Ik heb een dochter van 2 en een zoontje van 5 maanden. Ik vind het belangrijk om lekker naar buiten te gaan maar ik merk dat ik het best een gedoe vind. Mijn zoontje (de baby ) slaapt het beste in zijn bed. Dat deed zijn zus ook en die nam ik daarom altijd mee tijdens haar "wakkere" tijd. Maar zij was een wakkere dodo dus dat ging heel goed. Haar broertje valt juist in slaap in de wagen, in de draagdoek en in de maxi cosi. Heerlijk natuurlijk. Dus je zou denken, neem hem dan tijdens zijn slaaptijd mee. Maar hij slaapt in de wagen, draagdoek, niet langer dan een half uur. Terwijl hij in zijn bed dus juist anderhalf tot twee uur slaapt. Ik ga er nu gewoon op uit en dan slaapt hij dus korter. Natuurlijk geen enorm drama, maar ik merk wel dat hij het beste te pas is als hij goed slaapt. Dus ik dacht ik ga hier toch eens vragen hoe jullie dat doen?
Draagdoek - check! Buggy - check! Rugzak met teveel luiers, reservekleertjes voor beiden, wat te eten en drinken, check! En gaan 😄 Zoonlief slaapt prima in de draagzak, en doet sowieso niet zo aan voorspelbare slaapjes
Ja ik ging ook gewoon, elke middag rond dezelfde tijd, en nog steeds trouwens. Dat was op een gegeven moment zo normaal voor hem dat hij vaak tijdens die wandelingetjes wakker was en daarna thuis sliep. Hoorde bij het ritme. Ik ging na het slaapje van dochter rond 15u een uurtje of anderhalf naar buiten. Nu slapen ze tegelijk van ongeveer half 2 tot 15u en doe ik het nog steeds zo. Wat drinken en een koekje mee voor beiden en gaan.
ik heb nog geen 2e maar wel bijna en heb er ook al over nagedacht. Slaapt je oudste nog overdag? Mijn plan was om in de ochtend en middag gewoon op pad tegaan en dan dus korte slaapjes onderweg te hebben. En dan wanneer oudste op bed ligt, jongste ook een langer slaapje te laten doen (12-2). Mijn oudste had zelf dit ritme van nature toen ze 4-9 mnd was. Hoop dat ik de jongste erin kan 'forceren'
Nu slaapt mijn jongste zoon niet meer maar ik zorg dat ik tussen half 12 en half 3 zoverl mogelijk thuis ben zodat de jongste even een ruk kan maken in bed. Voor en na die tijd doet ze hazenslaapjes in de wagen ivm schooltijden en tijden van de psz.
De oudste slaapt 's middags nog en de jongste 2 of 3 keer op een dag. Meestal is het middagslaapje de langste. Ik probeer dan thuis te zijn zodat ze beiden in hun bedje kunnen. Voor de rest zijn het korte slaapjes in de draagdoek of wandelwagen. Mijn stelregel was altijd dat ze ieg 1 slaapje in hun eigen bed moesten kunnen doen, voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Hier ook aan het goochelen met slaapjes hoor. Moet met oudste van 5 , 4 x op en neer school, middelste van 2 jaar 2 ochtenden peuters, en dan de baby van 4,5 maand bijna. Ze doet haar slaapjes overdag in de draagdoek, en ze zijn een stuk korter dan een slaapje in bed, mits ik blijf lopen dan zou ze zo drie uur slapen. Maar zodra ik in huis stap ik ze wakker. Dan even in de box/fles en weer in de drager want we moeten dan de deur weer uit. Gaat prima en ze slaapt al vanaf week 5 van 1900 tot 700 dus mij hoor je niet klagen dat de slaapjes zo variabel zijn van tijd en lengte
Ja herkenbaar! Mijn zoontje slaapt ook maar kort onderweg. Ik ga er af en toe gewoon op uit en ja, dan slaapt hij maar wat minder een keer. Ik merk niet dat hij er last van heeft. Hij slaapt dan s morgens langer uit merk ik. Of de volgende dag wat langere en beter slaapjes overdag. Hij gaat als hij moe is onderweg niet echt huilen ofzo, is nog best vrolijk. Dus het zij zo!
Toch gewoon gaan....anders ben je op een gegeven moment net een kluizenaar. Ik zorgde ervoor dat ze s middag sowieso altijd in bed sliepen en in de ochtend moest hij maar slapen In de wagen (ook kort). Tja zusje moest toch ook even lekker buiten kunnen spelen. En alles zal alleen maar makkelijker worden. Onze jongste slaapt nu in de ochtend 3 kwartier en dat doet hij in zijn bed. Daarna gaan we er op uit, totdat ze s middags samen lekker naar bed gaan.
Hier het zelfde probleem. En de jongste komt ook nog regelmatig om de1,5 a 2u voor voeding, door onrustig en minder drinken, spruw dat maar niet weg wil is de oorzaak.
een baby en dreumes hier. Ik ga smiddags op pad na het slaapje van de oudste, komt hier precies mooi uit met voeding van de baby net ervoor. Dan gaan we 15.30 naar buiten en zijn zo een uur a anderhalf wel op pad. Baby slaapt dan in de wiegbak/draagdoek wel wat korter dan dat hij zou doen in zijn bedje. Maar och liever eind vd middag wat wakkerder dan s avonds. Nu om 19 uur op bed en de baby slaapt, dus vindt het ook wel prima zo als hij minder slaapt.
Ik heb meestal tussen half elf en half twaalf een uurtje om van huis te kunnen gaan. Maar het is wel een gedoe! Kan niet wachten tot mijn jongste van 7 maanden overgaat op 1 middagdutje. Maar de oudste van 2 zal waarschijnlijk tegen die tijd al gestopt zijn met slapen overdag...
Ik ga altijd vroeg de deur uit. Kids zijn allebei rond 6 wakker, jongste slaapt dan van 8-9 nog en dan de deur uit tot max 12. Dan naar huis en slaapjes doen. De middag blijf ik dan thuis.
Mijn jongste is nu nog erg jong (7wkn) en dan is het nog lekker makkelijk. Gewoon voldoende eten, drinken, melk en luiers mee en gaan met die banaan. De jongste slaapt gewoon in de wagen en de oudste kan haar middagslaapje ook wel eens een dagje overslaan. Soms zoeken we even een restaurantje ofzo op om een flesje te kunnen geven of als het lekker weer is, doe ik het gewoon buiten. Ik ga best vaak om 10.00u de deur uit en ben dan pas om 15.00 weer thuis.
Ik ging toen mijn jongste dochter nog heel klein was altijd buitenuit (boodschappen ed) in de tijd dat ze een ochtend slaapje moest doen. Was altijd maar een slaapje van ong 45 min en vervolgens kon ze de middagslaap lekker in haar eigen bedje doen tegelijk met grote zus. Dat was dan meteen een grote slaap, ideaal 😊