hallo ik zit ergends mee en moet het ff van me af schrijven wij zijn zwanger geworden door de pil heen dus helemaal onverwacht, we hebben mijn moeder 2 weken geleden gezecht dat ik zwanger ben ze reageerde gewoon heel boos, mijn moeder en ik hadden altijd een goed contact, soms wel een beetje te vind ik want ze belde me elke dag om een praatje te maken en nadat we het hebben verteld heeft ze mij nog geen 1x gebeld of wat dan ook, ik ben al naar een echo geweest en na de verloskundige en dat weet ze en ze heeft gewoon nog nix van haar laten horen, ik snap dat ze zorgen maakt over haar dochter want kijk ik ben 21 en me vriend is 32. we hebben sinds 28-03-2008 een relatie en woon sinds ongeveer 6 maand bij hem in, 200 km verder op. maarja ze kan toch wel gewoon vragen hoe het met me is?
Hoii Krista Jeetje wat een verhaaltje, Ik denk dat je moeder even tijd nodig heeft om bij te draaien ... Misschien is ze geschrokken van het nieuwtje of zo,maar je heb gelijk dat ze je had kunnen bellen,tis toch haar kleinkind. Mocht je niet op de hoogte komen eravn,schrijf je moeder een brief of zeg haar waar het opstaat wat jij ervan vind nu ze zo reageert naar je! Leeftijds verschil mag niks baten,als je maar gelukkig bent,je moet tenslotte met hem ( en je toekomstige kleine) verder... geniet lekker van je zwangerschap,of je mams nu wel een deel wil uit maken of niet,jij moet er van genieten,en niet te veel stressen,is ook niet goed voor je beeb! Succes en sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap ! Liefs Mathilde.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik ben 19, mijn vriend is 30. Ik heb geen moeder meer, maar mijn oma (moeder van mijn moeder) reageerde ook geschokt op het nieuws. Kan het me ook goed voorstellen want ik woon pas sinds september samen...! Maar nu.. Nu is ze allerlei schilderijtjes aan het borduren en is ze helemaal gelukkig dat ze overgroot oma word...!
hey Mutsseflutss bedankt voor je reactie, ik heb zelf ook wel eens aan een brief zitten denken maar ben niet zo goed in brieven schrijven.. me vriend zei laats ookal dat ik de echofoto een copie moest maken en opsturen naar me moeder er verder nix bij te zetten maar denk dat ze dat ook niet echt zo leuk gaat vinden hoegraag ik ook de foto aan me moeder wil laten zien ik heb nu mezelf voorgenomen om haar elke vrijdag te bellen om te vragen hoe het met haar gaat en hopen dat ze aan mij vraagt hoe het met mij is maar de afgelopen vrijdagen heeft ze helemaal nix gevraagt ookal dat ze wist dat ik die echo en verloskundige ben geweest. ik zal vandaag weer bellen maar me vriend zei ook anders bel je niet en wacht je eens wanneer zij je belt maarja dan ga ik me weer verrot voelen maak me er verder ook niet al te druk om me vriend zijn ouders zijn heel blij en daar hebben we ookal heel veel aan en ik voel me gewoon super verder
Vervelend voor je zeg! Misschien kun je haar, als je haar toch belt, uitleggen dat je het erg vindt dat ze helemaal niet betrokken is en dat je er zelfs verdrietig van bent? Misschien dat het dan wat beter gaat? Veel sterkte!
Ik had precies hetzelfde bij mijn vorige zwangerschap. Ik werd zwanger, ook door de pil heen, toen ik net 6 maanden samen was met mijn vriend. Maar naarmate de zwangerschap vorderde vond ze het steeds leuker en is ze niet meer weg te slaan af en toe. Deze zwangerschap vind ze dan ook erg leuk!
