Doorslapen

Discussie in 'De lounge' gestart door Silvie, 17 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Die kleine meid van mij heeft gister avond de laatste voeding rond 2400 uur gehad. En ze slaapt nu nog. Ik ben net wel ff wezen kijken hoor, vertrouwde het voor geen meter, maar madam ligt nog lekker te slapen.
    Ze heeft gisteren 7 voedingen gehad, dus ik neem toch aan dat het niet veel kwaad kan? Vind het ook zo zielig om dr wakker te maken!!
    Gister overdag heeft ze heel weinig geslapen, ze had heel erg last van dr buik. Ze zal het wel nodig hebben ... al vind ik het maar niets als ze zo lang doorslaapt.

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    heerlijk toch.
    Kan me goed voorstellen dat je bent gaan kijken, zou ik ook zeker doen.
    Ik geloof dat er 8 uur tussen de laatste en de eerste voeding mag zitten maar zeker weten doe ik het niet.
    Ach als ze lekker slaapt lekker laten liggen. Er zullen nog genoeg nachten komen dat je zou willen dat ze zo lekker slaapt 's nachts.

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Sjee nu al doorslapen?

Toen Giulian es 1 nachtje doorhaalde (was ie precies 1 mand oud) heb ik de hele nacht wakker gelegen. En ik had m om 12 uur n voeding gegeven en hij sliep toen tot 5 uur door. (echt doorslapen was t dus ook nog niet) Toen ik mijn man wakker maakte om bij Giulian te gaan kijken, werd ie net wakker. Ik durfde zelf niet te gaan kijken, hihi.

Als je kind echt te weinig voedingen krijgt, wordt ze zo sloom, dat ze niet meer goed wakker wordt. Dus ik zou haar nu maar es wakker maken, als ze nog ligt te pitten.

4. Niet meer actief

Met die kleintje mag inderdaad 8 uur tussen de laatste en de eerste voeding zitten.

WEl lekker snel zeg... wauw.. dat is genieten. Alhoewel ik de eerste tijd juist veel onrustiger sliep en absoluut niet uitgeslapen was.

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ze werd om 0730 uur wakker. Er zat dus 7 en half uur tussen haar voeding.
    Ze heeft gisteren 7 voedingen gekregen, dus teweinig voeding heeft ze niet gehad.

Het is ook niet iedere nacht raak hoor. Vorige nacht werd ze na haar voeding van 2400 uur om 0400 uur wakker.

FF bijtanken zo'n nacht is wel lekker

6. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    De verloskundige vertelde mij in de kraam week dat er 10 uur tussen mag zitten over een nacht. (als ze tenminste goed op gewicht zitten en dat zat Lynn) Anders hoefde ik haar niet wakker te maken voor een voeding. Groetjes Carry

7. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    de dokter vertelde me dat wij het ook niet leuk vinden om snachts wakker gemaakt te worden. waarom zullen de kleintjes dan wel leuk vinden.......zit natuurlijk wel wat in....en net wat carry zegt; als ze maar goed op gewicht zitten en blijven zitten....en als ze maar niet loom worden...wij laten iris ook gewoon slapen...die knort de laatste tijd van 11 tot 8!!!

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het heeft met de bloedsuikerspiegel te maken.
    Als er een te lange tijd tussen de voedingen zit zou die dalen en dat schijnt niet goed te zijn.

Maar vanaf ene bepaald gewicht kan het geloof ik gene kwaad.

Geniet er maar van hoor!!

9. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ik laat Jill ook al een tijdje slapen van 20.30 tot 07.00. Op het CB vinden ze dat idd niet goed om wat Inky aangeeft de bloedsuikerspiegel.

Daar hebben ze mij gezegd dat kinderen tot 1 jaar max 8 tot 10 uur mogen slapen achter elkaar (als e goed op gewicht zijn) omdat ze anders te versuft kunnen raken zonder voeding.

Ze word vrolijk brabbelend wakker en is totaal niet suffig dus ik denk dat ik haar er eerder een plezier mee doe dan dat het niet goed voor haar zou zijn.

10. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    mij hebben ze dat eigenlijk nooit verteld (tja cb he?!) pepijn slaapt nu de laatste tijd van 20:30 tot 07:30 en dat gaat prima! je moet ook gewoon op je gevoel afgaan hoor (als je kindje tenminste gezond en goed gewicht is)... heerlijk toch, dat slapen! zowel voor jou als voor haar!

11. ik zou ook gaan kijken hoor.
    Ik doe dat nu nog als Jonas langer slaapt dan hij normaal slaapt.
    Is niks abnormaals ;)

12. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    7 voedingen??? hoeveel krijgt ze dan per fles?
    die van mij zit op 6 x 100/110. en er is mij verteld dat als het 120cc is dat de voedingen dan 5 keer moeten zijn.

Ik snap er niks meer van.

13. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka krijgt ook nog steeds 6 voedingen. Ze drinkt nu 150cc per flesje, dus nu zou ze eigenlijk op 5 voedingen moeten staan. Moest ze nu de nacht doorslapen, zou het wel lukken met 5 flesjes per dag, maar blijkbaar heeft ze er toch niet genoeg aan.

14. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    was het niet van 150 cc per kilo lichaamsgewicht van het kindje per 24 uur, dus totaal daarna delen door het aantal voedingen...

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

In het foldertje babyvoeding wat ik heb staat dat je bij het bereiken van 4 kilo lichaamsgewicht kunt overstappen op 5 voedingen.

16. Duimelijntje

27 jul 2005
    37
    0
    0
    Directie Secretaresse
    Arnhem
    dat is per kind verschillend

mijn kleintje dronk met 2 mnd maar 4 flesjes van 160 tot 180 cc
    en wat er op een pak staat is maar een richtlijn :)

vraag en aanbod ik denk dat je daar gewoon naar moet kijken, niet elk kindje heeft de zelfde behoeftes

Deel Deze Pagina