Weëen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sigietje, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Hallo iedereen,

dit is misschien een hele stomme vraag hé maar hoe weet je dat je weëen hebt? hoe voelen weëen aan?

Het is namelijk zo dat ik gisteren toen ik nog maar 5 minuten aan het wandelen was echt helemaal naar werd. ik kreeg pijn in mijn onderbuik, liezen, bovenbenen en onderrug ik kon bijna niet meer verder. We zijn dus maar terug naar huis gekeerd. ik ben direct gaan liggen maar niets hielp. opeens werd het dan beter en trok de pijn weg. een uur later weer het hetzelfde. tot 4 maal toe heeft zich dit herhaald en dan ben ik naar bed gegaan. deze ochtend was ik weer beter alleen heb ik een enorm drukkend gevoel als ik rechtsta en wandel.

herkent iemand dit?

groetjes Sigrid

2. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    hoe jij het omschrijft lijkt het idd aardig op weeen, ik weet nog wel dat ik verging van de kramp in mijn onderbuik en rug en dat je echt gaat puffen om het maar achter de rug te krijgen! Dit herhaalde zich dan om de zoveel minuten, het lijkt een beetje op hele erge menstruatiekrampen en op darmkrampen als je opeens heel nodig en grote boodschap moet doen!

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja hoe voelen weeen? ik vond het een beetje op menstruatiekrampen lijken. een opbouwende pijn die dan weer afzakt. en in het begin denk je nog dat valt mee. tegen het eind denk je dat niet meer, maar als het goed is dan ben je er dan ook bijna.

4. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Ja ik dacht dus ook wel dat het dat zou zijn want ik zat inderdaad te puffen ... vreemd dat ik het zo vroeg al krijg ik denk dat ik dan toch maar eventjes naar de dokter bel voor alle zekerheid.

alvast bedankt voor de vlugge reactie!

groetjes Sigrid

5. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    heb je nog gebeld?????

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb er nog wel niet zoveel verstand van maar kunnen het geen indalingsweeen zijn? Las nml op het verloskundigen forum dat het kindje al bij 27 weken kan indalen.

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik vondt het een beetje op ongesteldheidspijn lijken maar dan iets heftiger.

8. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Dit lijkt wel heel erg op wat ik laatst ook voelde... => heb er ook een reactie over geplaatst => menstruatiepijn met 27 weken....
    Ik was eigenlijk ook meteen bang voor weeën. Bij mij is het inmiddels wel weer over, alleen sommige momenten voel ik het nog, bv wanneer ik te snel opsta, alsof ik dan niet rechtop kan staan en mijn buik zelfs moet ondersteunen.
    Misschien is het bij jou ook een groeispurt? We lopen nl ongeveer gelijk en ik heb een paar reacties gekregen van meiden die schreven dit gevoel ook rond deze periode te hebben gehad.
    Wat zei je verloskundige? Tegen mij is gezegd dat ik echt even gas terug moest nemen, mijn lichaam gaf blijkbaar aan dat ik teveel had gedaan.
    Voel je het nu nog?

9. Sigietje

Sigietje Actief lid

11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Dag dames!

bedankt voor jullie reactie!

Annika: ik heb het sindsdien niet meer gehad. A.s. donderdag moet ik bij de gynaecoloog en ga ik het nog eens melden. ik heb hem wel al gebeld om het te vertellen maar een verstrooide professor als hij is zei:"je kan nog geen weëen hebben je bent nog maar 7m, neem een vit B1 en B6". Enfin, het is daarna toch niet meer teruggekomen dus ik blijf er rustig bij. Donderdag zal ik wel meer weten.

Wat ik wel voel is wel een druk onderin mijn buik maar dat is nu niet om te zeggen ondraaglijk ofzo...
    dus we zien wel!

maar ik laat zeker weten wat hij nog gezegd heeft op donderdag!

groetjes from Belgium :)
    Sigrid

Deel Deze Pagina