Ik ben er nog nooit geweest in de zomer (1x in de winter), maar het staat hoooog op mijn verlanglijstje . De jongste is volgend jaar 3 en nu durf ik het wel aan om iets verder te kijken dan Nederland . Ik wil zeker geen massacamping! Maar dat er wel iets te doen is voor kinderen. Voorkeur voor een vakantiehuisje/chalet. Absoluut geen tent . Budget: max. 1.500,-. Mag een week zijn, maar het liefst iets van 10 of 11 nachten. Iemand tips misschien? Alvast bedankt!
Zoek je rust en plek om te wandelen ed, of echt een luie vakantie? Wij gaan vaak in de zomer een aantal dagen naar Gerlos als we terug komen uit Italië. Vanuit daar kun je van alles ondernemen. Wij logeren dan bij Staudacher, zij hebben hotelkamers met ontbijt of appartementen te huur waar je zelf ook kunt koken.
Wij gaan vaak naar Serfaus/Fiss/Ladis. Super leuk in de zomer en zeker voor kinderen. Er zijn speciale wandelroutes voor kinderen en veel speelplekken. Ook is er in Fiss een groot meer met speeltuin waar lekker gezwommen kan worden. In Serfaus is er ook zo'n meer maar dan boven op de berg. Je krijgt bij boeking van een huisje, een gastenkaart en daarmee kan je de liften gebruiken om boven op de berg te komen. Wij boeken altijd een huisje via Fiss.at daar kan je een 'angebot' aanvragen aan de eigenaren van de appartementen, maar ook via het oostenrijkse VVV.
Wij gaan meestal naar westendorf. Is nog niet zo heel ver rijden. Meteen naast het dorp is een erlebnisberg je kunt er met de lift omhoog en boven is een pad erg mooi voor kinderen en leuk gedaan. Onze kids zijn er gek op. Verder zijn er in de buurt veel meer leuke bergen. Brixen in thale googlen komt er veel meer. En je komt er makkelijk met dat budget. Wij zaten altijd in app voor niet meer dan 400 van zaterdag tot zaterdag. Met 3 slaapkamers
Dat is echt een geweldige plek. Zoveel leuke activiteiten voor kinderen daar. Elk dorp heeft als het ware een eigen mascotte of thema dat steeds terug komt. Skiwelt of Kitzbuhler alpen kan je daarvoor ook googelen. Daar zal ook wel eea opstaan. Voor campings heb ik daar geen tips maar er zijn genoeg leuke appartementen daar.
Absoluut een aanrader. Qua kindvriendelijkheid en activiteiten kan geen enkel ander gebied in Oostenrijk aan tippen. Ik kom al ruim 30 jaar, minimaal 2x/jaar in Oostenrijk, heb het hele land gezien. Onze kinderen hebben echt de voorkeur voor Serfaus. Eén grote speeltuin en avontuur.