Leuk hotel met verrukkelijke keuken gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mary1981, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Als je echt alles uit de kast wil trekken moet je naar Ivy in Rotterdam gaan. ;)

2. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    @Jonon, ik heb de site bekeken. Wauw, wat een prachtige plek voor een sprookjesbruiloft.

@augustus, ontzettend mooi hotel. En ook nog kunnen kiezen voor verschillende sferen in suites, erg aantrekkelijk.

@mam1991, kan me voorstellen dat je daar heerlijk kunt eten en als ik in de buurt zou wonen zou ik dat vast geregeld bezoeken. Heb de menukaart bekeken en ik denk dat ze redelijk standaard gerechten op een hele mooie manier zullen bereiden. Maar voor deze gelegenheid vind ik het wel leuk om een heel afwijkende menukaart voor mijn neus te krijgen met dingen die je normaal nooit zult kiezen maar die heerlijk smaken.

@marlous28 en @prinses, theaterhotel Almelo. Uit een soort beroepsdeformatie vind ik het ontzettend leuk dat dit genoemd wordt. Ben zelf namelijk werkzaam in de theaterwereld en ken het theaterhotel redelijk goed, al heb ik er nooit gedineerd. Maar aangezien ik voor mijn werk zo’n 100 voorstellingen per jaar zie en nooit daar zou kunnen zitten met de gedachte aan mijn eigen werk (in welke vorm dan ook) zal het echte er-even-helemaal-tussen-uit-gevoel daar wat lastig voor me zijn verwacht ik.

@Aylen, wat een rotsite inderdaad. Op basis daarvan zou ik er nooit zomaar voor durven kiezen. Jammer, vooral als het zo goed en bijzonder is. Ik ga ‘m wel op een to-do- (in de toekomst)-lijstje zetten. Vooral die ‘exotische toestanden’ J spreken me erg aan.

@Twinkle Star, heb even moeten zoeken, bedoel jij deze http://www.federal-hotel.nl/hotel-hotel-mercure-amersfoort-veluwemeer-333047.htm ?

@Else, door jouw laatste opmerking heb ik er helemaal vertrouwen in dat jij door jouw partner wordt meegetroond naar de beste restaurants. Heerlijk zo’n man. De restaurants ga ik zeker onthouden.

@PenK, ik heb me direct aangemeld voor Groupon en hoop op een aanbod van Niven. Wat een prachtige ambiance (en het zou helemaal mooi zijn als die twee hotelkamers die ze hebben nog vrij zijn), als dat niet zo is kom je volgens mij terecht in het andere hotel in Den Haag die jij in een eerdere post noemde. Bij Groupon zag ik een eerdere aanbieding van hun voor een 10-gangendiner + overnachting voor slechts 200,-. Dat is echt spotgoedkoop in vergelijking met hun normale prijzen. Mijn vader heeft laatst een restaurant gebeld die ook een Groupon actie had, of hij ook zo kon reserveren tegen de Groupon prijzen. En dat kon (voor deze éne keer), logisch want restaurants/hotels betalen een giga marge aan Groupon. Dus misschien kan ik dat nog proberen.

@Pepe, mooi hotel hoor en leuk dat het echt in utrecht zit, prima winkelstad natuurlijk. Ik zag op de site dat het andere restaurant dan die jij noemde in Karel V een michelinster had, dat is wel veelbelovend.

@Pisen, spreekt me ook ontzettend aan wat een weelde zeg, als je die site zo ziet.

@XoXo, top zeg! Wat een mooi en modern restaurant, dat vinden wij geweldig. Ook leuk dat je er de overnachtingsmogelijkheid op de boot bij hebt gezet. Als je niet erg op die richting georiënteerd bent dan weet je dat soort dingen gewoon niet. Weet jij of het restaurant op loopafstand is van dat hotel?

@Chocotof, laat ik nu dol zijn op Scheveningen (maar op de één of andere manier beland ik altijd in een niet-zo’n-heel-goed restaurant. Goed om te weten dat die er wel degelijk is. Ik heb een voorkeur voor Scheveningen met name tijdens de lente/zomer (bij mooi weer dus) en we zijn er al een paar keer geweest dit jaar. Dan zou ik er heel graag heen gaan. Moet nog een vriendinnenweekend plannen voor volgend jaar mei, dan zou dit een hele mooie optie kunnen zijn.

@Maedra, ik heb begrepen dat die restaurantnaam inmiddels is gewijzigd in FG restaurant, tja… in één woord: prachtig.

