varkens haasje

Discussie in 'De lounge' gestart door baby2011, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.892
    406
    83
    hoe bereiden jullie dit maken jullie dit klaar etc???

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ligt er aan wat je er mee wil. Ik maak er cha sieuw van.

Dat is marineren in cha sieuw marinade van ketjap, tomatenpuree, aromat en chinese vijf kruiden poeder.
    En dat een nacht in laten werken.

Dag erna in de oven roosteren, en om de vijf minuten keren en marinade er over blijven gieten. Na zo'n half uur is het dan klaar.

Maar als ik het op de hollandse manier klaar maak, dan gewoon rondom bruin bakken, uien en champignons erbij en even laten sudderen. En maak er daarna een peperroomsaus bij en giet dat er over heen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik bak het rondom bruin, bak het kort en dan pak ik het haasje in alu-folie zodat ie lekker mals en roze is van binnen. En dan met een sausje (peper, champignon o.i.d.)

4. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo doe ik het ook. De enige echte manier om hem mals te houden. ;)

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Dit! Eet smakelijk :)

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.892
    406
    83
    dank voor de tips :-D

7. Within

Within Niet meer actief

Marineren met zout, peper en mosterd. Even aanbraden en dan in de oven op 160 graden.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Even kort aanbraden, open snijden, brie ertussen, rolladetouw er omheen. Ovenschaal invetten, wat blokjes boter op de varkenshaasjes in de schaal en dan nog een half uurtje in de oven op 200 graden. Zoooooo lekker!! Je kan er ook nog wat verse sinaasappelschijfjes bij doen en besprenkelen met sinaasappelsap en dan in de oven dat was het originele recept.

9. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik doe de varkenshaas in een dikke klont roomboter beide kanten bakken ongeveer 7 min. Per kant. Vlees eruit beetje af laten koelen. Dan in de pan gesneden champignons in vieren lekker bakken in het overgebleven vet. Dan boursin culinair erbij (met de groene deksel) daar de saus van maken. Varkenshaasje snijden in plakjes en er weer bij leggen.

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik bak de varkenshaasjes aan, dan op 160 Graden een kwartiertje in de oven...

11. urmylove

urmylove Niet meer actief

Om hem mals te maken zoals een echt varkenshaasje heb je ook andere manier voor.
    Namelijk eerst even in de oven.. en dan aanbakken eventjes in de pan. Omwikkelen met de folie en klaar.
    Waarom ik het eerst in de oven doe is omdat hij dan mooier gelijkmatig rose wordt van binnen.
    Als je eerst zou bakken, en dan in de oven, wordt de buitenkant te taai ...
    Maar dat is hoe ik het geleerd heb in restaurant. En inderdaad lekker peper of champignonsausje erbij..

Soms marineer ik mijn varkenshaasje op indische manier. Ook super lekker.

Deel Deze Pagina