het was een zacht tikje maar dan nog vind ik dat zij dat niet hoeft te doen! en dat heb ik haar duidelijk gemaakt.
beetje raar dat je zelf dan ook gaat slaan, dat is toch not done?! het gaat idd niet om slaan, maar om een tik. dat zou een vriendin van mij ook niet bij mijn kinderen mogen, maar ik zou wel een gesprek aangaan daar over. zeheeft geen kinderen en ziet en voelt dingen (nu nog) anders. probeer haar jouw standpunt duidelijk te maken, bereik je denk ik meer mee dan thuis zitten en boos zijn.
Ik vind dat je met je vingers van het kind van een ander moet afblijven. Klaar.Wel zouden mijn vriendinnen mijn dochter op haar plek mogen zetten als ze daar iets doet wat niet mag. In eerste instantie ben ik daar de aangewezen persoon voor, maar omstandigheden kunnen altijd anders zijn.
Ik vind het not done dat je vriendin jouw kind een tik geeft, maar... Ik vind dat je een kindje van 16 maanden best iets kan verbieden, en dat het dan ook moet kunnen luisteren. Ze hoeven dan wat mij betreft nog niet te snappen waarom het niet mag, maar mijn zoontje van 19 maanden weet toch echt al een aantal maanden dat hij de hond met rust moet laten als deze eet, of in zijn bench ligt (en ik heb niet de illusie dat hij de komende tijd zal snappen waarom dat is.... ik vertel het er trouwens wel iedere keer bij...)
ik haal sam idd gewoon weg als ie aan iets zit wat niet mag en leg idd ook uit waarom ookal zal ie dat stuk niet snappen. doet ie het toch weer dat leg ik het gewoon weg.
Dat wil ik wel geloven Nou ja, je hebt het geprobeerd, want aangezien ze je mailde, is het niet goed geland bij haar. En of dat nu komt doordat zij niet goed luistert, of jij het niet goed uitlegt, maakt niet uit. Ik denk dat het al duidelijk is... Naja, so be it...
Nou ja, dát weet ik niet... Want zoals je het nu opschrijft is dit één foutje... Maar als ik tussen de regels doorlees denk ik dat er wel meer is voorgevallen. Als je gevoel al niet goed is, lijkt het me niet zinvol om vriendinnen te blijven...
Ik denk dat (de meeste) kindjes van 16 mnd inderdaad na één keer waarschuwen al weten dat ze ergens van af moeten blijven. Al snappen ze inderdaad niet waarom. Maar ik weet ook dat heeeeel veel kindjes van die leeftijd het erg moeilijk vinden om van zoiets interessants als een telefoon af te blijven. En dus zullen er veel kindjes zijn die nog een extra waarschuwing nodig hebben (of twee, of drie ) Maar het gaat er hier helemaal niet om of een kind dit na 1 keer zeggen moet snappen en er dus ook vanaf moet blijven. Het gaat er om dat je als volwassene (ook zonder een uitgebreid gesprek over moedergevoelens) dondersgoed weet dat je een kind van een ander geen tik geeft. Zoals al eerder gezegd, als deze dame vond dat de moeder het niet goed aanpakte, had ze moeder moeten corrigeren. Maar je gaat niet "inbreken" op de opvoeding van een ander.
was t dan zo moeilijk om die tel buiten t bereik van zijn kleine vingertjes te leggen als ze het zo belangrijk vond?! jemig mensen. ook zo belangrijk. sommige mensen
Ongeacht of het nu een zachte tik is of niet niemand heeft toch het recht om andermans kind een tik te geven? bij mijn kinderen hoeft niemand dit te proberen ik vind dat echt not done. Waar haalt iemand het lef vandaan. Voor mij zou dat echt einde vriendschap zijn.
klopt, het ging al niet zo lekker! en dan krijg ik vanavond een hele mail van haar en dit was gewoon de druppel.
is ze helemaal besodemietert niemand mag zomaar JOU zoon een tikje geven op de vingers pffff ik vind die vriendin van jou maar een bijdehandje!! ik zou er korte mette mee maken....bevalt me allemaal niet zo wat je over der verteld. sorry
precies, ik leg het ook aan de kant als ik vind dat iets echt niet mag. zij vond ook dat de thee gewoon wel op tafel kon blijven staan, nou ik zet het achter me neer omdat ik dat gewoon thuis ook doe, wil het niet op me geweten hebben als ie dat over zich heen krijgt.
Ik vind trouwens niet dat andere mensen hun huis moeten babyproofen omdat ik daar met mijn zoontje op bezoek komt, dus dit vind ik een wat rare reactie. Kindjes zijn nou eenmaal niet alleen geïnteresseerd in een telefoon maar ook in de afstandbedieningen, stereotoren, gamecomputer, voetknop van de lamp, enzovoorts enzovoorts. Je kan toch moeilijk verwachten dat zij haar halve huis verbouwt omdat ee een kindje op bezoek komt? Maar het is aan de ouders om ervoor te zorgen dat een kind van die spullen afblijft. En als de gastheer of gastvrouw vindt dat de ouders dat niet goed doen, dan spreek je de ouders daarop aan of knikker je ze het huis uit. Waarbij ik hete thee een ander verhaal vindt, omdat dit gevaar oplevert voor het kind als je een keer net te laat bent. Dat is dus wel iets om buiten bereik te zetten. Maar voor de rest echt niet hoor!
oke ze had jou zoon geen tik mogen geven!, maar hé ze vond het zelf ook niet leuk gegaan en nam de moeite om je te mailen bedenk wel dat zij geen kinderen heeft en ze dus dingen anders ziet. probeer je ook in te leven in de ander. dit is nu al de 2e vriendschap in 1 week die je verbreekt...
hete thee moet idd gewoon weg gezet worden. maar als zij persee niet wil dat sam aan haar mobiel zit dan legt ze hem even weg zodat ie er niet aan kan zitten. ik vraag meestal wel of bijvoorbeeld de deur naar de gang dicht kan waar vaak de trap is, sam gaat namelijk zo de trap beklimmen en als je zulke dingen normaal zegt doen ze het wel. maarja die tik had ik niet kunnen voorzien..
ik heb ook uitgelegd hoe of wat. en ik heb deze vriendschap niet verbroken dat heeft zij gedaan, ze had er geen zin meer in zo zei ze.