Dames, echt onwijs bedankt voor zoveel lieve reacties, meedenken én zelfs het doorsturen van de links. Zoals al eerder gezegd is het erg lastig om te kiezen. Ik neig naar Niven of het FG restaurant + overnachting elders. Niven heeft een klein beetje voor mij als nadeel dat ze het beste groente restaurant zijn omdat mijn man eigenlijk niet houdt van groente J. Bij hun arrangementen wordt dit wel veelal aangeboden. Maar als zij een mooie aanbieding doen op Groupon wil ik er zeker wel heen. De kaart van FG spreekt me daardoor meer aan. Beide ambiances vind ik prachtig.

Ook Karel V (niet modern maar wel superlocatie) vind ik ook geweldig. Lekker shoppen en daar vervolgens heerlijk dineren.

Ik wist het niet voordat ik de vraag op het forum stelde maar ik denk dat ik dus toch neig naar een restaurant met een Michelinster, zo vaak komen we daar niet. Ik twijfel nu een beetje of ik de keuze samen met mijn man ga bepalen (want dan gaat hij ook direct weer naar de prijs kijken vrees ik) of dat ik toch zelf ga beslissen.

Wacht morgen en overmorgen Groupon nog maar af en als dat niets is ga ik bij de beschikbaarheid kijken van Niven en FG restaurant, ook de Beukenhof spreekt me bijzonder aan. En als dat allemaal niet lukt ga ik (denk ik) uitwijken naar één van de vele mooie hotels die genoemd zijn, even kijken hoe die keuken wordt beoordeeld en anders een restaurant daar in de buurt kiezen.

Nogmaals heel erg veel dank voor jullie moeite om mee te zoeken! #vindiklief! :):)

3. Van der Valk in Assen.. Superfijn hotel en erg goede keuken

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ooh naar Ivy/FG dan! Ik vond het onvergetelijk. Wij zijn gegaan om ons tienjarig jubileum te vieren en het was allemaal zo zalig en bijzonder, echt een avond genieten. In Rotterdam zou je dan maar hotel New York kunnen gaan eventueel.

En wat leuk trouwens dat je zo uitgebreid reageert op de tips!

5. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee om zo wat ideetjes op te kunnen doen.

@Mary1981
    Wat heb jij fantastisch goede reacties op de suggesties die gedaan worden. Zo uitgebreid en beleefd. Hoop dat je iets kan vinden voor jullie weekend!

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Deze Groupon actie geldt nu nog steeds!
    Moet je maar eens naar de site gaan en dan naar de aanbiedingen van Den-Haag. Als je dan bij de restaurants kijkt zie je dat Niven genoemd wordt en dat deze Groupon-bon nog te koop is!

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen!

7. XoXo

XoXo Niet meer actief

Nee helaas niet op loopafstand. Maar je kan wel met de watertaxi, dat is echt onvergetelijk!!

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jaaaa, met de watertaxi:):):)
    Dat is LEUK!!!

(en dan de andere dag lekker lunchen bij Hotel New York!!);)

9. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Duin en Kruidberg in Santpoort. Een prachtig landgoed met landelijke kamers en een zeer exclusieve keuken. Ook een fenomenaal ontbijt op bed!! Echt een bijzondere verwennerij daar, en zo schitterend!

10. walhalla

walhalla Lid

5 jan 2012
    41
    7
    8
    Merlet in Schoorl. Michelinster én romantisch. Heerlijke omgeving met prachtige duinen en strand maar vooral overheerlijk dineren!

Of, als je echt.diep in de buidel wilt tasten: inter scaldes in kruiningen., 2 sterren. Echt een bijzondere beleving.

11. koala28

koala28 Niet meer actief

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Slapen in her kurhaus in Scheveningen en eten bij le cirque in Scheveningen!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of met de watertaxi naar de Leuvehaven, dan zit je op loopafstand van Hotel Bazaar, leuk voor ontbijt, lunch of brunch!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Hotel Tjaarda Oranjewoud in Heerenveen is erg leuk. Mooi in de bossen, luxe hotel, goed eten. En qua shoppen zowel Zwolle als Leeuwarden goed te doen.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Le Cirque is heel slecht geworden sinds het is overgenomen door het Circustheater. Daarvoor was het uitstekend en hele goeie bediening en sommelier.

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Ik ben het eens met de opmerkingen over Le Cirque en raad om die reden Seinpost aan.

18. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je in Zwolle bent eten bij de librije. Is zeker weten exclusief. Moet je alleen nog op zoek naar een hotel in de buurt.

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh dat is minder dan. Zonde!

20. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Deel Deze Pagina