leuk idee voor trouwcadeau...

Discussie in 'De lounge' gestart door patje, 12 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Een vriendin van me gaat in sept trouwen en nu wou ik haar een opbergdoos geven en die beplakken met "jeugdsentiment" foto's.
    Heel erg leuk, maar ja zoals jullie misschien weten ben ik zelf 4 weken geleden getrouwd, en kreeg ik van haar hetzelfde idee!!
    Heeft er iemand nog tips voor een leuk persoonlijk cadeau????

Alvast bedankt.

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een lijst gekregen met 'actiefoto's' van mijn vrijgezellenfeestje en het feestje van mijn man in een collage geplakt.

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Leuk is dat he!!

Ik had van een andere vriendin ook een fotoboek gekregen van het vrijgezellenfeest en mijn mannetje ook.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hmm bij een bruiloft van vrienden van ons lag er als soort gastenboek een verjaardagskalender. Bij iedere maand een foto van haar en hem op een bepaalde leeftijd. Misschien niet echt iets om kado te doen maar ik vond het zelf een heel gaaf idee. En je hebt gelijk ook nog alle verjaardagen o :) p een rijtje

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    of vragen naar een gastenlijst, gasten benaderen voor foto's en verjaardag en zo een kalender maken met foto's en verjaardagsdatum Ook errug leuk, maar kost wel wat werk....

Karin

6. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Wat ik onlangs voor mijn ouders heb gedaan toen ze 30 jaar getrouwd waren:

een kwartetspel met foto's van verschillende categorien, zoals 'met de kleinkinds' of, 'romantisch samen'. Bijpassende foto's uitgezocht en leuke naampjes voor bij de foto's. Was erg grappig. ik had aan niemand laten zien hoe het spel eruit zag en toen gingen we het spelen. Los van het feit dat we al in geen 80 jaar kwartet hadden gespeeld was het erg grappig omdat je vooral de kaart wilt hebben met je eigen benaming om te achterhalen welke (lullige) foto van jou erin zit...

7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Of een wittebroodsweken pakket. Dat heb ik mijn vriendin gegeven toen ze vorige week trouwde. Ik had zes cadeautjes. In de tweede week kreeg ze het gewone cadeau en de rest van de weken waren het meer symbolische cadeautjes, bv.
    in week 1 witte af bak broodjes ivm wittebroodsweken.
    in week 3 een nagelknippertje als teken dat ze voor elkaar zijn geknipt
    in week 4 een set kaarsen met een gedicht erbij in de trant van "deze kaarsen kun je doven, jullie liefde voor elkaar niet"
    in week 5 liefdespillen, smarties met een uitleg bij elke kleur. Roze voor romantiek, groen voor erotiek etc etc etc.....
    in week 6 een gietertje. Een huwelijk moet je net als een tuin onderhouden om het in bloei te houden.

En dan alles in dichtvorm en verpakt in een mooie mand.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben zelf bijna 4 weken getrouwd en bij ons hadden ze zonder dat we het wisten een rol behang volgeplakt met foto's van baby tot nu in de feestzaal gehangen en s'avonds kregen we van de ouders een langwerpige fotolijst van ong 2 meter breed en 60 cm hoog met daarin een collage van diezelfde foto's als op de rol behang.
    Wij vonden het heel leuk en hij hangt nu boven de eetkamer aan de muur ;)

9. simalex

simalex Bekend lid

Je kunt ook alle foto's elk in een envelopje doen, vergezeld met een kaartje met een leuke uitspraak over de liefde/trouwen/relatie en dit afwisselen met een geldbriefje!

Groetjes Simone

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat een leuke ideen allemaal, ik zal eens even mijn gedachten er over laten gaan.

Bedankt dames.

11. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Wij zijn deze week getrouwd, en ik heb van mijn zusje een naambordje gekregen, voor aan de voordeur, was echt super leuk!

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Dat had ik aan mij mannetje gegeven. Hij kwam mij ophalen en zag toen ons naambordje hangen.
    Hij zag het gelijk en vond het erg leuk.
    Mijn vriendin heeft er jammer genoeg al één.

Wel een erg leuk idee, al zeg ik hetzelf ;)

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    In een bepaalde tak van de familie aan mijn moeders kant (kunt u het nog volgen?) is het traditie om het bruidspaar een zelfgemaakt kookboek te geven met de favoriete recepten van de gasten, allemaal naar eigen inzicht creatief verwerkt op een A5. Daar zit echt van alles tussen, van vijfgangenmenu's tot mayonaisetips voor als je bij de snackbar bent geweest. Ik vind het een onwijs leuk en persoonlijk cadeau.

Deel Deze Pagina