Midden in de nacht huilend wakker worden en weigeren om weer te gaan slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamakaatje, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Ik had ak in een eerder stukje beschreven dat onze dochter van net 2 jaar bijna niks wil eten sinds afgelopen zondag. Dit gaat nog steeds zo helaas, maar nu is ze de afgelopen 3 nachten ook wakker geworden en wil ze eruit. Ze huilt hard, wil haar slaapzak uittrekken en wil uit haar ledikant klimmen. Met naar bed gaan is het allemaal geen probleem, maar waarom zou ze nu dan opeens wakker worden midden in de nacht.
    Bij haar blijven, boekje lezen, nachtlampje aandoen etc etc helpt allemaal niet.
    Ze vraagt ook niet om eten of drinken, geeft geen pijn aan oid???????
    We hebben wel snel maar een juniorbed gekocht die we straks in elkaar gaan zetten, want met slaapzak aan klimt ze al bijna uit haar bed.
    Ik vrees alleen voor de komende nachten, omdat ze wel zelf uit haar juniorbed zal kunnen klimmen en ik heb al een mega zere rug (2 wervels zijn afgelopen maandag bij de fysio rechtgezet).
    Ik zit er dus een beetje doorheen en bij manlief lukt het helemaal niet om d'r te laten slapen.........

2. Seth

Seth Niet meer actief

herken je probleem..... maar heb helaas geen oplossing...

hier is peuter (3,5) altijd een slechte slaper geweest... en doet dit dus al sinds begin.....
    en idd met geen mogelijkheid te troosten.... of weer te laten liggen....

Toen hij een juniorbedje kreeg, stond hij elke keer brullend bij de deur...
    (we hebben er een kettinkje op)....

Op gegeven moment kozen we toch soms voor de "makkelijkste optie" want tja... we waren op geven moment gebroken.. dus tussenin....

Nu doet hij het nog steeds (huilend wakker worden)... we laten een lampje aan.... MAAR we hebben iets gevonden wat over het algemeen helpt...
    mijn vriend's wekker gaat vaak om 05.00 uur.... en nu beloven we peuter dat we hem dan wakker maken en dan bij mij mag liggen....
    dit helpt dus...
    want als hij nu eerder wakker wordt, zeg ik dus, dat papa hem zo wakker maakt en dat hij dan bij mama mag slapen....... ;)

Nu deed zoon het al vanaf baby af aan.... hij is erg voor het lichaamscontact... wordt wakker als hij je niet voelt...
    begrijp dat je dochter het nu pas heeft.... zou het niet door het warme weer komen.... slaapzakje is misschien wel erg warm....?
    hier slapen kindjes nu in blote body....

En over het juniorbedje... op geven moment gaan ze TOCH eruit, kunnen ze beter makkelijk eruit - erin kunnen.... voordat ze eruit vallen, toch??

Sterkte ermee....

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kinderen van die leeftijd gaan dromen en kunnen werkelijheid en droom niet uit elkaar halen moet jij je voorstellen dat je nachtmerrie in het donker gebeurd en je bent overtuigd dat het realiteit is..

snoetekind heeft dit als het erg druk is geweest, ik neem haar wel op schoot om te troosten en benome haar gevoel, kan jij niet slapen? maar je gaat wel slapen en als ik mezelf er van overtuigd heb er is niets: water gehad, schone luier niet te warm/koud dan leg ik haar weer in bed met de booschap nu gaan slapen (niet boos worden) en evntueel laat ik haar ook nog even huilen.....

maar het is af en toe lastig onderwerp....

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat ik deed ( en soms nog steeds doe)

Ik ga bij haar zitten op de grond en zeg niks. Ik aai alleen over haar hoofdje.

En als ze dan praat of nog huilt alleen ssssssttt zeggen heel zachtjes en aaien.

Isabella wordt dan lekker rustig en gaat na een tijdje weer slapen.

Nu ze in een groot bed ligt ga ik er gewoon naast liggen.

Die troost heeft ze dan nodig even.

Zo deed mijn vader het altijd bij ons en ik vond dat super fijn. Ik heb daar hele warme herinneringen aan.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben een periode gehad dat even troosten en dan weggaan hielp. Ze huilde dan wel even maar viel binnen een paar minuten in slaap. Nu niet meer! Dus nu blijven we bij haar zitten tot ze slaapt. Maar je zegt zelf dat dit niet helpt ... misschien wel met boni's tips? Hier werkt 1 of 2 slaapliedjes zingen ook goed. Of eventueel een flesje melk geven? Hoewel ik daar zelf denk ik niet aan zou beginnen :D

Maar hoort bij de leeftijd en duurt nog wel ff ;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad. Isabella heeft het nu ook nog wel. Ze heeft het een half jaar geleden zelfs wel regelmatig gehad.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk dat het gewoon dromen zijn hoor meid.
    Wij hadden een slechte slaper en hebben hem naar een peuterbed gedaan. Klink omhooggezet van zn slaapkamer om hij niet naar bed wou en steeds terug kwam. Nu slaapt hij als een roosje! Geen protest of niks. Maar af en toe heeft hij wel nare dromen. Dan komt hij snachts bij ons en dan mag hij bij ons liggen.

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Bedankt voor de reacties. De afgelopen dagen gaat t alweer wat beter. Ze wordt nu niet 's nachts meer wakker, maar na ongeveer een uurtje dat ze op bed ligt gaat ze huilen. De ene x slaapt ze dan zelf weer verder en de andere x moet je er echt heen. We gaan de strijd maar even niet meer aan en halen haar er even uit.
    Klinkt misschien als een niet zo'n goed idee, maar haar tegenhouden en laten krijsen voor een uur lang is ook niet meer zo fijn......
    Het zal vast wel een fase zijn.
    Ook heeft ze een periode met heel weinig tot niks eten gehad, dit gaat nu ook gelukkig weer wat beter. Op het kdv eet ze wel super en ook zelf thuis maar hooguit een cracker of halve boterham per x.
    Ze krijgt daarom toch maar weer even een klein flesje peutermelk. Ze was hier al ruim driekwart jaar vanaf, maar ja........
    We bouwen het straks weer af

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En als je nou gewoon even gaat, vertelt dat het toch echt bedtijd is. knuffel kusje en gaan?
    Blijft ze dan ook huilen?
    Want het lijkt me dat ze precies bereikt wat ze wil als jullie haar eruit halen.

Deel Deze Pagina