Op de site van Ikea lees ik dat producten hoger dan 60 cm altijd aan de muur verankerd moeten worden i.v.m. kantelgevaar. Heb je dan een keilbout oid in je muur zitten waar je het meubilair aan vast zet?
vaak als je bij ikea kasten koopt die idd wat hoger zijn zit er een gat in de achterkant. Je krijgt er een zakje bij met wat spijkertjes en een stukje dik "lint" dit lint moet je dan in de binnen kant van de kast vastmaken en door het gat heen steken en in de muur vast boren. Je hoeft niet de kast muurvast tegen de muur aan te schroeven maar net stevig genoeg dat hij niet pardoes kan kantelen.
ohh ik wist dat niet...jamayra heeft ook de mamut kledingkast. maar die zit niet vast...staat er al 3 jaar.. t is meer om zichzelf in te dekken voor het geval dat er wat gebeurd denk ik..
Presies ..........ik heb de kasten ook niet vastgemaakt.............als je ze ooit wilt verplaatsen heb je gaten in de muur. En als je er normaal mee omgaat en niet van de kast af het bed in springt zal die ook niet zo snel omvallen.
oh dus daar zijn die zakjes voor... had ook es een aantal van die billiy cd kastjes gekocht en die zaten daar ook bij... vroeg me al af waar het voor was, heb ze volgens mij wel nog bewaard..
als volgens de ikea alles wat 60 cm hoog is vast gemaakt moet worden....:O...je bank, je eettafel, eetkamer stoelen.. hihihihi
Alles waar Kim in kan gaan hangen (als ze groter is ) heb ik vastgemaakt... We hebben 2 grote boekenkasten en moet niet denken dat ze daar in wil gaan klimmen en alles valt op dat kleine meidje... Maar als het niet om te trekken is door een peuter, ga ik geen gaten in de muur boren hoor!
Dat was ook een van de eerste dingen die in me op kwam. Veiligheid boven alles inderdaad, alleen ben ik niet van plan om overal gaten in te boren.