eerste beweging babytje - stootje in plaats van gefladder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nessa, 18 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    volgens wat ik overal lees en hoor, begin je je baby te voelen vanaf week 16 en voelt dat aan als een vlinder die door je buik fladdert... ik voelde vandaag iets maar geen gefladder... ik voelde een stompje. Kan dit de baby zijn? 'k heb het nu net 3 keer na elkaar gevoeld en het zijn in elk geval mijn darmen toch niet volgens mij. Kan het dat je een kleine stoot voelt in plaats van gefladder?

2. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    moeilijk om te bepalen vanuit hier. Maar bij Merijn voelde ik met 16 weken hele lichte plopjes in mijn buik. He voelde bij mij niet als gekriebel. Ik dacht dat het mijn darmen waren. Met 18 weken was het duidelijk Merijn die ik voelde en toen werd voor mijn gevoel bevestigd dat het met 16weken ook Merijn was geweest..

3. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    mja, als plopje zou ik het ook wel kunnen omschrijven... dus misschien... :p

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb ook nooit gefladder gevoeld hoor. Wel hele lichte stootjes idd vanaf week 13. :)

5. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    aha :thumup: dus volgens mij voel ik hem sinds vandaag \:D/

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik voelde ook lichte stootjes, en ook met 13 weken ofzo. na een paar keer op de zelfde plek te hebben gevoeld wist ik dat het de beeb was.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook nooit gefladder... is gewoon een heel typisch gevoel. Meer wat zacht geduw. Zou dus best kunnen

8. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    oja ter info, ik ben bijna 17 weken

9. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Ik voel sinds 2 weken ook kleine stootjes/duwtjes ..ze zijn vrij kort enzo anders als gerommel of wat in de darmen.

En daarvoor altijd gekriebel gevoeld als een vlindertje in mijn buik.

Wat leuk Nessa, dat je je kindje nu voelt ! :D

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hey hey ik heb eigenlijk hetzelfde als jij ik voelde vandaag min of meer een plop, maar echt heel duidelijk.....en het wa niet echt mijn darmen.... zou het zo zijn dat dit de baby is? het wazs maar heel even en nu heb ik het ook niet meer gevoeld!

het was bij mij ook niet echt gefladder maar meer een stoot (Plopje)

Zou het ?

11. Hester

Hester Niet meer actief

Wat spannend die bewegingen!
    Ik voel af en toe ook wat kort duwen en houd mezelf voor dat het de baby nog niet kan zijn (is m'n 1e en die voel je toch meestal pas later)
    Maar het zal vanzelf duidelijker worden :D

12. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Bij mijn eerste voelde ik het ook al rond de 15 weken hoor dus het kan best ;)

13. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    ook ik voelde de kleine al rond de 15 weken. Inderdaad meer plopjes, met zo'n zenuwgevoel( snappie? hahaha). Geen gekriebel/gefladder.
    Sinds week 18/19 was het lichtjes aan de buitenkant te voelen.
    En sinds deze week(27) viel het me op dat mijn buik meebeweegt. Zo vreemd haha, ben blij dat ze erg beheerst/bedachtzaam beweegt.

Geniet er van, doe ik zeker namelijk :D

14. Niet meer actief

ja ik ervaarde het ook als een soort duwtje en helemaal niet als gefladder of gekriebel... met 18 week wist ik zeker dat het de baby was !

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    ik voel mijn kleine ook nu al ik ben dan nu 13 weken maar voelde het al vorige week.
    Ik weet nu inmiddels hoe het aanvoeld en toen de echoscopiste dat ding op mijn buik zette toen zag en voelde ik de uk bewegen dus weet ik het zeker op het moment dat ik de beeb zag bewegen voelde ik het ook.
    Ik voel het als plopjes duwtjes en geen gefladder.
    Ik voel het overigens niet elke dag hoor maar 2 x per week zeker.

xxx Jet

16. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik voelde terence met 14 weken misschien al eerder plopjes gehad maar ik wist het niet zeker .

maar met 14e week voelde ik duidelijk wat anders dan plopjes. een soort duwtje van binnen.

later in de week voelde ik hem steeds duidelijker.

leuk man geniet ervan het worden steeds meer duwtjes en schopjes strax gaafff om te voelen je kleine ik in je buik.mmmhhhhhhhhzucht zucht :D

17. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    echt leuk joh!
    Toevallig voelde ik vanochtend ook plopjes, ik was toen bezig, dus ik dacht dat het mijn darmen waren.

Later toen ik ging liggen en eventjes over mn buik heen wreef voelde ik heeel duidelijk een soort van schopje...voor het eerst heel duidelijk!
    Meteen mijn man gebeld:D
    ik voelde al eerder gerommel maar ik dacht steeds dat het mijn darmen waren. Bij mij zitten er twee dus dan kun je ze natuurlijk veel eerder voelen...

18. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik voelde van de week volgens mij ook de kleine. Het leek net alsof er kleine stootjes gegeven werden onderin mn buik. Was echt heel raar, maar ook fijn. Ik heb t nu eigenlijk niet meer gevoeld. Hopelijk kan mn vriend het over een aantal weken ook voelen.

Liefs,
    Duveldraakje

19. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ook ik voel hem sinds vorige week :D

En nu vol spanning afwachten totdat het ook van de buitenkant te voelen is ;)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik voel nog erg weinig,

Maar als ik de baby wel voel, dan voelt dat als schopjes, plopjes.

:p

Deel Deze Pagina