heej meiden. waarschijnlijk weten jullie het onderhand ook niet meer, maar goed rico spuugde dus heel veel, naar de ka geweest en op advies ook vaste voeding gaan geven. ook doen we nutriton door de fles opgehoogd tot 4 schepjes op 150 cc water + dan nog 5.5 schepjes voeding. verder had hij zantac voorgeschreven maar die spuugt hij dus ook mee uit. hij wil het absoluut niet zo hebben alleen in de laatste paar cc voeding dat gaat net maar ja hij spuugt het hoe dan ook uit dus het wil maar niet lukken. ook zijn groente en fruit gaan en weer uit soms een half uur na de voeding pas. ik weet gewoon niet meer hoe of wat, de nutriton helpt niet, de vaste voeding werkt niet,(spuugde het net waterig uit) de zantac blijft niet zitten, en zo wil ie het dus niet drinken die smerige siroop (proef zelf maar eens dan snap je het wel) ik weet dat er meerdere topics zijn over spuug baby's maar goed dit is ff specifiek hoe het bij rico zit en ik daar dus geen kant mee mee op kan..helppp ps boertjes lijken pijn te doen..?
kun je niet aan je KA of apotheek vragen of je zantac door de fruithap mag doen? want hij moet het toch binnen krijgen. en ik heb hier vaker gehoord dat er ook nutriton door fruit en groente gedaan wordt. met fruit moet je wel opletten dat je niet te zuur fruit neemt, maar bv banaan of peer, perzik. die zijn wat zoeter. ik zou dit in elk geval voorleggen aan je kinderarts, want zo werkt het niet. groetjes, Miranda
ja maar die fruithap spuugt hij ook uit, net heeft ie zn groente een UUR NA ZIJN VOEDING uitgespuugd..ik voel me zoo..moedeloos op het moment. wat is er toch mis met mn mannetje, :'(
ik kan alleen maar zeggen, ga terug naar je kinderarts. misschien dat vaste voeding nog te zwaar is voor zijn maagje, maar ik zou dit echt overleggen.
Dit hebben wij dus ook gehad. Wij kregen andere medicatie, motilium en losec. Maar het spugen bleef ook, de medicatie is eigenlijk niet echt tegen het spugen maar meer om de slokdarm te beschermen en het sneller te laten afvoeren. Ons ventje heeft zeker tot zijn 11de maand gespuugd. Helaas niks aan te veranderen. Zolang hij goed aan komt is er weinig aan de hand.
Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, maar ik heb het hier met mijn oudste dochter gehad. Altijd maar spugen, telkens zeiden ze op cb ga wel over en zolang ze nog groeit. Ik was het met anderhalf jaar zo zat toen heb ik van de huisarts een heel dom middeltje gehad en dat was hier de gouden tip. Ik moest namelijk een fles antagel halen ( Kan je zonder recept bij de apotheek is eigenlijk voor zwangere vrouwen en ene totaal onschuldig middel) Gaf ik 's ochtends, 's middags en 's avonds (dus drie keer per dag) Dit drankje zorgt namelijk voor een laagje op het eten in de maag zodat het niet meer omhoog kan komen( moet normaal het klepje voor zorgen dat het niet meer terug loopt). Ik geloof dat ik wel 25 flessen gebruikt heb en telkens vergeefs af gebouwd en dan begon ze weer te spugen. Totdat mijn huisarts zei waarshijnlijk kom ze er nooit meer vanaf. Maar gelukkig met 3 en half jaar lukte het afbouwen en is ze zo goed als spuug vrij. Misschien heb je er wat aan.
rico is bijna 5 maanden nu. heb dus motilium en omeprazol (losec) ik dacht ik moet wel weten of het werkt, dus de nutriton afgebouwd tot maar anderhalve schep op 150 cc water + 5.5 schep voeding (op advies ka) de vaste voeding was ook de ka's advies want hij was een maand niet gegroeid en aangezien vaster voedsel beter gaat moesten we dat doen. nee het spugen is echt continue, tijdens boertje, na het boertje, tussen de voedingen door, wordt huilend wakker zit dan boer dwars met zuur en spuug gepaard. pff maargoed net dus die nutriton minder gepakt, en hij spuugde een hele boog weer. het zit niet me hier
Hoi, de reguliere geneeskunde kan hier niks mee, maar je zou eens bij een osteopaat kunnen langsgaan! Dat spugen heeft ie altijd al gedaan begrijp ik? Dat kan te maken hebben met zenuwen die klem zitten tussen de werveltjes, (Thirza had/heeft het hier). De osteopaat kan dat allemaal recht zetten en dan ben je van het probleem af. Ik weet natuurlijk niet waar het spugen bij Rico vandaan komt, maar een goede osteopaat kan je dat bij een eerste consult vertellen: die neemt dan zwangerschap, bevalling en de periode daarna met je door en onderzoekt je kindje op een aantal plekken, (werveltjes, darmpjes, dat soort dingen). Hier bleek het bij Thirza door het kiss-syndroom te komen, en was het spugen na de eerste behandeling over. Sinds de tweede behandeling is het spugen wel weer ietsje terug, maar gaat het slapen veel en veel beter. We hoeven nog maar 1 keer heen en dan moet alles goed zijn. Je zou eens op www.kiss-kinderen.nl kunnen kijken of je dingen herkent, of anders gewoon even een osteopaat bellen (zie www.osteopathie.nl voor een geregistreerde osteopaat) en je verhaal doen: een goeie osteopaat vertelt je eerlijk en direct wat hij/zij eraan denkt te kunnen doen. Zorg wel dat je een osteopaat vindt die kinderen behandelt, zodat ze weten waar ze het over hebben, Succes!
