Misschien eens leuk om een topic te maken met leuke uitgaanstips! Wij zijn vandaag in het Veenmuseum Vriezeveen geweest, erg leuk voor de iets oudere kinderen (vanaf een jaar of 6, 7) al vond mijn 4 jarige het ook erg leuk. het is een kleinschalig museum , met een leuke originele veentrein waarmee je langs allerlei ingerichte huisjes gaat zoals het 100/150 jaar geleden eruit zag: ouderwetse boerderijen en plaggehutjes, compleet ingericht. Je krijgt van de gids veel uitleg. het is niet alle dagen open, omdat het gerund wordt door vrijwilligers, dus kijk even op hun website wanneer je er heen wilt. Leuke bijkomstigheid: het museum is gratis, maar ze vragen wel een vrije gift. Wat is jouw leuke uitgaanstip?
Het oertijdmuseum in Boxtel! Er is een binnengedeelte met fossielen, opgezette dieren, bewegende dinosaurusmodellen, een reusachtig walvisskelet en een grote serre vol dinosaurusskeletten (replica's), waar je zowel beneden, als helemaal bovenin via een soort galerij (dus op ooghoogte met de pterosaurussen en sauropoden) kan rondlopen. Buiten wandel je het oertijdbos in met vooral heel veel grote dinosaurussen, maar ook wat andere oerdieren. Ook de vegetatie hier is voor een groot deel prehistorisch, echt heel leuk. Veenmuseum klinkt ook leuk!
Ik heb na een tip hier op zp Het Sprookjesbos in Valkenburg bezocht. Heel simpel maar het was zooo'n geweldige dag. Onze dochter van 2,5 herkende wat sprookjes, kon spelen in de speeltuin en op het springkussen en we zijn erna met de kabelbaan (ligt er vlak naast) naar boven gegaan om lekker ff wat te eten En drinken. Sprookjesbos is ook nog leuk te betalen!
sprookjesbos ken ik, kom daar ieder jaar wel een keer. Enig nadeel vind ik dat wanneer je echt hele kleintjes hebt, je erg de berg op moet duwen met een kinderwagen Maar verder is het er erg leuk.
Uitgaantip had ik een andere gedachten😂 Verder vond ik Amsterdam dungeon(ofzoiets) heel leuk!