Wij gaan on de meivakantie 9 dagen rondreizen in Marokko. We reizen van Fez naar Marrakech met in het midden van de week een woestijnovernachting in Merzouga. Heeft iemand nog leuke tips? Mooie plekken die we absoluut niet mogen missen? En weet iemand waar we een nederlandstalige gids in Fez en Marrakech kunnen vinden?
Familie van mij maakt nu een rondreis in Marokko, als ze terug zijn (ergens in maart) krijg ik vast en zeker te horen wat helemaal geweldig was. Ik laat het je dan wel weten als je wilt.
Mijn man is eens in Fez geweest en zat toen daar plots op het terras met Marokkaanse buren uit de straat dus er zullen ook wel veel Nederlandse gidsen zijn denk ik, via Facebook mss te vinden?
Wij hebben die reis gemaakt op eigen houtje met een huurauto . Ga je georganiseerd of met een huurauto? Welke route wil je nemen van fez naar Marrakech? Ligt eraan welke route je neemt. De afstanden zijn vrij groot dus zou het wel goed plannen. -Ifran en Azrou,loslopende aapjes kijken, leuk voor de kids zijn wel erg brutaal de aapjes. -De watervallen van Ouzoud, wij waren er afgelopen december ,als het op je route ligt is het een leuke stop voor een paar uurtjes. -Ait ben Haddou (ligt op de route van Merzouga naar Marrakech) mijn dochters noemden het een groot zand kasteel . -Wii vonden Esssouira (aan de kust) wel fijn om even bij te komen van het drukke, stoffige Marrakech.
Ik vind het gebied rond Ifrane erg mooi. Het stuwmeer bin el ouidane is mooi en ook de watervallen van Ouzoud zijn leuke plekken. Oyoun oum Rabii is een bron van een rivier die tussen fez en Beni-mellal ligt. Wij zijn daar afgelopen zomer geweest en dat was erg mooi. Zoals al geschreven is Essouira heel fijn om op adem te komen van de drukte van Marakesh.