rico is al behandels voor zijn kiss en is uitbehandeld door de manuele therapeut, die doen in principe hetzelfde, alleen wordt manuele therapie vergoed en osteopatie niet. echt alles is precies hetzelfde, hadden een vrijblijvend gesprek gehad bij beide maar toch voor manuele therapie gekozen, vond dat minder zweverig (hoe de osteopaat mij dat uitlegde dacht ik van eeh oke?) en kwam op precies hetzelfde neer. rico heeft 8 behandelingen gehad en alles is verbeterd behalve het spugen. denken toch aan reflux en mocht het niet verbeteren willen ze ph-meting doen en een slokdarm meting. hopelijk is dat niet nodig
Hoi cobravosje, had je een geregistreerde osteopaat? Want er lopen idd wel een aantal kwakzalvers tussen... die van mij is juist zo'n hele nuchtere, beide-benen-op-de-grond-isteopaat, kan je precies uitleggen welke wervels, welke zenuwbanen, enz. Zo'n geregistreerde osteopaat kan echt meer dan een manueel therapeut: het zijn vaak fysiotherapeuten die doorgestudeerd hebben... Zij kunnen niet alleen op de wervels en gewrichten behandelen, maar ook de ingewanden. Volgens mij hoef je trouwens niet aan reflux te denken, maar is het gewoon reflux... helaas. Ik zou echt nog even op de website van osteopathie kijken voor een goeie osteopaat, want de reguliere geneeskunde gaat in het ergste geval opereren en weet niet of je dat nou zo wilt voor je kindje! Raar dat het niet vergoed wordt trouwens, wij krijgen voor onszelf 80% terug en voor Thirza wordt alles vergoed, (VGZ).
Mijn dochtertje (is inmiddels 10) was ook zo'n spuger. Ik ben op een gegeven moment over gestapt op AR en dat ging iets beter. Wel ben ik er vorig jaar pas achter gekomen dat ze een koemelk intolerantie heeft. Sinds ze geen koemelk meer gebruikt, voelt ze zich een stuk beter en klaagt ze ook nooit meer over buikpijn, terwijl ze dat voorheen regelmatig deed. Misschien een keer voeding zonder koemelk proberen?
heb extra care van kruidvat, ook hypoallergene voeding dus..dus daar kan het niet aan liggen het is ook pas begonnen toen hij net niet of al net wel 3 maanden was. geen verandering in voeding, niets. en nouja, het is bij rico gewoon het kiss verhaal, en alle andere dingen waar hij last van had, koude voetjes handjes, echt alles wat bij kiss hoord is over, behalve het spugen. ik hou het liever bij de kinder arts, dat is de beste uit omgeving (niet voor niks uitgezocht) en hij gaat ook niet zomaar dingen doen. vertrouw wel volledig op hem maar ja het is gewoon rottigheid dit
Mischa heeft gespuugd vanaf z'n geboorte tot het ineens overging binnen een paar weken voor z'n eerste verjaardag. We gooiden overal dikke scheppen Johannesbroodpitmeel doorheen maar hielp niet heel veel. Op een dag is hij echt minder gaan spugen en toen minder johannesbroodpitmeel gaan geven en nu spuugd hij bijna niet meer en krijgt hij gewone melk zonder johannesbroodpitmeel of iets dergelijks. Op 't consultatiebureau zeiden ze dat het niet nodig was om naar de dokter te gaan en dat het voor z'n eerste jaar wel over zou gaan waarschijnlijk. Ik had wel naar de dokter moeten gaan denk ik, had mij heel veel stress en opruim-energie kunnen schelen als ie d'r medicijnen voor had gekregen maar ok... nu issie 'dr ook vanzelf vanaf dus... het kan echt vanzelf overgaan... dat wilde ik maar zeggen
Je geeft nu 4 scheppen op een fles van 165 cc he? Probeer een 6 schepjes Nutriton. En potjes fruit en groenten kan je ook indikken; 4 scheppen per 100 gram. Even laten staan, dan kan het goed indikken. joey heeft gespuugd tot 11 mnd, het is even doorbijten/omkleden en een hoop gewas en gepoets, maar hij is nu vanaf 11 mnd nutriton en medicijnen vrij!
