was gister in een melige bui mijn vriend was gewoon thuis overigens he ik hem smsen stiekem zodat hij het morgen op zijn werk pas zou lezen ikke pech natuurlijk dat ie het in de gaten had dat zijn mobiel een smsje kreeg mja ik zo van als ik jou zou vragen of je met mij zou willen trouwen wat zou je dan zeggen hij dat bljkbaar serieus gelezen al komt ie in de kamer begint hij kei hard te lachen hij we hebben het geld er niet voor of jij moet plotseling meer hebben als mij ik zo nou jaaa
Voor te trouwen hoef je niet veel geld te hebben . Trouwen is hier gratis op de maandag . En als je niet veel waarde hecht aan een feest en jurk etc, dan kan dat ook heel goedkoop . Dus dat argument telt niet
zei ik ook al ik zeg anders kunnen we het toch ook intiem houden alleen met je zus en der vriend en kinderen en dan met de ouders van beide kanten das toch ook prima jurk heb ik eigenlijk al klinkt stom maar ok
Om alles een stuk makkelijker te maken gaan wij ook ff vlug trouwen voordat de kleine er is. Op een gratis maandag zonder poespas. Alleen met ouders en broers van beide kanten. Wel gaan we smiddags taart doen en savonds uit eten. Al met al kost dit dus niet veel.
Haha hier ook zo'n vent die pas wilt trouwens als we heel veel geld hebben...Mij gaat het er puur om dat ik dezelfde achternaam draag als mijn kids en ik vind gratis trouwen prima. Doen we het ooit nog een keer over maar mijn vriend ziet dat niet zitten en wilt dan liever niet trouwen heb hem zelf een keer serieus ten huwelijk gevraagd maar hij begon te lachen en vond het heel lief.. Nou ja! Nu laat ik het maar rusten.. Dan maar niet trouwen hij weet niet wat hij mist
vind het ook prima om gewoon gratis te trouwen en dan daarna te uit eten ofzo en dan intiem te houden maar dan wel graag met jurk
nou ja... Wij zijn ook heel erg budget getrouwd we waren 500 euro kwijt, en dat was wel inclusief trouwen op vrijdagmiddag (Dat was ruim 200 euro) maar wij hadden ook geen geld en wilden toch trouwen, maar dat ook wel met vrienden ed doen. Wij houden niet van goud, dus werden het sowieso zilveren ringen (20 euro) We reden in onze eigen auto. Qua bloemen heb ik gewoon witte rozen en wat andere witte bloemen bij de bloemist gehaald en een wit boeketje laten maken (25 eur) en zelf de corsages en het autobloemstuk gemaakt. We hadden mijn vader als fotograaf (en dan natuurlijk mensen die zelf nog foto's maakten). We hadden 's avonds een diner bij mijn ouders thuis. En het feest was gewoon in een simpel zaaltje (van een kerk) die we zelf hebben versierd. Alle versnaperingen, drinken enz, hadden we bij de aldi gekocht. Mijn jurk was 80 euro (wel wit, van Neckerman).
mijn vriend wilde ook niet trouwen tot dat hij 2 maanden geleden voor mijn op ze knieeen gaan. wij gaan dus 23 maart trouwen en het grootste cadeautje is toch wel met ze 3e . trouwen is inderdaad een duren grap wij zitten nu met de begroting al over de 4000 euro , maar je kan inderdaad ook heel kleine en intiem trouwen en gratis. maar goed trouwen moet wel van 2 kanten komen , dus gewoon over blijven praten hier en daar even wat papieren laten slingeren en wie weet is hij snel over om wel te trouwen
ik heb nog en jurk te koop enneh wij hadden er ook geen geld voor en kostte ons 1200euro het feest!! incl jurk kapper, maycup eten, feest wij hebbn alleen onze vrienden en fam. uitegenodigd 45 man iedereen is blijven eten..(gebbq) onbeperkt drank, en het feest heeft zich op 100 euro terug betaald!!!!
Ik wil juist wel wachten totdat we er geld voor hebben. Het hoeft allemaal niet te groots maar ik wil wel echt een bruiloft...lijkt me zo jammer als je het even snel doet...
wij gaan vandaag gratis trouwen omdat wij het geld er niet voor over hebben en nu ik zwanger ben hebben wij natuurlijk een veel betere bestemming! ik heb een hele mooie jurk met colbert bij de Steps gekocht, vannochtend naar de kapper geweest, aanstaande draagt pakken voor zijn werk en had nog een nieuw pak in de kast hangen. we hebben wel dure ringen gekocht maar in een actie met mannenring gratis, zo hebben we 1300 euro uitgespaard. mijn moeder en schoonmoeder zijn getuige, na handtekening zetten gaan we naar ons huis waar we gebak van de Hema gaan eten. eigenlijk zouden we vanavond uiteten gaan maar omdat ik nu sondevoeding heb ivm zwangerschapsbraken hebben we het etentje uitgesteld. we zouden anders naar de wok gaan voor 27,50 all in pp en we zijn met 13 personen. de foto's worden gemaakt met onze eigen spiegelreflex dus dat scheelt ook weer kosten, zouden eigenlijk naar de fotograaf gaan maar hetzelfde verhaal met sonde
Je kan gratis trouwen. neem je geen trouwboekje die kost geld. je trouwt in je spijkerbroek kost niks en daarna een kop koffie bij jullie thuis. alleen de uittreksels kosten dan nog geld. voor de mensen die graag willen trouwen: goedkoop simpel snel. ik weet niet waarom je zou willen trouwen, als het enkel is omdat jij bijv zwanger bent hoef je het niet te doen. Je laat je vriend gratis erkennen bij de gemeente. Laat aangifte doen van geboorte en regelt het gezag gratis bij de rechtbank. Niet getrouwd en je vriend heeft alle rechten en plichten tegenover het kindje die hij ook zou hebben als jullie getrouwd zouden zijn. en ook nog gratis wij hebben nu geen geld om te trouwen, en daarnaast hoeft het van ons nog niet wij hebben nu geen geld om te trouwen, en even gratis trouwen vinden wij minder leuk. Dus hebben wij voor bovenstaande gekozen. En later trouwen we wel.
@Daisy het ouderlijk gezag kost wel geld toch? Alleen trouwen omdat je zwanger bent nee, maar nu merk ik wel dat ik graag wil trouwen alleen maar om al dezelfde naam te hebben hahahha...
Ja je hebt gelijk de uittreksels van de gemeente maar die heb je bij trouwen ook nodig. Verder is het gratis ik dacht ook dat het veel geld zou kosten, en heb ik bij de rechtbank nagevraagd. Misschien dat het aan de plaats ofzo ligt, lijkt me niet maar het kan maar hier is het gratis.Volgens medewerker van rechtbank is het in 5minuten gebeurt. Hoe krijg ik gezag als ik niet getrouwd ben en geen geregistreerd partnerschap heb? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl