Dan zouden wij ook geen vriendinnen kunnen zijn Elsie, want zodra je aan mij in mijn huis vraagt om dingen te gaan opruimen voor je kind, zou ik je adviseren mijn huis onmiddelijk te verlaten. ik geef je 100% gelijk wat betreft hete thee, tik en trap. Maar wat betreft wegleggen van spullen zijn we het niet eens. Dan kun je namelijk wel bezig blijven met wegleggen. Maar je zat toch niet op nieuwe vriendinnen te wachten geloof ik.
ongeacht hoe oud en wijs mijn kind zou zijn niemand die er met zijn poten aan mag zitten vind het wel heel erg brutaal en zou er dus echt niet komen want waar een kind niet veilig is of vriendelijk behandeld wordt kom ik niet.
babyproofen of een telefoon aan de kant leggen vind ik wel 2 verschillende dingen. of je moet duidelijk geen kids op bezoek willen.. dan kan je dat ook gewoon zeggen
Dat was niet de reden waarom TS een probleem had met die vriendin. Volgens mij was het allemaal te doen NA dat bezoek, namelijk dat de vriendin een mail stuurde met dat ze zich beledigd voelde omdat TS niet wilde dat ze haar kind een tik had gegeven.
@Cherie: Zoals ik al zei; het gaat niet om een telefoon. Want zodra die telefoon aan de kant is gelegd, gaat zo'n dreumes op zoek naar het volgende interessante ding. Die van mij tenminste wel en ik geloof nooit dat hij de enige is. Dus als ik er niks van zeg maar de telefoon opzij leg, dan kan ik daarna de afstandbedieningen weg gaan leggen. En als ik daar klaar mee ben de onderrste drie planken van onze DVD-kast gaan leegruimen. En vervolgens mijn planten buiten zetten, omdat ie de kleikorrels eruit gooit. En daarna de versterker, cd-speler etc afkoppelen want die knopjes zijn ook zo interessant. En als ik daar klaar mee ben, vind hij vast weer wat anders.... Kortom: ik ben van mening dat een ander min of meer te verplichten in zijn eigen huis alle aantrekkelijke spullen weg te leggen gewoon niet klopt. Je hoort er gewoon als ouder voor te zorgen dat je kind van die spullen afblijft. En ja, het kan gebeuren dat hij er dan toch één of twee keer kort aanzit voordat je er iets van hebt kunnen zeggen. (Vandaar dat hete thee dus wel buiten berek moet). Maar goed, ts was ermee bezig om haar zoontje te corrigeren, dus dat is prima. Maar ik vind de reactie "dan legt ze die telefoon maar weg" echt te kort door de bocht. Dat doe ik thuis niet voor mijn eigen kind, dus al helemaal nie voor het kind van een ander. En ik ga zeker niet aan mijn vriendinnen vragen dat voor mijn kind te doen. En dat heef niks te maken met geen kinderen willen ontvangen hoor. Hartstikke leuk juist. Ik heb ook altijd al genoeg speelgoed in huis gehad om een jonge gast te kunnen vermaken, ook voor we zelf een kindje hadden.
@LadyKochi: op die tik had ik al gereageerd. Die quote die jij plaatst sloeg op een andere bericht waarin ts zei dat die vriendin de telefoon dan maar weg had noetn leggen.
@ tupp. je hoeft van mij niet alles weg te leggen. maar je dan vrij vinden om een tik te geven vind ik weer wat anders. je zou ook de moeder kunnen aanspreken en zeggen van ik vind dit ECHT niet prettig en ik wil graag dat je hem bij mijn tel uit de buurt laat. maar goed. IK weet niet waar alles lag. ik zou ook niet vragen om alles op te ruimen maar ik denk dat als iemand bij mij komt en al die spullen liggen overal dan zou ik toch wat dingen bij elkaar leggen en zeggen daar mag je niet komen. en iets anders geven alsjeblieft speel hier maar mee. maar goed dat ben ik. en als ik gewoon niet wil dat ze met mijn tel spelen dan haal ik m weg. (en ik ben niet zo snel dat ik dingen buiten bereik leg hoor
Ik vind dat ik als gastvrouw er voor moet zorgen dat mijn gasten het naar hun zin hebben. Als dit betekent dat ik even 10 minuten moet investeren om mijn huis kindproof te maken oid dan doe ik dat graag. Ik haal ook bv het favoriete drankje van mijn gasten in huis en dit vind ik een beetje hetzelfde. Kleine moeite groot plezier. Overigens was ik helemaal los gegaan als iemand mijn kind een tik zou geven. Daar ga ik echt van koken! De vriendschap zou ook per direct over zijn.
Nou jullie doen net of die vriendin dat kind mishandeld heeft! Misschien was die vriendin ook al een tijdje geïrriteerd? Dat je haar verwaarloosde ofzo voor je kind, ik noem maar iets? En als dit al de 2e vriendschap is die je verbreekt in een week, zou ik maar eens bij jezelf ten rade gaan...
