Waarschuwing spam en viruslinks in berichtjes

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Er staan op dit moment in elk geval 2 berichtjes in de lounge met twijfelachtige links (volgens mij zijn er al een paar mensen die er een virus op de pc van hebben opgelopen). Niet op klikken dus! Volgens mij zijn ze al gemeld bij de moderators.

Het gaat hier om mensen die pas een account hebben (nog maar weinig berichtjes geschreven, zie je rechtsboven bij het bericht), belabberd Nederlands schrijven (waarschijnlijk vertaald waardoor je hele rare zinnen krijgt) en dus vragen om ergens op te klikken.

Misschien ook een idee om op dat soort berichtjes niet meer te reageren? Nu komen ze steeds boven aan de pagina waardoor er weer meer mensen in kijken en op klikken.

Groetjes Rosa

2. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik opende de link oook
    gelukkig geen virus
    goed idee om niet te reageren idd!!!

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb ook geklikt:( Ff checke of ik geen virus heb

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Sta helemaal vol met Trojan Horse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gelijk kijken hoe ik da kan verwijderen en anders ff opnieuw opstarten.. grrr..

5. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Misschien komen ze juist wel terug, omdat mensen sowieso in dat topic kijken, geen idee, ik doe ook maar een gok.. Ze reageren ook alleen maar d.m.v. smiley's dus mensen zijn het niet. Het lijkt me dan idd een computer. En nadat er een aantal mensen hebben gereageerd komen die smiley's in een bericht.. Vraag me af hoe ze bij dit forum terecht gekomen zijn?

6. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vorige had ik door en vanochtend met mn duffe kop drukte ik erop nog voor dat de pagina helemaal open was dacht ik van o jee weer spam! dus gelijk weg gedrukt....
    Heb de virusscan er al overheen gehad en volgens mij is het goed gegaan....

7. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe kan je zien dat je het op je pc hebt??

8. tulip

tulip Niet meer actief

o het is mij nog niet opgevallen, maar hartstikke fijn dat je even waarschuwt.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    had hier ook trojaans paard maar werd tegelijk aangegeven dus is er alweer af.

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,039
    3,864
    113
    Female
    Thuis
    Hier heb ik er al eerder problemen mee gehad met zwangerschapspagina.

Daarom kom ik alleen nog maar hier (en de meeste andere internetpagina's) met een user-account dat geen administrator rechten heeft op mijn pc, als ik dan per ongeluk ergens mee instem, wordt het dan alsnog niet geïnstalleerd.

11. tulip

tulip Niet meer actief

hihi, dat is chinees voor mij;):)

12. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Bedankt voor de waarschuwing.
    Heb gisteren (met mijn dome kop) ook z'n link geopend,maar gelukkig geen virus.
    Slim idee om niet meer die topics te openen en te reageren.

13. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik heb ook heel stom op die link geklikt en wat zie ik net staat hij nu ook in mijn fb gelijk maar verwijdert en een virus scan er over heen.

14. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,039
    3,864
    113
    Female
    Thuis
    Heel simpel, als je iets op je pc mag installeren (games/fotoprogramma/updates/etc.), mag je ook een virus installeren ;).

Share This Page