Ben benieuwd of jullie dit ook soms doen. Net stond er iemand voor de deur en ik heb de deurbel (2x) genegeerd. Het huis staat overhoop (wel speelgoed vooral), ik heb eventjes me-time (man is ergens naartoe en kindjes slapen) en had er echt geen zin in... Dus ik heb ze niet binnen gelaten . Voelt wel een beetje ambetant... Doen jullie dit ook of is dit asociaal?. Oh en ik heb een goed excuus voor als ze me later aanspreken . Boven hoor je onze bel niet dus ik was zeker boven even bezig met iets ...
Als ik Jamila aan het verzorgen ben dan doe ik niet open, anders wel Of ik moet ziek zijn natuurlijk.
Ik alleen bij collectanten! Wie verplicht mij om open te doen. is mijn huis.. Onze voordeur is recent geverfd, maar ik had er een sticker op geplakt, met daarop de tekst dat we al geven aan goede doelen, en geen geloofovertuigers aan de deur wilden. Nou, als die mensen zo scheel zijn, en dan toch gewoon aanbellen (sticker zat notabene recht onder de deurbel!), dan blijf ik lekker op de bank zitten! En je kunt vanuit de bank (naast het raam) kijken wie er aan de deur staat, en dan zie je ze ook zo raar naar binnen kijken van heb je me niet gezien???
Ik doe het alleen als ik boven bezig ben met mn zoontje. Op bed leggen of in bad oid verder maak ik 'm altijd open als de bel hoor.
Als ik boven bij de commode sta met een dikke poepluier en een spartelende zoon dan doe ik de deur echt niet open. Ik heb dus gekozen voor soms... maar nomaal doe ik wel open.
Ik doe het wel eens als er weer mensen aan de deur staan die je wat aan willen smeren.. Verder doe ik altijd open.
Overdag doe ik altijd open, behalve als ik nog in bed lig. Dan heb ik echt geen zin om me in 2 seconden aan te kleden en naar beneden te racen. Als ik 's avonds alleen thuis ben doe ik alleen open als ik iemand verwacht.
Wij hebben hier echt een "open deur" beleid. Iedereen die we kennen mogen gewoon zo via de poort komen binnen vallen. Iemand die dus aan belt ken ik niet en zal waarschijnlijk me iets willen aansmeren en dat negeer ik. Of ik moet een pakket of iets verwachten, maar dan let ik er op.
Doe het ook hoor Wonen sowieso boven, dus ik kijk altijd wel even naar buiten. Ken ik je niet? Doe ik niet open...
Als ik in de woonkamer zit zien ze mij zitten. Dus beetje raar dan om te blijven zitten. Als ik boven ben kijk ik uit het raam. Vaak wordt er hier niet onverwachts aangebeld.
Oh ja hoor, vooral 's avonds. Dan zitten we allebei in joggingpak op de bank en doen we gewoon niet open. Soms heb ik overdag ook geen zin en verstop ik me
Ik doe soms bewust de gordijnen dicht en de bel eruit. Soms kan ik anders pakketjes voor de hele straat in ontvangst nemen als ik thuis ben overdag.
Het was trouwens familie van mijn man. En we wonen niet gelijkvloers dus ik kan spieken via de monitor zonder dat ze me zien.
Ik heb anders gestemd. Ik zou het namelijk niet negeren. Ben ik boven met mijn dochter bezig dan roep ik dat ik bezig ben met haar. Sommige mensen roepen dan laat maar. Als het donker is roep ik achter de gesloten deur wie er is. Kan altijd het rolluik van de eetkamer omhoog doen om te checken maar de buurt stemmen herken ik wel. Ik zal er oveigens niet hard voor naar beneden rennen, degene die aanbelt zal moeten wachten totdat ik klaar ben. Zelfde geld voor de telefoon.
En als ze even op voorhand hadden gebeld, had ik waarschijnlijk wel gewoon gezegd dat ze mochten langs komen.