Vind ik ook. Ik vind als ik ergens op bezoek ben, dat IK moet opletten wat mijn zoontje doet. Als iemand anders ook oplet, is dat altijd handig, maar nooit een vanzelfsprekendheid. Ik ga er dan ook niet van uit dat hun huis kindveilig is. En verder probeer ik mijn zoontje ook te leren dat hij niet overal aan mag komen. Mag hij thuis ook niet, dus waarom bij een ander wel? Maar andersom... Als ik thuis ben en er komen kindjes aan dingen, wat ik liever niet heb (even ervan uitgegaan dat mijn eigen kind het al snapt), dan neem ik uit gemak zelf die dingen weg. Maar ik vind dat een kleine moeite. Maar ja, dat ben ik dus. Dan heb je dus ook geen discussie. Dus het ligt heel erg aan de persoon zelf. Ik vind dus ook niet dat de gastvrouw maar dingen weg moet zetten/leggen, maar het lijkt me wel een logische stap. Want iedereen kan toch wel bedenken dat niet alle kindjes weten waar ze wel en niet aan mogen zitten EN dat de moeder ook niet alles ziet en dat het dan wel eens te laat kan zijn en dat de vaas dan al op de grond ligt. Maar ja, da's dus een andere discussie.
Helemaal mee eens! Hier is alleen de salontafel 'bezit' geworden van Finn, maar dat was meer omdat we op de onderste plank, van die bedrolboxen hebben staan met zijn speelgoed. Verder staat alles er gewoon, dvdspeler, playstation, noem maar op. We zijn gewoon vanag het begin consequent geweest en blijven dat, Hij mag er niet aan zitten! En dat weet hij dondersgoed!
Fijn dat ze het niet snappen, maar dat moeten ze dus echt wel leren! Je kan niet verwachten dat ze het ineens maar allemaal gaan doen als ze 4 jaar zijn! Daar moet je toch echt op tijd mee beginnen!
ze hoeft ook niet haar hele huis voor hem babyproof te maken, maar kan toch wel vragen of de deur dicht mag zodat ik niet steeds achter hem aan hoef? anders zit ie echt op de trap. en dat dit de 2de vriendschap is in een week ligt niet alleen aan mij, zij vinden dat ik veranderd ben doordat ik moeder ben geweest en een pnd heb gehad en daar mag ik nu nog even fijn voor boeten ofzo??
Een deur dicht doen is niet veel moeite idd...maar andere mensen hadden het erover dat alles aangepast zou moeten worden. Nou daar begin ik dus niet aan!
een vriendschap word anders als 1 van de 2 een kindje krijgt. jammer, maar dat het een vriendschap moet kosten is zonde! vriendschappen liggen niet voor het oprapen misschien word de band wel weer hechter als de ander ook een kindje krijgt, dan zal ze je vast een stuk beter begrijpen
misschien word de band beter idd als ze zelf ook een kindje krijgt, dat heb ik wel met een andere vriendin die net een kindje gekregen heeft. en idd vriendschappen liggen niet voor het oprapen, maar zij vind mij zo veranderd dat ze dus geen vriendschap meer wil, door moeder zijn verander je toch wel en door de pnd ben ik ook veranderd. er is veel gebeurd in het eerste jaar van sam.
Ik vind dat een ander je kind geen tik heeft te geven: jij voedt op en je vriendin niet. Als zij problemen heeft met zijn gedrag, moet ze dat bij jou aankaarten. Grijp jij niet naar tevredenheid in, dan kan ze jullie haar huis uit sturen, maar het kind van een ander een tik geven is, zeker als de moeder erbij is, gewoon not-done. Daarbij: een kind van 16 maanden is geobsedeerd door alles met knopjes, dus een telefoon laten liggen en verwachten dat een kind na 1 correctie dan helemaal niet meer aan de telefoon ligt, klopt ook gewoon niet met de ontwikkelingsleeftijd. Als het dan zo belangrijk voor je is dat ie niet aan de telefoon zit, leg je die buiten zijn bereik, zou ik denken...
Overigens is het misschien ook we verstandig om met vriendinnen die geen kids hebben, af te spreken op tijden dat je je zoontje niet mee hoeft te nemen of bij jou thuis.... Dat doe ik wel, want ik vind het voor niemand leuk om met mijn kind op visite te gaan in een huis dat op geen enkele manier op kinderen berekend is....
het is ook moeilijk idd om op visite te gaan bij iemand die geen kinderen heeft waar idd te veel verleidingen voor hem zijn! je moet steeds opletten dus van een rustig gesprek komt het ook niet echt idd. ik zou ook niet mijn hele huis verbouwen hoor en vraag dat ook niet van haar, maar idd als het zo belangrijk is dat hij niet aan je telefoon zit leg hem dan uit het zicht dan werkt hier het beste.
Als mijn vriendin MIJN kind een tik op haar vingers zou geven zou ik mijn jas en tas pakken en weggaan. Als er al tikken uitgedeeld moeten worden (en daar ben ik geen voorstander van maar soms is een tik op het handje wel heel effectief, dan is het aan mij of mijn vriend om dat te doen. NIEMAND anders komt aan mijn kind.