ik organiseer een bbq en nu heb ik als bij gerechten een salade opmaken. maar ik zoek nog meer ideeën om erbij te maken.
Tomaat met feta en balsamico azijn en een beetje olijf olie. Gemengde salade. Aardappel salade. Huzaren salade. Stokbroodjes met kruidenboter/kaas.
rundvlees salade, pasta salade, stokbrood met kruidenboter, brie, spiesjes met tomaatjes\champignons,aubergine, maiskolven, gepofte aardappelen, plakjes komkommer met philedelphia
Je zou verschillende salades erbij kunnen maken. Bijv koude macaroni salade, fruitsalade, Huzaresalade. Wij eten er altijd stokbrood bij of kruidenstokbrood. Je kan een gepofte aardappel erbij kunnen doen...
Pitabroodje vullen met tomaat en boursin of met brie, honing en walnoten. Dichtmaken met prikkertje en roosteren Tomaten, mozzarella, basilicum, zout, peper, olie en balsamicocreme Vispakketjes in zilverfolie: stukje kabeljauw, beetje prei en wortel, knoflook, dille en wat garnaaltjes, zout en peper.
Mijn recept: 100 gram Pasta 10 Zongedroogde tomaatjes 1 Puntpaprika 10 Pecan noten 1 verpakking Geitenkaas met honing 1/2 zakje Rucola 2 eetlepels Olie Zout en peper 1 bakje uitgebakken Spekjes 2 eetlepels Balsamico creme
Pastaschelpjes, zak kant-en-klare Tonijn&Dressing van John West, of gewoon een blikje tonijn, rucola, pijnboompites, olijven, zongedroogde tomaatjes, olijfolie. Of een koude macaronisalade: macaroni, mayonaise, hamblokjes, tomaat, komkommer en miniaugurken in kleine blokjes.
Champignons gevuld met kruidenboter of kruidenkaas. Even het steeltje eruit, vullen, in alu-folie wikkelen en een kwartiertje op de bbq. Smullen! En wat ik ook altijd erg lekker vind is grote plakken courgette op de bbq, lekker op smaak brengen met peper en zout en eventueel wat knoflook.
Wrap beleggen met lente ui,geraspte kaas en Chili saus, dan weer een wrap er op en zo op de bbq. Echt zoooooo lekker!
Naast het vlees maak ik ook groente spiesjes. Een spies met champignon, ui, courgette, paprika, aubergine, noem maar op. En wij leggen ook meestal maiskolven op de BBQ. Naast de BBQ: Huzaren salade Stokbrood Cherry tomaatjes Plakjes komkommer Paprika
laatst ook al een topic over geweest maar het is ook zooooo lekker! Groenten!! Beetje insmeren met olijfolie, zeezout en gemalen peper. Lekkerste vind ik persoonlijk: aubergine, paprika, courgette en champignons. jummie!!
Stokbrood met kruidenboter!!! Verder vlees natuurlijk, heerlijke rundvleessalade, af en toe vis en we hebben ook altijd frisse dingetjes op tafel staan zoals ananas, perzik, komkommer.. heerlijk! Heb nu gelijk zin in een barbecue!
Pastasalade erbij maken, stokbrood met roomboter en kruidenboter, allerlei salades, schaal met verschillende soorten fruit in stukjes, zoals galameloen, watermeloen, appel, mango etc. Schaaltje met allerlei olijven met fetakaas, ook lekker. Of mozzarella met tomaat en komkommer met basilicum. Reuze champignons gegrild met wat peper er op. Verder gepofte aardappel, aardappelkroketjes, of patat.
Pastasalade, stukjes komkommer uitjes geraspte worteltjes stukjes appel en dan mayo of slasaus wij eten altijd aardappelsalade of koude schotel erbij stokbrood champignon vers fruit komkommersalade
-Halve perziken of perzikschijfjes (beiden uit blik) -Rucola-mix met rode paprika,ui,pijnboompitten & uitgebakken spekjes -Stokbrood met kruidenboter & tapenade -Galia-meloen & watermeloen -Cherry-tomaatjes, komkommerschijfjes
Oeehh dat klinkt lekker, even onthouden voor a.s. zaterdag Wij hebben altijd bij de BBQ: - Stokbrood met kruidenboter/kruidenkaas - eiersalade etc. voor bij het stokbrood - Perziken uit blik - Huzarensalade - en vooral... heeeeeel veel vlees