Je geeft nu 4 scheppen op een fles van 165 cc he? Probeer een 6 schepjes Nutriton. En potjes fruit en groenten kan je ook indikken; 4 scheppen per 100 gram. Even laten staan, dan kan het goed indikken. joey heeft gespuugd tot 11 mnd, het is even doorbijten/omkleden en een hoop gewas en gepoets, maar hij is nu vanaf 11 mnd nutriton en medicijnen vrij!
Hier ook ellendig veel gespuugd, tot wanhoop van ons aan toe... Elk dag alles wassen: zijn kleding, mijn kleding, zijn beddenspul, mijn beddenspul, boxkleed, alles. Ik durfde nooit op bezoek bij een ander omdat hij zo verschrikkelijk veel spuugde. In het begin met vaste voeding ook en dan was het niet alleen maar zure melk, maar bijna gewoon overgeefsel... KA deed er niks aan omdat hij er niet zo heel veel last van leek te hebben (hoewel hij het later wel echt vies vond) en wel goed groeide. Op eigen initiatief Nutrton gaan gebruiken, wat maar matig hielp. Het is onuitstaanbaar maar uiteindelijk heeft de KA gelijk gehad en is het vanzelf beter gegaan. Nog steeds komt er wel vaak wat omhoog; soms spuugt hij het uit, soms slikt hij het weer terug. Hoe meer vast voedsel hij kreeg des te beter het wel ging. M.n brood blijft/bleef er het beste in zitten. En plannen wanneer hij kan spelen (niet direct na een voeding, maar ook niet direct na wakker worden, dan spuugde hij ook vaak). Oh ja en hier bleef vers er beter inzitten dan potjes... misschien ook de moeite waard om te proberen? Drinken/sap krijgt hij nog steeds in heel kleine slokjes over de hele dag heen, want bij meer tegelijk en/of grote slokken, komt het er uit. En als hij ook maar 1 burpje/boertje laat stop ik met eten geven (ook al heeft hij nog maar weinig op); het is blijkbaar geen grote eter en hij heeft liever wat meer kleinere 'maaltijden'/hapjes per dag dan minder keren eten, maar wel een grotere hoeveelheid. Ook laat ik hem heel rustig spelen na het eten of een voeding, of we gaan wandelen/boodschapje doen. Ik heb even gemist hoe oud je kleintje nu is, maar zodra je uk zonder veel inspanning goed kan zitten wordt het misschien ook beter (hier wel). Spierspanning (van motorische dingen oefenen maar ook van emoties bijv) leidde hier ook tot spugen. Het is een ramp, maar uitproberen is het enige wat je kunt doen als de KA het ook niet meer weet.... Succes en was ze....
hahaha, ja was ze is wel een goeie maarre, rico is nu 5 maanden. krijgt inmiddels motillium en losec(omeprazol) nu dient dus het volgende probleem zich aan, we kregen ipv zantac nu die losec dus omdat hij het zo vies vond en niet eens doorslikte maar uit zn mondje liet lopen. de losec zijn capsules die ik open moet maken en door zijn fruithap moet doen. gevolg: blijft in het keeltje steken, gaat dan overstrekken naar achteren toe alsof hij over zijn eigen hoofd naar achteren wil kijken:S snapje? daarna de fles van 11 uur is dan helemaal een ramp. het is dan overstrekken tot en met, hoofdje van links naar rechts gooien en weer terug. omdat die korrels blijkbaar in zn keel hangen, (ben al bijna bang dat zn slokdarm te nauw is en daardoor alles blijft steken) daarna is het spugen (ook met nutriton 4.5 schep,van meer krijgt hij onwijze krampen en dan krijgen we dat weer..) hele golven vandaag wel minimaal 2 meter ver! is dat nog normaal? vast voedsel gaat nu beter, ik denk dat het toen kwam van de bruine bonen met appel, hij vind het heerlijk maar spuugt er wel van. van andere groenten niet. die losec oplossen in water is not done want dat vind ie ook vies en laat hij ook uit zn mondje lopen..
rico krijgt nog geen diksap..en ik luister nu effe zo goed mogelijk naar de ka anders loopt alles langs elkaar heen, ik zal vragen of hij het nu wel mag hebben want 2 weken geleden zei hij adt ik nog even alles zo meost laten (kwa voeding en drinken)