Afzetters!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door daphnev85, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

#1 daphnev85, 3 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2013
    Deze middag tijdens de lunchpauze gezellig gaan shoppen. Een tijdje terug (voor de solden) had ik een leuke broek gekocht bij M.ANGO in marineblauw. Nu dacht ik, het zijn toch solden, koop ik dezelfde broek maar in het zwart (verplichte kleuren bij ons op het werk). Eenmaal in de winkel aangekomen neem ik de broek die ik wou uit de rekken, jieppie, ipv 24,99 slechts 19,99€!

Een ellenlange wachtrij aan de kassa om te betalen, ik verveel mij een beetje en ik zit te prutsen aan het etiketje die op mijn broek is geplakt voor de solden. Wat zie ik: originele prijs 19,99€! Helemaal niet afgeprijst dus! Ze verhogen gewoon de prijs op het opgeplakte etiketje om de indruk te geven dat je een koopje doet!

Het was mijn beurt om te betalen. Ik vroeg op de broek niet in solden was?
    "Ja natuurlijk mevrouw, 19,99 ipv 24,99!
    "
    Ik scheurde het 2de etiketje eraf en liet hen de originele prijs zien.
    " Ach mevrouw, dit is de spaanse prijs voor de broek"
    Ik zei hen: jaja, dus zo doen jullie dat, prijs verhogen en dan in de solden zetten!
    "mevrouw, als u niet tevreden bent hoeft u ook deze broek niet te kopen"
    :$:$:$:$:$:$:$
    ze draaide zich om en zei tegen haar collega dat ze beter de originele prijs met een zwarte stift doorstrepen...
    Een bedankt en tot ziens kon er ook niet meer vanaf.

Nou, ik ben nu echt wel niet gierig, en op die 5 euro zal het nu ook niet aankomen, maar dit vind ik toch wel erg! Solden, mijn gat ja!!!!

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind de verklaring niet heel vreemd.
    Bij de h&m zie je ook dat in de verschillende landen de prijzen ook verschillen.

Beetje lullig dat je ziet dat ze prijs in een ander land goedkoper is maar zo is het nou eenmaal.

Kan me ook wel voorstellen dat ze de andere prijs door willen krassen, elke keer iemand aan de kassa met hetzelfde "probleem" gaat ook vervelen.

3. flerk

flerk Niet meer actief

Ik begrijp het niet goed. Het gaat er toch om of jij graag die broek wilt en tevreden bent met de prijs? Veel mensen laten zich 'psychologisch' leiden door het feit dat het eerst duurder was, want dan krijg je het gevoel dat je een koopje hebt. Maar als jij 19,99 prima vindt, dan is er toch niks aan de hand?
    Ik begrijp wel je verbazing maar niet je boosheid.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat heb je er de vorige keer voor betaald dan? Wel die €24.99? Dan was hij dus wel afgeprijsd...

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sorry - maar ik vind dit een beetje een non-issue.

De meeste kaartjes vermelden tegenwoordig prijzen in 5 landen. Ik zie ook dat mijn broek in Duitsland doorgaans goedkoper is dan in NL, in Spanje weer duurder. Het zal me werkelijk jeuken.

Als je de vorige keer 24.99 hebt betaald en nu 19.99 dan is die afgeprijsd.

De mevrouw bij de kassa heeft gelijk ... je hoeft de broek niet te kopen.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hoezo zijn het afzetters... Er zijn winkels die standaard altijd doen alsof het in de sale is. Het is psychologisch en het gaat erom of jij het product wil kopen voor de aangeboden prijs.

7. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is gewoon hele slimme marketing :D

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Begrijp echt niet wat je je druktmaakt, sorry. ;)

9. Gazy

Gazy Niet meer actief

Eeeuuhhmmm niet vervelend bedoeld maar er zijn weinig winkels die dit Niet doen...

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helemaal mee eens!

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik snapt het wel hoor. voelt gewoon als oplichting. maar als je die andere broek voor 25 had gekocht misschien is het dan wel echt zo dat dat de prijs van een ander land is.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Snap ook niet waarom je je druk maakt. Dit gebeurd echt veel vaker dan je denkt. Zelfs in supermarkten, autodealers enz.
    Vorige keer een leuke actie bij de autodealer. 1500 extra inruil. Ik was een paar wken daarvoor al geweest voor een offerte dus dacht nu 1500 euro goedkoper uit te zijn..
    Niet dus. Prijsje op de offerte worden voor de leuk wat veranderd maar onderaan de streep zou ik nog net zoveel betalen als een paar weken terug zonder de actie;)

13. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Neen, de vorige keer heb ik dezelfde broek maar in een ander kleur ook voor 19,99€ gekocht, is pas 2 maand geleden dus kon ik het nog checken op mijn bankrekening.

Dus het is wel degelijk bedrog. Het gaat mij niet om die 5 euro, ik heb gerust 25 euro over voor een broek, en meer ook zelfs, het gaat mij gewoon om het principe, het gevoel dat ze je bedriegen en als je vriendelijk om uitleg vraagt, liegen en je dan nog es afsnauwen.

14. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Begrijp je wel. Of een andere winkel het ook doet, doet er niet eens toe. Het is in mijn ogen een vorm van oplichting als je iets onder valse voorwendselen (namelijk hij is nu goedkoper is wat ze beweren? )verkoopt

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik snap je wel hoor. Bv bij de mediamarkt is het altijd zo erg hebben ze z,n btw actie maar prijzen de eerst alles omhoog dus je betaald net zo veel. Echt waar ze bedonderen je waar je bij staat

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou inderdaad, maar ja, als je dat niet weet zoals TS, is dat best heel lullig natuurlijk. Wordt echt heel regelmatig gedaan hoor.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    grappig dat iedereen doet alsof het normaal is..

Maar het is toch gewoon bedrog. Ik had de broek niet eens gekocht dan.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dan is het wel lullig inderdaad. Zie je volgens mij ook veel in de supermarkt. Staat er opeens dat het afgeprijsd is, maar de vorige prijs is dan opeens een stuk hoger dan werkelijke verkoopprijs daarvoor.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    die heb je toen ook in de aanbieding gekocht??

Ik snap werkelijk je probleem niet. Overigens zo vriendelijk vroeg je niet echt om uitleg, als ik zo eens je geschreven woord bekijk :).

20. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook bedrog! Het gaat erom dat ze liegen over de oorspronkelijke prijs, dat is dus gewoon bedrog, of je nou tevreden bent wanneer je de broek koopt of niet. En dat het veel vaker gebeurt, maakt het in mijn ogen nog niet oké..

Deel Deze Pagina