Wat vinden jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door SterretjesMama, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij houden van moderne, niet veel voorkomende, beetje aparte voornamen! Nu ik opnieiw zwanger ben is het dus weer zoeken zoeken zoeken.
    Meisjesnaam hebben we al! Maar nu de jongensnaam ..
    Nu had mijn man het laatst over de naam K.iev
    En toevallig hoorde ik gisteren de naam K.iev alleen schreven deze ouders het als K.ijev

Ik vind het eigenlijk best een stoere naam! Ben alleen bang dat iedereen alleen maar aan die stad zal denken (helemal nu met het ek ;))

Wat is jullie mening over de naam en schrijfwijzes?
    Ik hoor graag eerlijke meningen hoor :D

Bedankt! Denken wij nog even na ..

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Eerlijk? Ik vind het verschrikkelijk. Het is en blijft voor mij de hoofdstad van Oekraine, sorry.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach er zijn ook mensen die Paris, Milano, Roma, Sienna, Florence, Austin, Brittany, Fatima, Chelsea, Devon, Eden of noem maar op. De nieuwste prinses in Denemarken heet Athene.

Dus waarom geen Kiev? Ik vind het wel stoer klinken, al denk ik dat ik Kjev nog net een beetje leuker vind.

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ben het eens met dirksmama, er zijn zoveel van dat soort namen, dus wat dat betreft vind ik het niet eens zo gek! Als ik er ff heel goed over nadenk, zou ik misschien wel aan de naam Kiev kunnen wennen :)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, ik vind het geen leuke naam, wat voor mij geldt voor alle plaatsnamen die aan een mens gegeven worden.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik denk ook meteen aan de stad. Vind het daarom niet zo'n leuke (en beetje een rare) naam. Maar als jullie het wél mooi vinden, wennen mensen er snel genoeg aan!

7. toobee

toobee Lid

1 jan 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik kan de stad niet loslaten.. Ik vind het niet zo'n mooie naam. Hieronder werd de optie Kjev gegeven wat ik al veel beter vind.:)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het zelf geen leuke naam, maar dat vind ik van de andere stedennamen ook niet. Maar raar vind ik het ook niet. Nu een beetje wel door het ek, maar ach als jij bevalt dan zijn we het ek allang vergeten en hebben we het verbannen uit ons geheugen :p!

9. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor de reacties al!
    Ik had verwacht dat ik na het lezen van reacties als "doet me denken aan de stad" of "vreselijke naam" ik zou gaan twijfelen.
    Maar vind 'm nog steeda leuk haha.

Kjev is geen optie ivm broertje van mijn man die Kevin heet en dus altijd Kev wordt genoemd.
    Vind het er teveel naar klinken.

Meer reacties altijd welkom!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn smaak is het niet,maar er zijn wel ergere namen ;) dus als jullie het leuk vinden gewoon doen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

mmm... De prinses heet Athena.. en de stad is wel vernoemd naar Pallas Athena een Griekse godin..
    De stad Austin is vernoemd naar de familienaam Austin... En dat geldt volgens mij ook voor Fatima (vernoemd naar de dochter van)..
    Nu is Kiev ook een familienaam maar wel eentje die in Nederland (en trouwens ook daarbuiten weinig bekend is)

en verder moet je je natuurlijk even afvragen wie zijn kind Paris, Brooklyn etc noemt...

Ik vind Kiev helemaal niets.. Kjev zoals voorgesteld door DM vind ik wel aardig.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind 't in elk geval een stuk beter klinken dan Charkov :)

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het wel oke!
    Wil alleen nog even meegeven dat als ik naam zou zien staan, ik het zou uitspreken als Kief en dus niet als Kie-ef zoals je graag zou willen denk ik? Dus wat betreft zou je, voor een goede uitspraak en voor je zoon later ook (niet elke keer hoeven verbeteren) wel kunnen nadenken over een schrijfwijze die aansluit bij de wijze van aanspreken.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Duh..:p

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Nou je het zegt, ik heb ooit een Kief gesproken (heette voluit Kiefer)!

Deel Deze Pagina