een stúk toeristischer is geworden hoor.... dat viel mij wel een beetje tegen op zakynthos (2004 en 2009 zijn we dus geweest) . Maar wij hadden wel bewust een eiland gekozen waar we al geweest waren, met het idee, dat we dus niet persee meer heel veel hoefde te zien. Maar misschien is Corfu of Kefalonia nog een optie? (lefkas is ook érg mooi, maar dat is helemaal klein en de mooie, verfrissende watervallen zijn moeilijk te bereiken met een ukkie denk ik) .
    Maar oke, ik vind vooral de zee dus heerlijk daar op die eilanden :)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja we zijn er nog niet uit, vanavond nog maar eens horen wat manlief ervan denkt...hij is meestal van 'we gaan gewoon en zien wel' maar of ik dat nu een goed idee vind in dit geval?

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lekker nog even over kletsen en filosoferen! Een kind van deze leeftijd (dochter is bijna 2,5 en heeft dat nog steeds) vindt het al heerlijk om alle aandacht te krijgen van papa en mama. Verder hebben ze echt amper wat nodig om zich te vermaken. Met 19 mnd vond ze het heerlijk om een beetje rond te lopen over de camping (rond het appartement kan ook), beetje te zwemmen, andere kinderen te bekijken, speelgoed keek ze amper na om.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij gaan in augustus naar Schotland. Evy si dan bijna 18 maand.
    De reis leek ons ideaal. "s nachts met de boot en daarna nog een paar uurtjes met de auto.
    We hebben een huisje voor 2 weken in de prachtige natuur. Er is een strandje bij het huisje. We kunnen dagjes weg, wandelen, luieren enz. Evy slaapt minimaal nog 1 keer, dus dagtochten zitten er niet in denk ik. Oja en het weer vinden wij ideaal. Zolang het niet regent is het prima. Met zo'n kleintje zitten wij niet graag in de bloedhitte.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij zijn 12 dagen naar Kreta geweest toen onze zoon 14 maanden oud was.
    We hadden een 2 kamer appartement, dus met een aparte slaapkamer. dit is wel fijn, want dan kan je zelf 's avonds nog wat rommelen in je appartement terwijl de kleine lekker slaapt.
    Begane grond vond ik ideaal, geen getil met buggy e.d.
    Onze dag zag er ongeveer zo uit:

9.00u opstaan en lekker buiten ontbijten, even spelen op het terras.
    11.00u richting strand, daar bleven we meestal tot een uur of 16.00, onze zoon sliep op het strand zijn middagdutje
    rond een uur of 17.00 nog even lekker zwemmen bij het appartement, daarna in bad.
    Hij kreeg daarna zijn warme hap.
    Daarna gingen wij uit eten en namen onze zoon natuurlijk mee, hij vermaakte zich prima met een speelgoedje en een stukje stokbrood.
    Rond 21.00 weer terug in het appartement, zoonlief op bed en paps en mams met een cocktailtje op het balkon/terrras.

Dagjes uit hebben we niet echt gedaan, we kwamen echt om uit te rusten en om tijd met ons eigen gezinnetje te hebben, eerder waren we al een paar keer op Kreta geweest en hadden dus al veel gezien.

Een jaar later zijn we weer geweest en ook dit ging prima.
    Deze zomer voor het eerst met twee kids naar Italië, ik ben benieuwd.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe ging het in het vliegtuig met een 14-maanden oude dreumes? Hoe houd je ze bezig?

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij kamperen altijd, al vanaf hun prilste jeugd, haha. 2 jaar geleden was de oudste 1,5, dat ging prima, naar Zwitserland, Italië en Frankrijk. Deze zomer is de jongste bijna 1,5 en we gaan waarschijnlijk richting Frankrijk.
    We trekken ook nog eens rond, zonder vast plan, dus meestal hooguit een dag of 4 op dezelfde plek en dan weer een dagje verder reizen. We zoeken campings uit met een speeltuin, soms ook met een zwembad of een meer (afh. van het weer). Liefst niet pal aan het water, dat scheelt een hoop stress met opletten wat ze uitspoken.
    We proberen wel een beetje het ritme van thuis aan te houden, maar als dat eens niet lukt, overleven ze dat ook wel.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Die van ons sliep het grootste gedeelte van de reis :D, verder uit het raampje kijken, boekje lezen, wat te eten/drinken geven.
    En ik vond een vlucht van 3,5 uur nou ook weer niet zo schokkend lang eigenlijk.

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Vorig jaar (kleine was toen 11 maanden) naar Menorca geweest. Slechts 2 uurtjes vliegen en hotel was ook maar 20 minuten van vliegveld af. Soort van prive strand die heel rustig afliep. Hotel had twee zwembaden en voldoende vertier. S'ochtends lekker zwemmen en smiddags ging de kleine naar bed en zaten wij op het balkon een boek te lezen. Heerlijke vakantie gehad! Menorca is zeer goed bevallen.

Wat betreft vliegen: daar zagen wij eerlijk gezegd ook wel een beetje tegen op, maar wat bleek: er bleken meer kinderen (<4 jaar) in het vliegtuig te zitten dan volwassen :). Onze kleine heeft het heel goed volgehouden. Was maar twee uurtjes vliegen, dus dat is ook wel te doen. Wat we als tip van iemand anders hebben gekregen is dat je een vertrouwd speeltje mee moet nemen en iets nieuws (ingepakt in papier).
    Het belangrijkste is eigenlijk dat je zelf gewoon rustig bent en het over je heen laat komen. Je kan er dan toch niets aan veranderen.

Dit jaar gaan we in juni naar Frankrijk (auto) en in augustus weekje Lanzarote (vliegtuig).

Deel Deze Pagina