mijn dochtertje wordt over 2 weken 3 jaar en mag op school trakteren, nu vind ik het eeuwige zakje chips een beetje afgezaagd en wil graag iets originelers! Heeft een van jullie mischien een goede tip of idee???
zakjes met allemaal verschillende snoepjes. Of jij gaat zelf voor de pauze naar school met waterijsjes
Heb het niet van mezelf... maar heb ik wel van horen zeggen van karton een groot bed maken.... en dan lange vingers met ballonnetjes op hun hoofd als slaapmutsjes.. en dan iets voor de aankleding, bv een strikje om hun nek ofzo.. en van een stukje stof een dekentje eroverheen.. KuZz
mmmm ff denken... heir heb je zo'n winkeletje waar je voor bv 25 cent een leuk frutseltje hebt, hetzij een sleutelhanger hetzij een handpoppetje.... ijsjes idd.... kleine beertjes........ zakje snoep......... kleine fotolijstjes {bv van 1 euro} klein balletje.......... uhmmmm tja het is wel moeilijk joh! dat is al ff geleden voor mij! hahaha ik zal nog eens nadenken en als ik iets weet laat ik het je horen
Ik heb voor mijn zoon toen hij 6 werd keer oliebollen ( zonder krenten en rozijnen ) gebakken en dat was ook een verrassing. Voor mijn dochter toen ze 5 werd heb ik een kinderfeestje gehouden op school waarbij ze zelf hun plakje cake met snoep en slagroomspuitbussen mochten versieren. Wegwerpbordjes en bekers met ranja erbij en bakjes gevuld met veschillende soorten snoepjes.
Dat mijn dochter 2 jaar werd heb ik allemaal goedkope barbies ingekocht, wel flutbarbietjes maar ja.....die waren op de markt 50 euro cent per stuk, ook heb ik dalmatiers (hondjes gekocht) voor de jongens die waren ook 50 ct. Toen een puntzak genomen van de jamin en die gevuld met krentjes en een 2 soorten spek en daar die barbies en voor de jongens dan hondjes aan vastgeknoopt. Die heb ik allemaal in een mand gedaan en die heeft ze uitgedeeld. De juffen kwamen allemaal kijken want die vonden het geweldig leuk. Ik had geen zin om zo zuinig mogelijk te doen omdat het de 1ste keer was dat mijn dochter op de creche mocht trakteren. Overigens was het denk ik bij elkaar niet eens 1 euro per stuk.
Mijn zus had pinnochio's op karton geprint en een gat bij de neus gemaakt. Door de neus stak ze een soepstengel en zijn ogen waren snoepjes door het karton heen gestoken om het vast te zetten. Een vriendin van me heeft op de peuterspeelzaal een hengel gemaakt van een soepstengel en het draad was zeg maar een dropveter en daar zat een snoepje aan vast..... Overigens zie ik vaak dat op de peuterspeelzaal dingen gemaakt worden zoals op deze site staan: http://www.hoeraikbenjarig.nl/
ik heb voor diverse neefjes en nichtjes al eens paddestoelen gemaakt -een belleblaas (20 cent bij zeeman) omwikkelen met een wit papiertje en daarop een hoedje van roodpapier met wat kleine spoepjes erin, op het rode hoedje nog wat witte stippen (type-ex ef uit de perforator) en vlinders - een lijfje van een lollie, met het topje omwikkeld met crepe papier voelsprieten van pijperagers en de vleugels uitgeprint, deze bevestigd op een zakje snoep/chips en strand emmertjes - witte plastic bekertjes vullen met popcorn of iets anders, handvatten gemaakt van pijperagers (of papier) van papier schepjes getekend en uitgeknipt en die erbij gestoken ook de ouderwetse stoplichten, alleen nu gemaakt van een pakje taksi en een lollie, waren erg leuk. Deze waren allen eigenlijk een groot suc6. tip: voor kleinere kinderen niet te veel snoep/eten geven, ze willen toch alles in 1 keer opeten
Kartonnen sterretjes maken , versieren met glinstertjes, rietje aanzetten en binnenkant sterretje op vullen met rozijntjes... het rietje prik je in een stukje cake, sapje erbij en klaar !
http://www.leukekadootjes.nl Kijk eens op deze site. Ik heb mijn huwelijks bedankje hier laten maken, kei leuk en heel goed koop. 0.60 eurocent per bedankje. En je kunt er ook zelf ideetjes vandaan halen. Succes!
hoi ik weet niet waar je woon maar ik had besteld bij www.kruimels-traktaties.tk echt harstikke leuk en totaal niet duur. waarom moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.. ik had voor de meisjes pennenbakjes van princes en voor de jongens had ik spiderman pennenbakjes... de kinderen vonden het waanzinnig! gr.
Vind ik nog steeds de beste keuze voor kleine kinderen. Lekker en gezond Heb dat zelfs nog ooit voor mn oudste gedaan toen hij 5 was met aan t uiteinde van de prikker een gum in de vorm van n beestje (bij de HEMA hebben ze er in pakjes van...10 geloof ik) voor iedereen. Je kan ook varieren met vruchtjes zoals druiven of stukjes annanas. Plakjes snijworst (gewoon n worst kopen en die in plakkies snijden) enzo. Maar je kan bvb ook van die rode veters kopen (dropveters maar dan vruchten smaak) en die vol rijgen met nibbit ringetjes. Daar kan je eventueel ook n klein presentje aan rijgen en/of n doosje rozijntjes als hanger in t midde van de rondjes ofzo (wel de doosjes dichtplakken met n plakbandje anders verliezen ze t meteen bij t uitdelen al). Oja en vergeet de juffen niet! Doosje bonbons mee geven ofzo
Ik heb laatst voor de kleine van mijn vriendin wat gemaakt.Van die bolletjes spek met een smiley erop en dan bijvoorbeeld apekoppen en varkenskoppen erop!Dit kun je vast plakken met een mengsel van poedersuiker en water! liefs
Mijn dochter is in december jarig, maar ik weet nu al wat ik ga doen. Heb pas geleden in de uitverkoop, washandjes gekocht bij "Zeeman", allemaal verschillende dieren, leeuw, pinguin enz. Hier gaat een heerlijke mandarijn in! Mijn dochter verdraagt helaas geen snoep en ik begrijp wel dat het makkelijk is voor ouders om snoep te geven, maar juist nu zou men toch eerder aan iets verstandigs moeten denken!! Groetjes Juut