Hoi, Ik denk dat je moeder gewoon heel erg geschrokken is. Bel haar gewoon op en betrek haar erbij. Zeker als jullie normaal goed contact hebben! Wedden dat als ze je ziet en daarnaast ook nog eens de echo ziet dat ze al heel anders gaat doen! Mijn moeder reageerde in 1e instantie ook heel lauw, dat viel me echt tegen. Maar toen ik haar er bij ging betrekken en van alles ging vragen fleurde ze helemaal op. Ik denk dat het allemaal wel goed komt!
hallo Marleen2109 nou mijn moeder is een doorzetter hoor ik heb ookal dingen gevraagt aan haar bv bloedneuzen enzo in de zwangerschap of ze dat ook had en ook zo ontzettend moe was enzo en het enige wat ik terug krijg van haar is NEE... en we zijn pas bij me moeder geweest 2 weken geleden en we gaan ongeveer 1x in de 2 maand naar me moeder... maarjah ik heb haar vandaag nog niet gebeld en probeer het nog ff vol te houden tot zij uit zichzelf belt
Hoi Krista, Weet precies hoe je je voelt. Heb van de week een precies hetzelfde topic geopend. Mijn moeder reageerde ook zo. Totaal niet blij. Als ik haar spreek vraagt je niet hoe het gaat, geen interesse. Heb afgelopen woensdag een echo gehad. Dit wist ze, maar vroeg er helemaal niet naar. Snap het helemaal niet. Er is volgens mij geen enkele reden voor haar om het niet leuk te vinden. Ze heeft het wel moeilijk gehad (mijn vader is een jaar geleden bij haar weg gegaan en woont alweer samen met een andere vrouw) Maar dacht juist dat dit weer een lichtpuntje voor haar kon zijn. Vergiste ik me even. Heb je haar er al op aangesproken? X Suzie
hallo Suzie83 ik heb al geen contact meer met me vader vanaf me 15e ongeveer hij heeft dingen met me gedaan wat een vader niet hoort te doen(dekn dat je wel weet wat ik bedoel) maar ik heb me tanden op elkaar gezet en me moeder niet gebeld vandaag,,, morgen ga ik lekker met me vriend naar de negenmaandenbeurs en leuke dingetjes kopen... we zien wel wanneer we wat van haar horen ik vind het wel ff welletjes,
Ja iid, niet bellen. Laat het maar een keer van haar uitkomen. En zo niet dan niet. Je bent zwanger, geniet ervan! Ga lekker naar de 9mnd beurs met je mannetje en maak er een mooie dag van. Dit gaat even om jullie drietjes! X
En wat rot om dat van je vader te lezen! Weet niet wat ik er over moet zeggen.... ben er een beetje stil van...
jaah daardoor hadden mijn moeder en ik ook een supergoed contact enzo... me schoonouders zijn er nu en die vragen ook steeds of ik wat van me moeder heb gehoord het is best rot om te zeggen van nee ze laat nix van zich horen... me oom in canada(moeder zijn broer) heb ik ook gesproken en die was ook blij voor ons en mijn broer zei ook als jullie er blij mee zijn ben ik het ook voor jullie, kijk als me moeder alleen dat al zei was het ookal goed maar ze zei het tegenovergestelde, ze zei ik ben absoluut niet blij hiermee en heb nachten niet geslapen en volgends mij is het helemaal niet perongelijk enzo enzo...
Raar dat je moeder zoiets zegt. Ze hoort gewoon blij te zijn voor jullie. Ze wordt oma! En wat is het aan haar ofdat het perongeluk was of niet!? Het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn en de rest doet er dan even niet toe. Probeer er even nit aan te denken. Geniet van je weekend en denk aan de mensen die er wel voor jullie zijn. Laat me even weten hoe het gaat. stuur me anders een PB. Veel plezier morgen X
Hey meiden, Zoiets wil je gewoon met je moeder delen en het is gewoon hartstikke rot. Als je zelf al geprobeerd hebt om contact te zoeken en langs bent gegaan, dan houdt het ff op. Misschien anders eens heel direct aan haar vragen waarom ze zo doet? Ik weet het ook ff niet! Balen hoor!
hallo allemaal ik wou nog ff wat vertellen, vandaag de 12weken echo gehad echt super dus toch maar me moeder bellen en verteld hoe geweldig het was enzo, en wat zei ze toen: dus je bent nu ongeveer 12 weken gefeliciteerd. dus ze had gewoon gewacht tot we 12 weken waren en nu had ze ook best wel wat vragen enzo... dus alles is weer goed, we gaan vrijdag naar me moeder en blijven er slapen heb er nu best wel zin in
Fijn meid, dat het beter gaat. Misschien wilde je moeder inderdaad de 12 weken afwachten. Veel plezier vrijdag.