Ik wil toch weer s make up gaan dragen, en zag op tv hoe handig die kwastjes zijn. Dus een aantal besteld. Maar zij deden ook vloeibare foundation met een kwast en dat werd super mooi! Maar hoe maak je die schoon? En als je van kleur oogschaduw wisselt met hetzelfde kwastje?
Ik heb voor foundation een andere kwast dan voor mijn blush. En ik maak ze standaard 1 keer in de week schoon met kwasten reiniger van de Kruidvat.
Ik reinig een keer per week m'n kwasten. Dit doe ik door de wasbak vol te laten lopen met warm water en daar een beetje Zwitsal bij te gooien. Dan laat ik ze een half uurtje weken. Spoel ze af onder de kraan en laat ze een uurtje drogen op een handdoek (inde winter leg ik de handdoek op de verwarming,) Andere kleur oogschaduw veeg ik m'n kwast even schoon op een watje.
Ik spoel ze elke week uit met water en wat zeep of shampoo. Laten drogen en klaar. Kwastenreiniger klinkt als iets wat je in de schilderwinkel koopt haha. Ze verzinnen ook overal wat voor.
Je hebt kwastenreiniger bij o.a. Kruidvat en Hema maar je kunt ook een beetje babyshampoo gebruiken. In een lauwwarm badje, goed uitspoelen en aan de lucht laten drogen. Je kunt bijvoorbeeld een babydoekje gebruiken tijdens het aanbrengen van je make-up om je kwast tussendoor even snel schoon te maken.
Babyshampoo in overvloed, dus dat zal het gaan worden in een badje.. En idd aparte kwast voor oogschaduw, foundation en blush Deed t vroeger altijd met de hand
Hier ook een sopje van babyshampoo en ff laten weken... En ook voor blush, oogschaduw ander borsteltje. Voor foundation gebruik ik trouwens altijd een sponsje... dat ik na een paar keer wassen vervang voor een nieuwe. Je koopt die dingen voor een prikkie bij action of zeeman . Zelfs kruidvat heeft ze vaak in de aanbieding...
Nooit een half uur laten weken in het water! Op den duur rot je handvat er gewoon af, de lijm lost dan gewoon op op den duur, zonde van je dure kwasten.. Kwastenreiniger gebruik ik tussendoor maar reinigt het niet super, werkt meer desinfecterend ipv reinigend.. Hier maak ik de haren van de kwast nat ( dus NIET de aanhechting/verlijming vh handvat) en doe er een milde babyshampoo op en spoel daarna de haren af, knijp ze voorzichtig uit en laat hem een nachtje drogen ( NIET op de verwarming!! Wederom voor de lijm/krimpen van het hout!)
Alcohol.. Werkt eigelijk puur desinfecterend en is meer voor "tussendoor". Grondig reinigen doet het niet.
Hang ze er ook niet helemaal in, niet duidelijk geweest sorry. Hang ze ook alleen met de haren erin. En dan wel een half uur.
Ik gebruik kwastenreiniger van de hema. Laat ze wel goed drogen als ik dat gedaan heb ivm irritatie van de ogen. Met minimaal 10 oogschaduw kwasten kan dat ook.
Kreeg een keer als tip van een Douglas medewerker om alcohol te mengen met wat water en dat in een spuitflesje. Kan je elke keer na gebruik je kwasten even ontsmetten. Wel die alcohol gebruiken die voor de huid bedoeld is. En je kwasten 1x in de week goed wassen met shampoo.